ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 11 شهریور 1393 - ساعت 13:14:43
چاپ خبر

ساز و دهل ایرانی در تاجیکستان گُل کاشت

<font face="Droid Arabic Naskh" size="2">سرپرست گروه موسیقی محلی تبری مازندران حضور این گروه محلی در پنجمین فستیوال موسیقی و آواز ترکمنستان را فرصتی برای معرفی هرچه بهتر موسیقی نواحی ایران به کشورهای منطقه ارزیابی کرد.</font>

مازندران.jpgسرپرست گروه موسیقی محلی تبری مازندران حضور این گروه محلی در پنجمین فستیوال موسیقی و آواز ترکمنستان را فرصتی برای معرفی هرچه بهتر موسیقی نواحی ایران به کشورهای منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش مهر، جلال محمدی با اشاره به حضور چندی پیش گروه موسیقی تبری مازندران در پنجمین فستیوال موسیقی و آواز کشور ترکمنستان توضیح داد: پنجمین فستیوال موسیقی و آواز ترکمنستان با حضور ۲۵ گروه موسیقی از ۱۴ کشور آسیایی در «آوازه» منطقه‌ای در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد و گروه تبری متشکل از من، عباد، حمزه و جابر محمدی، سبحان‌الله چوپانی و اصغر اسحاقی به همراه گروه حرکات آیینی جایلان از خراسان شمالی در این فستیوال شرکت کردیم.

وی ادامه داد: این برای اولین بار که یک گروه موسیقی ایرانی در این فستیوال شرکت می کرد و دلیل آن هم همراهی و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود که حمایت قابل توجهی برای حضور هرچه بهتر گروه در این سفر هشت روزه انجام داد.

سرپرست گروه موسیقی تبری درباره سکوت خبری از چنین حضوری بیان کرد: نکته جالب توجه پیرامون حضور ما در این فستیوال اینجاست که در کشورمان نهادهایی چون رسانه ملی و دیگر رسانه ها کمترین حمایتی از گروههای موسیقی محلی انجام نمی دهند اما در فستیوالی که ما شرکت کردیم چند رسانه معتبر کشور ترکمنستان به صورت مستمر از اجرای برنامه تا گردش و تفریح ما در این 8 روز پوشش خبری می دادند و این واقعا برای گروه ما جالب توجه بود.

محمدی با اشاره به مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی گفت: بیشتر گروههایی که در رژه مراسم افتتاحیه حضور داشتند برای رژه مراسم خود از آهنگ های ضبط شده استفاده می کردند اما گروه ما وقتی با ساز و دهل به اجرای برنامه پرداخت تمام برنامه تحت تاثیر قرار گرفت و این موسیقی نواحی ایرانی بود که اجرای زنده مراسم افتتاحیه را به عهده گرفت.

این نوازنده و آهنگساز ادامه داد: در مدت زمانی که مهمان ترکمنستانی ها بودیم گروه ما و یک گروه ازبکستان به  عنوان گروه برتر شناخته شدیم که این موضوع می تواند اتفاق خوبی در عرصه معرفی هرچه بهتر موسیقی نواحی به کشورهای منطقه باشد. گروه تبری تمام تلاش خود را انجام داد که به عنوان گروهی ایرانی نماینده ای شایسته هم در رعایت موازین و هم اجرای با کیفیت کارها باشد.

سرپرست گروه موسیقی تبری در پایان صحبتهای خود تصریح کرد: در روزگاری که بیشترین هجمه های فرهنگی وارد می شود حضور گروههای ممتاز موسیقی نواحی در رویدادهای بین المللی با حمایت دولت می تواند فارغ از هرگونه شعار و کلیشه ای گامی در جهت ارتقای دیپلماسی فرهنگی ایران باشد و در این راه این مسوولان کشوری و منطقه ای هستند که باید بیشتر از اینها از گروههای موسیقی حمایت کنند؛ امری که تا به امروز کمتر شاهد آن بودیم.

گروه تبری از جمله گروههای فعال حوزه موسیقی نواحی است که در دو دهه فعالیت رسمی و حرفه ای خود در جشنواره ها و همایش ها و فستیوال های متعددی در استان مازندران و مناطق مختلف کشور شرکت کرده است. این گروه با شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کشور بارها توانسته در رشته های تکنوازی، تک خوانی و گروه نوازی موفق به کسب دیپلم افتخار و رتبه های برتر شود.

 این گروه موسیقایی در حوزه فعالیت های برون مرزی نیز برنامه های مختلفی را در کشورهای آمریکا، کانادا، بلژیک، هلند، فرانسه، انگلیس، الجزایر، ترکیه، سوئد، دانمارک، آلمان و بلاروس برگزار کرده است.

پنجمین فستیوال موسیقی و آواز ترکمنستان ,گروه موسیقی محلی تبری مازندران ,جلال محمدی ,گروه حرکات آیینی جایلان ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,644
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500