ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 17 دی 1393 - ساعت 17:24:48
چاپ خبر

داود آزاد پس از 11 سال در اصفهان روی صحنه رفت

سومین روز از جشنواره موسیقی ملی استاد شهناز در حالی برگزار شد که داود آزاد هنرمند خوش‌نام موسیقی ایرانی برای ادای احترام به استادی که این جشنواره از نام او گرفته شده پس از بیش از یک دهه در شهر اصفهان روی صحنه رفت.


52459_635562235358390531_m.jpgسومین روز از جشنواره موسیقی ملی استاد شهناز در حالی برگزار شد که داود آزاد هنرمند خوش‌نام موسیقی ایرانی برای ادای احترام به استادی که این جشنواره از نام او گرفته شده پس از بیش از یک دهه در شهر اصفهان روی صحنه رفت.
این هنرمند شاخص روی صحنه گفت: برای من افتخار بزرگی است که در این جشنواره می‌توانم برنامه‌ای را اجرا کنم. در واقع این کنسرت دومین کنسرت من در اصفهان بعد از 11 سال است که امیدوارم از این کنسرت در شهر هنرمندان بزرگواری چون استاد تاج اصفهانی، استاد کسایی و استاد جلیل شهناز لذت ببرید.
در این کنسرت آزاد به اجرای قطعات موسیقی اصیل ایرانی با اشعاری از شاعران نامداری چون سعدی و حافظ پرداخت.
نخستین جشنواره ملی موسیقی شهناز با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می‌کرد. در نشست اخیری که برای این جشنواره با حضور عوامل اصلی در تالار وحدت برگزار شد همه چیز خبر از اتفاقی بزرگ می‌داد، اما آنچه امروز در اصفهان در حال رخ دادن است حکایت از وجود مشکلات پیچیده‌ای دارد؛ فقدان تبلیغات شهری، لغو کنسرت گروه موسیقی سینا سرلک، فروش نامناسب بلیت اجراها، تعطیلی کارگاه‌های آموزشی از جمله مشکلاتی است که پیش روی ستاد برگزاری جشنواره قرار گرفته است.
گذشته از این، حجت‌الاسلام قطبی مدیر کل ارشاد استان اصفهان در نشست خبری این جشنواره در تالار وحدت بر حضور نوازندگان زن در صحنه‌های اجرای زنده آثار موسیقایی تاکید کرده بود اما این اتفاق تنها در زبان جاری شد و به واقعیت تبدیل نشد.
با این تفاسیر در بخش گروه‌نوازی گروه پرند همدان، گروه گلستانه اصفهان، گروه دلشدگان مشهد، گروه چکاد خوزستان و گروه همراز همدان آثار خود را در هنرسرای خورشید اصفهان اجرا کرده‌اند. این در حالی است که در بخش جنبی نیز گروه اردشیرکامکار به خوانندگی وحید تاج و حشمت رجب زاده و گروه داوود آزاد آثار خود را در تالار کوثر اصفهان اجرا کرده‌اند.
در ادامه نخستین جشنواره موسیقی ملی استاد شهناز، گروه رادمان اصفهان، گروه دانشجویان دانشگاه پردیس، گروه شورای تهران، گروه ارکستر هنرستان پسران در بخش گروه نوازی و تعدادی دیگر از هنرمندان گروه‌های سنی ب و ج در بخش تکنوازی آثار خود را ارائه می‌دهند و البته ارکستر ملی اصفهان به خوانندگی مجتبی عسگری و رهبری مرتضی شفیعی در روز آخر روی صحنه خواهند رفت.

جشنواره موسیقی ملی استاد شهناز,داود آزاد,
آمار بازدید : 1,397
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500