ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 11 فروردین 1394 - ساعت 17:00:55
چاپ خبر

گروه تبری در جشنواره بومی-محلی کلیا / اجرای موسیقی سریال ˝پایتخت˝ در قائم‌شهر

جشنواره بومی-محلی کلیا امسال همزمان با تعطیلات نوروزی و برای دومین سال در شهرستان قائم‌شهر استان مازندران برگزار می‌شود و قرار است گروه موسیقی تبری در این جشنواره به اجرای قطعاتی از موسیقی محلی مازندران بپردازد.

گروه تبری در جشنواره بومی-محلی کلیا / اجرای موسیقی سریال ˝پایتخت˝ در قائم‌شهر

سید جلال محمدی سرپرست گروه تبری در گفت و گو با هنرآنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره به بهانه فصل برداشت نیشکر در مازندارن انجام می‌گیرد و هدف از آن معرفی آداب و سنن مازنی‌هاست و کلیا هم نام دستگاهی است که مردم مازندارن با استفاده از آن شیره نیشکر را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بخشی از این جشنواره به موسیقی محلی مازندارن اختصاص دارد ابراز داشت: گروه موسیقی تبری نیز با حضور در این جشنواره در روزهای نهم تا یازدهم فروردین در سه بخش به اجرا خواهد پرداخت. در بخش اول سرنا و دهل با همراهی حرکات آیینی، در بخش دوم سرنا و نقاره و تشت و در بخش سوم نیز قطعه‌ای در مدح حضرت محمد(ص)، قطعاتی از موسیقی سریال "پایتخت" و نیز قطعاتی از موسیقی فولک مازنی را نیز اجرا خواهیم کرد.

سرپرست گروه تبری ادامه داد: همچنین موسیقی کار آوا را اجرا می‌کنیم که مربوط به مراحل سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت کشاورزی است. آهنگسازی این قطعات را خودم انجام داده‌ام و شعرهای آن را بهروز رستگار سروده است.

محمدی با بیان اینکه گروه موسیقی "خوشرو" نیز در روز دوم جشنواره به اجرا می‌پردازد افزود: جشنواره کلیا از نهم تا یازدهم فروردین به مدت سه روز از ساعت 16 تا 22 در پارک ولیعصر (عج) قائم شهر ادامه خواهد داشت و مسافران نوروزی می‌توانند با حضور در این مکان با فرهنگ و بخصوص موسیقی مازندارن بیشتر آشنا شوند.

 

جشنواره بومی-محلی کلیا, سریال پایتخت
آمار بازدید : 1,168
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500