ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : چهارشنبه 18 تیر 1393 - ساعت 11:32:05
چاپ خبر

فاضل جمشیدی با گروه بوم و بر به اروپا سفر می‌کند

<span style="text-align: justify;">&nbsp;</span><span lang="FA" style="text-align: justify;">گروه موسیقی «بوم و بر» برای برگزاری کنسرت به آلمان می‌روند.</span>

جمشیدی.jpg گروه موسیقی «بوم و بر» برای برگزاری کنسرت به آلمان می‌روند. فاضل جمشیدی خواننده موسیقی ایرانی ضمن اعلام این خبرگفت: «من به همراهی حسین پرنیا (نوازنده سنتور) و آرش فرهنگ فر (نوازنده تنبک) با این اعتقاد که اگر آواز ایرانی به درستی اجرا و به مخاطبان ارائه شود همواره می‌تواند مخاطب واقعی خودش را به همراه داشته باشد به اروپا سفر می‌کنیم».

به گزارش موسیقی ما،جمشیدی با اشاره به اینکه گروه «بوم و بر» یک گروه کوچک سه نفره است افزود: «این اشکال در عامه مردم وجود دارد که آن‌ها گمان می‌کنند در موسیقی ایرانی حتما باید با گروه‌های بزرگ کار کرد. در حالی که این یک برداشت نشات گرفته از تفکر عامه پسند در مورد موسیقی ایرانی است». فاضل جمشیدی در ادامه سخنانش در مورد کارکردهای گروه‌های کوچک سخن گفت و خاطرنشان کرد: «با کنار هم قرار گرفتن اعضای این گروه‌های کوچک این امکان به مخاطب موسیقی ایرانی داده می‌شود که آواز اصیل بشنود و از ترانه‌ها و ادبیات موسیقی ایرانی لذت ببرد. به نظر من مخاطبان ما می‌دانند برایث شنیدن چه چیزی به کنسرت گروه بوم و بر می‌آیند. در ضمن اگر بنا بود ما با یک گروه بزرگ عازم اجرا به اروپا می‌شدیم با اشتباه در مخاطب‌شناسی با یک مشکل اقتصادی مواجه شویم».

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه سخنانش در مورد شهرهایی که برای اجرا به آنجا خواهند رفت نیز گفت: «برنامه ما این است که در شهر‌های کلن، مونیخ و برلین اجرا داشته باشیم و بعد از آن هم اگر موقعیتش فراهم شود به چند کشور دیگر می‌رویم. البته با توجه اینکه چند سال قبل در کشور سوئد هم اجرا داشتیم در صورت فراهم شدن شرایط به آن کشور هم خواهیم رفت».

فاضل جمشیدی در بخش پایانی سخنانش با بیان این مطلب که امیدوار است این اجرا‌ها در ماه سپتامبر اتفاق بیافتند در مورد رپرتوار کار و اشعار انتخاب شده برای اجرا گفت: «همه کار‌ها در آواز اصفهان و بر روی اشعاری از هوشنگ ابتهاج و رهی معیری است. ما نام گروه «بوم و بر» را با اقتباس از شعر معروف اخوان ثالت انتخاب کرده‌ایم و با الگوبرداری از حرکت موسیقی استاد محمدرضا شجریان، استاد پرویز مشکاتیان و استاد فرهنگفر که با یک گروه سه نفره به اجرا در سراسر اروپا پرداخته بودند، برنامه اجرا با گروه «بوم و بر» را تدارک دیده‌ایم»
فاضل جمشیدی ,گروه بوم وبر ,اخوان ثالث ,کنسرت گروه بوم وبر ,آلمان ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,513
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500