ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 10 شهریور 1393 - ساعت 13:03:42
چاپ خبر

آلبوم محلی ˝شارو˝ روانه بازار موسیقی شد

آلبوم محلی ˝شارو˝ با خوانندگی عثمان هورامی روانه بازار موسیقی شد.

شارو.jpgآلبوم محلی ˝شارو˝ با خوانندگی عثمان هورامی روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش هنرآنلاین، آلبوم "شارو" با آهنگسازی زکریا یوسفی و عثمان هورامی از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شد. عثمان هورامی خوانندگی این اثر موسیقایی را بر عهده داشته است و تنظیم قطعات توسط زکریا یوسفی انجام شده است.

این اثر شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن تاق و ته نیا، سه رسین، هه واران، سه وزه، خاوه ر، داخلی دوری، به له نجه، ناز ار گیان و قاسم خان است.

همچنین ژانر این آلبوم محلی است و نوازندگی سازهای کوبه‌ای توسط زکریا یوسفی انجام شده است.

زکریا یوسفی در مقدمه این اثر آورده است: مجموعه حاضر دل نواهای دو تن از استادان بزرگ منطقه هورامان است که پس از گذشت حدود نیم قرن کماکان چون اختری تابناک بر تارک موسیقی منطقه می درخشد و شاید تا سال ها بدیلی از آنان در این موسیقی ظهور نکند. ماموستا عثمان هورامی استاد بی نظیر تمام دوران موسیقی هورامان و ماموستا محمد حسین کمنه ای استاد برجسته و خوش نوا، مرغان هزار دستان این اثرند.

موسیقی هورامان موسیقی ای بکر، به قدمت تاریخ مردم کرد و قوم ماه، و با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم دسترسی به وسایل ارتباط جمعی و نیز عشق وافر مردم به فرهنگ خودی، کمتر از هر موسیقی دیگر از اصالت خویش دور گشته و می‌توان ادعا کرد که تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

نواهای کهنی چون: سیاچه مانه، ده ره یانه، هوره و... و مقامان کهن تنبور همگی ریشه در موسیقی این بخش از کردستان و ایران بزرگ دارند. موسیقی خانقاه‌های قادریه و نقشبندیه نیز از موسیقی هایی است که پس از ظهور اسلام و متاثر از موسیقی منطقه به موسیقی فوق اضافه شده است.

امید است که این اثر خدمتی به فرهنگ موسیقایی هورامان و کردستان و هدیه‌ای درخور به دو استاد بزرگ موسیقی هورامان باشد.

شارو ,آلبوم محلی شارو ,عثمان هورامی ,ذکریا یوسفی ,کرد ,کردستان ,موسیقی کردی ,موسیقی هورامان ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خواتتدگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,364
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500