ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 9 تیر 1393 - ساعت 16:34:33
چاپ خبر

سی‌امین جشنواره موسیقی فجر فراخوان داد

<p class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="FA">فراخوان سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به صورت رسمی برای دعوت از گروه‌های رسمی موسیقی منتشر شد.</span><span lang="FA" style="font-family:&quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;;mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-hansi-font-family:Calibri;mso-hansi-theme-font: minor-latin;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-theme-font:minor-bidi"><o:p></o:p></span></p>

2.jpgفراخوان سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به صورت رسمی برای دعوت از گروه‌های رسمی موسیقی منتشر شد.فجر، دوشنبه 9 تیرماه از سوی ستاد اجرایی جشنواره به صورت رسمی به شرح ذیل اعلام شد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فراخوان سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی:«سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، پاسداشت سه دهه حضور موثر گروه‌های موسیقی کشور و یادآور همراهی و همدلی هنرمندان بزرگ موسیقی ایران، با فرازهای درخشان تاریخ معاصر کشورمان است.

دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شرایط و مقررات بخش رقابتی این جشنواره را در شاخه‌های گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی، آواز جمعی و آهنگسازی به شرح ذیل اعلام می‌کند:

الف - بخش اجراهای زنده

الف – 1- موسیقی کلاسیک ایرانی:

- در این شاخه تعداد اعضای گروه بین 3 تا 12 نفر بوده و فقط از سازها ایرانی استفاده شود.

- اجرای قطعات جدید (اجرا و منتشر نشده)، امتیاز ویژه خواهند داشت.

- قطعات ارائه شده می‌توانند سازی یا آوازی باشند.

الف – 2- موسیقی کلاسیک غیر ایرانی:

- در این شاخه تعداد اعضای گروه نباید کمتر از 3 نفر باشد.

- اجرای حداقل سه قطعه از سه دوره اصلی تاریخ موسیقی ترجیحا باروک، کلاسیک، رمانتیک یا معاصر و یک قطعه از آهنگساز ایرانی الزامی است.

الف – 3 – اجرای آواز جمعی:

- در این شاخه تعداد اعضای گروه (خوانندگان کر) نباید کمتر از 8 نفر و بیش از 16 نفر باشند.

- مدت زمان آثار ارائه شده برای انتخاب، حداقل 15 دقیقه و حداکثر 20 دقیقه باشد.

- اجرای حداقل دو قطعه از دو دوره تاریخ موسیقی و نیز یک قطعه با تم برگرفته از موسیقی محلی یا موسیقی کلاسیک ایرانی الزامی است.

تبصره: اجرای قطعه‌ای با تم برگرفته از موسیقی محلی یا موسیقی کلاسیک ایرانی با تنظیم اختصاصی از سوی گروه دارای امتیاز ویژه خواهد بود.   جوایز:

هیات داوران بخش رقابتی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، برای هر یک از بخش‌های سه‌گانه فوق (اجراهای موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی)، جوایز ذیل را به برگزیدگان تقدیم خواهد کرد:

برگزیده اول – تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 120 میلیون ریال جایزه نقدی

برگزیده دوم – لوح تقدیر و 80 میلیون ریال جایزه نقدی

برگزیده سوم – لوح تقدیر و 50 میلیون ریال جایزه نقدی

نکته1: ستاد جشنواره این حق را برای خود قایل است تا بر اساس رای هیات داوران، جایزه برگزیده هر یک از رتبه‌ها را به صورت مساوی بین دو گروه تقسیم کند.

نکته 2: گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی در بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی کلاسیک غیر ایرانی برای 45 دقیقه و گروه‌های آواز جمعی برای 30 دقیقه آمادگی اجرای صحنه‌ای را داشته باشند.

نکته 3: به منظور ارتقاء سطح کیفی گروه‌های پذیرفته شده در بخش‌های رقابتی موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی، ستاد جشنواره سعی خواهد کرد، امکاناتی همچون برخورداری از حضور اساتید و مشاوران هنری، تامین محل تمرین و ... به گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ارائه نماید.

 ب – بخش آهنگسازی:

ب – 1- موسیقی ملی ایران:

آثار ارسالی در این شاخه برای سازهای ملی ایران(کلاسیک ایرانی و نواحی) تصنیف شوند.

- آثار ارسالی برای حداقل 4 ساز تصنیف شده باشند.

- آثار ارسالی شامل پارتیتور کامل و نمونه صوتی ضبط شده با کیفیت مطلوب باشند.

