ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 13 دی 1395 - ساعت 14:50:45
چاپ خبر

قمصری «ارکستر موج نو» را به تالار رودکی می‌برد

هم‌زمان با یک‌سالگی تأسیس "ارکستر موج نو"، این ارکستر مهمان تالار رودکی خواهد بود.

قمصری «ارکستر موج نو» را به تالار رودکی می‌برد

به گزارش هنرآنلاین، "ارکستر موج نو" به سرپرستی علی قمصری تازه‌ترین آثار این هنرمند را به روی صحنه می‌برد. ساختار این ارکستر متشکل از سازهای موسیقی ایرانی  و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده است.

این کنسرت که قرار است پس از پایان جشنواره فجر اجرا شود؛ دوم، ششم وهفتم بهمن‌ماه با 120 عضو خود به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت، بر خلاف اجراى قبل، خواننده‌‌گان با فرمى شبیه اپراى ایرانى، در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنیف‌خوانى و اجراى کُرال چندصدایى، ظرفیت‌هاى تازه‌اى را در موسیقى ایرانى نشانه رفته‌اند.

خوانندگان کُر از میان بیش از ٦٥٠ شرکت کننده در آزمون ورودى موج نو، و از سراسر ایران انتخاب شده‌اند و بدون شک این موضوع توقعات مخاطب را نسبت به اجرایشان بالا خواهد برد. معرفى هنرمندان جوان و شایسته همیشه یکى از دغدغه‌هاى "قمصرى" بوده و همین ویژگی او را از آهنگسازانی که صرفاً در تلاش براى همکارى با هنرمندان نام آشنا هستند؛ متمایز ساخته است.

اما از آنجا که کلام تنها راوى قمصرى نیست؛ در این کنسرت، موسیقى بی‌کلام، نقش مؤثر و تعیین کننده در روایت داستان خواهد داشت. در آهنگسازى این اجرا از قدیمی‌ترین و جدیدترین فرم‌ها و قالب‌های موسیقایی استفاده شده است. طورى که "رِنگ" و "چهارمضراب" دیگر فرم‌ها، در رنگ‌آمیزى و بافت نوینى متجلى شده‌اند.

هم‌چنین، رهبرى این ارکستر مانند سال گذشته به عهده‌ى پویا سرایى خواهد‌بود که چندى پیش دوره‌ى رهبرى‌ارکستر را در ارمنستان با موفقیت سپرى کرده است.

بلیط‌فروشی این کنسرت ساعت 20 امشب آغاز خواهد شد. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط به وبسایت iranconcert.com مراجعه کنند.

ارکستر موج تو,تالار رودکی,علی قمصری
آمار بازدید : 1,115
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500