ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393 - ساعت 22:06:35
چاپ خبر

ادای دین بهروز غریب پور با ساخت«اپرای سعدی»

بهروز غریب پور گفت: حدود 2 سال قبل تولید«اپرای سعدی» را بر اساس زندگی، افکار و آثار این شاعر و عارف کشورمان آغاز کردم و در حال حاضر لیبرتو(متن کامل اپرا) آن آماده شده است.


behroz.jpgبهروز غریب پور گفت: حدود 2 سال قبل تولید«اپرای سعدی» را بر اساس زندگی، افکار و آثار این شاعر و عارف کشورمان آغاز کردم و در حال حاضر لیبرتو(متن کامل اپرا) آن آماده شده است.
این گارگردان عرصه هنرهای نمایشی که سابقه ساخت اپرای های حافظ، عاشورا و مولانا را در کارنامه خود دارد ادامه داد: آهنگسازی این اپرا را امیر بهزاد بر عهده دارد که بخش هایی از آن ضبط شده و بخش های دیگری از اپرا نیز همچنان با همکاری خوانندگان مختلفی در حال ضبط است.
وی همچنین عنوان کرد: در«اپرای سعدی» محمد معتمدی در نقش سعدی، علی زند وکیل در نقش حلاج، مهرداد ناصحی در نقش فرعون، سحر محمدی در نقش حنونه(خواهر منصور حلاج)، اسحاق انور در نقش مرد مست، رضا ذوالقدر در نقش درویش، روشنک کی منش در نقش همزاد سعدی، و بسیاری دیگر همکاری دارند.
بهروز غریب پور درباره ساخت عروسک های این اپرا نیز گفت: همچون آثار گذشته ام مسئولیت ساخت عروسک های این اپرا را گروه عروسکی آران بر عهده دارد و هم اکنون این گروه در گارگاه مشغول ساخت عروسک ها است.
این هنرمند ادامه داد: در بخش کلامی این اپرا از بوستان، غزلیات و قصاید سعدی نیز استفاده کرده ام؛ البته این در حالی است که حدود 90 درصد کار بر اساس کلیات سعدی شکل گرفته است.
وی همچنین در مورد دلیل پرداختن به سعدی در قالب اپرا گفت: به دلیل دینی که به سعدی داشتم به سراغ ساخت این اثر رفته ام. متاسفانه نسل جوان ما با سعدی بیگانه هستند و من همه آرزویم این است که نسل جوانمان را با موسیقی ردیف دستگاهی و همچنین با بزرگ مردی چون سعدی آشنا کنم. امیدورام در پایان کار به این آرزویم برسم.

بهروز غریب پور,اپرای سعدی,امیر بهزاد,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 1,225
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500