ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : سه‌شنبه 10 اسفند 1395 - ساعت 12:23:14
چاپ خبر

آخرین اجرای «اشارات نظر» روی صحنه تالار وحدت

میلاد درخشانی، آخرین کنسرت «اشارات نظر» را پیش از انتشار دومین آلبوم باکلام خود، با اجرای قطعاتی شنیده نشده از این آلبوم در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

آخرین اجرای «اشارات نظر» روی صحنه تالار وحدت

درخشانی که آخرین حضورش روی صحنه مربوط به جشنواره موسیقی فجر بود، قصد دارد آخرین کنسرت آلبوم پرمخاطب «اشارات نظر» را با اجرای قطعاتی از این آلبوم، چند قطعه بی‌کلام و همچنین قطعاتی شنیده نشده از دومین آلبوم باکلام خود برگزار کند.

آلبوم «اشارات نظر» در زمان انتشار تبدیل به یکی از آلبوم‌های پرفروش در این سبک شد و استقبال خوبی هم از کنسرت‌های آن به عمل آمد. این موزیسین در پاسخ به این سوال که آیا آلبوم جدید هم می‌تواند موفقیت «اشارات نظر» را تکرار کند یا نه می‌گوید: «فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد و مخاطب در بیشتر از یک قطعه، این حال خوب را می‌گیرد چراکه این حال خوب را به خود من هم منتقل می‌کند. من بارها خودم را جای مخاطب می‌گذارم چراکه با این کار می‌توانم نقاط ضعف و قوت اثر را بهتر حدس بزنم. البته این را هم بگویم اینکه به عنوان مولف خودت را در جایگاه شنونده بگذاری و در مورد کار قضاوت کنی کار سختی است و تمرین می‌خواهد. من در مورد این آلبوم هم این کار را انجام داده‌ام، اما طبیعتاً نمی‌توانم نظر مخاطب را صددرصد پیش‌بینی کنم.»

او درباره این آلبوم که شامل 12 قطعه باکلام است و مراحل پایانی خود را می‌گذارند گفت: «اشعار آلبوم جدید معاصر هستند چراکه این نوع اشعار به حال و هوای من نزدیک‌تر است. در این آلبوم شعرهایی از حسین منزوی و محمدعلی بهمنی وجود دارد و علاوه بر آن شعرهای دوستانی هم که از آنها استفاده کرده‌ام، باز هم بر اساس همین گونه اشعار است. اصولاً ترانه -به آن معنی که در موسیقی پاپ وجود دارد- به فضای من نزدیکی ندارد.»

پیش از این میلاد درخشانی هر یک از آثارش را که اصولاً در ژانرهای مختلف موسیقی ساخته می‌شوند، در کنسرتی مجزا روی صحنه می‌بُرد اما این اواخر معمولاً قطعات بی‌کلام و آثار باکلام خود را در یک کنسرت اجرا می‌کند که درباره چرایی این اتفاق می‌گوید: «ساز اصلی من تار است و این تفکیک آثار، معمولاً بین تار و فعالیت‌های دیگر من اتفاق می‌افتد. من اصولاً دوست دارم در کنسرتی که محوریت آن بر اساس تار است، تماماً آثار بی‌کلام‌ خود را اجرا کنم ولی این اواخر قطعاتی را با ساز عود ساخته‌ام که می‌توانند در قالب کنسرت‌های باکلام من هم قرار بگیرند. درواقع دلم می‌خواهد وقتی روی استیج می‌روم، با اجرای آثار بی‌کلام به خودم استراحت بدهم چون زمانی که در موسیقی‌های بی‌کلامم ساز می‌زنم، حس خیلی خوب و خوشایندی دارم. برای همین خواستم این دو را در کنار هم داشته باشم. البته تفاوت زیادی بین موسیقی باکلام و بی‌کلام من نیست. مخاطبی که من را می‌شناسد می‌داند که این موسیقی، جنس موسیقی میلاد درخشانی است و ملودی‌ها و نوع روند موسیقی من را می‌شناسد.»

این موزیسین درباره دیگر آثاری که قرار است منتشر کند می‌گوید: «یک آلبوم بی‌کلام با مصباح قمصری دارم که مراحل پایانی خود را می‌گذراند. یک پروژه دیگر هم با محوریت ساز عود دارم که قطعات آن ساخته شده و قرار است در تعطیلات عید نوروز شروع به ضبط آن کنم.»

رضا تاجبخش (گیتارباس)، پدرام درخشانی (سنتور)، ژوبین کلهر (کمانچه)، طاها مظاهری (گیتار الکتریک)، مصطفی شعبانی (ساکسیفون و کلارینت)، محمد شریعت (کیبورد)، امیرعلی رحمانی (پرکاشن) و صالح کیوان (درامز)، میلاد درخشانی را به عنوان نوازنده عود، گیتار و خواننده همراهی می‌کنند.

کنسرت «اشارات نظر» روز جمعه 20 اسفند ماه، ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

منبع: موسیقی ما

میلاد درخشانی,کنسرت میلاد درخشانی,اشارات نظر,آلبوم اشارات نظر,آلبوم اشارات نظر میلاد درخشانی,کنسرت اشارات نظر,تالار وحدت,مصباح قمصری,رضا تاجبخش,پدرام درخشانی,ژوبین کلهر,طاها مظاهری,مصطفی شعبانی,محمد شریعت,امیرعلی رحمانی,صالح کیوان
آمار بازدید : 1,186
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500