ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 24 خرداد 1394 - ساعت 09:47:26
چاپ خبر

توسط موسسه‌های «راوی آذرکیمیا» و «سوره مهر»

نخستين آلبومِ صدای شاعر با لهجه مشهدی و سه اثر آذری منتشر شد

آلبوم موسيقي «شب‌چره» در ژانر «صداي شاعر» از تولیدات موسسه «راوی آذرکیمیا» با گویش محلی مشهدی به عنوان اولین لوح رسمی منتشر شده‌ با لهجه مشهدی با اشعار و خوانش «سعیده موسوی‌زاده» در12 ترک منتشر شد.

نخستين آلبومِ صدای شاعر با لهجه مشهدی و سه اثر آذری منتشر شد

«شب‌چره» متشکل از دوتار و دایره‌نوازی و خوانندگی «محسن تقی‌نژاد» و نی،‌ قوشمه و سرنانوازی «یاسر نوازنده گرجی» و نوازندگي پیانوي الکترونیک «پدرام کشتکار» است.

«سعیده موسوی‌زاده» از نوجوانی به اشعار صائب تبریزی و گلستان سعدی و سپس به غزلیات مولانا علاقه‌مند شد. او از 1363 به تقلید از شعرهای مطنطن مولوی چیزهایی نوشت. سپس وارد دانشگاه شهید بهشتی شد و فلسفه خواند. در دوره‌ای با نام مستعار «خاله خان‌باجی» نثرهای طنز مشهدی می‌نوشت و از شاگردان مسلم زنده‌یاد استاد محمد قهرمان محسوب می‌شود. او جدای از شعر و شاعری و طنزپردازی، اهل تألیف کتاب برای کودکان است که نمونه‌هایی از آن توسط «سوره مهر» چاپ شده است.

آلبوم صدای شاعر مشهدی «شب‌چره» به مدیریت تولید «رضا مهدوی» از سوی موسسه راوی آذرکیمیا و ضبط و مسترینگ استودیو افق مهر پدرام کشتکار و طراحی گرافیک وحید عباسی توسط پخش‌های موسیقی جوان، هنر شهر، رها و آوای باربد عرضه شده است.

همچنین کتاب‌های «موسیقی عاشیق‌های آذربایجان»، «نوازش‌های کودکان ایران» و «لالایی‌های کودکان ایران» آثار «حمید سفیدگر شهانقی» - فولکلورشناس آذربایجانی- نیز توسط انتشارات سوره‌ي مهر منتشر شد.

به گزارش «موسیقی ما»، کتاب پژوهشی «موسیقی عاشيق‌های آذربایجان» از سه فصل «کلیات هنر عاشیقی»،‌ «ادبیات عاشیقی» و «موسیقی عاشیقی» تشکیل شده است. در این کتاب ریشه‌های تاریخی و فرهنگی موسیقی عاشیقی و فرایند شکل‌گیری و تکامل آن در طول زمان بررسی شده است.

علاوه بر آن، کتاب «نوازش‌های کودکان ایران» برای اولین بار در ايران منتشر مي‌شود. کتاب «لالایی‌های کودکان ایران» کتاب دیگر دکتر حمید سفیدگر شهانقی است. او در مقدمه‌ي این کتاب نوشته: «مدت‌هاست که دیگر مادران جوان این سرزمین لالایی نمی‌خوانند. چرایی این مسأله هر چه که باشد، ثمره‌ آن محروم کردن کودکان از این ترانه‌های شیرین و مهرآمیز و آهنگ‌ها و ملودی‌های زیبای آنهاست. ترانه‌ها و آهنگ‌هایی که همراه با بهترین و خالصانه‌ترین احساسات بشری خوانده می‌شوند، زمزمه‌های موسیقایی آشنا که تا آخر عمر در یاد و خاطره‌ شنوندگان جای گرفته و بیش از هر ترانه و آهنگی دل و جان‌شان را به ترنم وامی‌دارد.»

شب‌چره, آلبوم شب‌چره,راوی آذرکیمیا, موسیقی عاشیق‌های آذربایجان,نوازش‌های کودکان ایران,لالایی‌های کودکان ایران,حمید سفیدگر شهانقی,انتشارات سوره مهر
آمار بازدید : 1,331
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500