- قطعات ارسالی نباید قبل از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر(اسفند 1392)، به صورت کنسرت اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشند.

ب – 2- موسیقی کلاسیک غیر ایرانی:

- آثار ارسالی در این شاخه، می‌توانند به صورت ارکسترال، تکنوازی و آنسامبل (2 تا 10 نفر نوازنده و خواننده) و کرال نوشته و تنظیم شده باشند.

- در آثار ارسالی، استفاده از عناصر موسیقی ایرانی و نواحی دارای امتیاز ویژه‌ای خواهد بود.

- اثر ارسالی باید شامل پارتیتور کامل و نمونه صوتی (ضبط شده یا به صورت Midi) با کیفیت مطلوب باشد.

- اثر ارسالی باید یک قطعه کامل به مدت زمان حداقل 5 دقیقه باشد.

- قطعات ارسالی نباید قبل از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر(اسفند 1392)، به صورت کنسرت اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشند.

ب – 3 – پایان نامه

فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی می‌توانند پایان‌نامه‌های خود را برای شرکت در این بخش ارسال نمایند.

برای مدت زمان اثر و یا تعداد سازهای استفاده شده در آثار ارسالی، محدودیتی وجود ندارد.

- پایان‌نامه‌های برگزیده جشنواره‌های گذشته، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

جوایز:

هیات داوران بخش آهنگسازی سی امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، به برگزیده هر یک از بخش‌های سه گانه فوق (ملی ایران، کلاسیک غیر ایرانی و پایان‌نامه)، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 60 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم خواهد کرد.

نکته 1: ستاد جشنواره این حق را برای خود قایل است تا بر اساس رای هیات داوران، جایزه برگزیده هر یک از بخش‌ها را به صورت مساوی بین دو نفر تقسیم کند.

نکته 2: هر آهنگساز می‌تواند حد اکثر 2 قطعه در هر یک از شاخه‌ها، برای شرکت در بخش رقابتی به دبیرخانه جشنواره ارائه نماید.

نکات و شرایط:

- مهلت ارسال آثار تا پایان مهر ماه 1393 می‌باشد.

- کلیه آثار ارسالی گروه‌های موسیقی متقاضی شرکت در جشنواره باید همراه با مشخصات کامل، شامل فرم درخواست شرکت در جشنواره (قابل دریافت از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com ) نمونه اجرای تصویری بر روی لوح فشرده با کیفیت مطلوب (حاوی قطعاتی که قرار است در جشنواره اجرا شود به مدت زمان 45 دقیقه)، بیوگرافی هنری گروه و متن اشعار به صورت تایپ شده (همراه با ترجمه معتبر اشعار غیر فارسی) به نشانی تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، معاونت مور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه پنجم، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ارسال شود.

 3- گروه‌های برگزیده حائز رتبه اول در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر نمی‌توانند در بخش رقابتی شرکت کنند.

 4- تکمیل و ارسال فرم درخواست، تعهدی برای دبیرخانه در خصوص دعوت از گروه‌های متقاضی ایجاد نمی‌کند.

 5- مدارک ارسالی در دبیرخانه جشنواره محفوظ است و مسترد نمی‌شود.

 6 دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن‌های 66721170 و 66748055 آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است.

 7 هرگونه اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص جشنواره، تنها از طریق پایگاه رسمی جشنواره به نشانی http://www.fajrmusicfestival.comاعلام خواهد شد و مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات این پایگاه بر عهده متقاضیان است.

 8 به کلیه سرپرستان گروه‌ها توصیه می‌شود از نوازندگان و خوانندگانی استفاده کنند که همزمان در گروه‌های دیگر به کار مشغول نباشند، زیرا تداخل نوازندگان و خوانندگان گروه‌ها با یکدیگر موجب اختلال در برنامه‌ریزی جشنواره شده و ممکن است منجر به حذف اجرای برنامه گروه شود.

 9 پس از پایان مهلت ارسال آثار، بررسی نمونه آثار ارسالی در شاخه‌های مختلف آغاز و اسامی گروه‌های پذیرفته شده از طریق پایگاه رسمی جشنواره اعلام خواهد شد.

 10 ستاد جشنواره به جز تامین اسکان و پذیرایی گروه‌های شهرستانی، هیچگونه هزینه‌ای را به عنوان دستمزد یا هزینه ایاب و ذهاب و ... تقبل نخواهد کرد.»

منبع:ایسنا

آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان ,سی امین جشنواره موسیقی فجر ,فراخوان ,موسیقی ,فجر ,جوایز
آمار بازدید : 1,494
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500