ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 16 تیر 1393 - ساعت 15:49:07
چاپ خبر

یادمان احمد ابراهیمی برگزار می‌شود

20 تیرماه در فرهنگسرای ارسباران

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin: 3.6pt 0cm;"><span lang="FA">یادمان احمد ابراهیمی برگزار می‌شود. یادمان احمد ابراهیمی، استاد فقید آواز ایرانی به همت خانه موسیقی با همکاری فرهنگسرای ارسباران 20 تیرماه برگزار می‌شود.<o:p></o:p></span></p><div><span lang="FA"><br></span></div>

ابراهیمی.jpgیادمان احمد ابراهیمی برگزار می‌شود. یادمان احمد ابراهیمی، استاد فقید آواز ایرانی به همت خانه موسیقی با همکاری فرهنگسرای ارسباران 20 تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش بخش موسیقی فارس، یادمان احمد ابراهیمی، استاد فقید آواز ایرانی روز جمعه 20 تیرماه، ساعت 18:30 به همت خانه موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

در این مراسم چند تن از هنرمندان و شاگردان زنده یاد ابراهیمی به سخنرانی می پردازند و پخش کلیپی از گفتگو های این هنرمند و همچنین اجرای موسیقی به یاد وی از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

احمد ابراهیمی متولد سال 1305 در اورامانات کردستان فارغ التحصیل دکترای ادبیات و از اساتید برجسته آواز ایرانی بود. وی در سال 1327با استادان بزرگ موسیقی ایران نظیر استادان ابوالحسن صبا، مرتضی محجوبی، حسین تهرانی، غلامحسین بنان، ادیب خوانساری آشنا شده و از محضر همگی این بزرگان بهره مند گردید.

او پس از پنج سال که تحت تعلیم آنان قرار می گیرد اولین برنامه رادیویی خود را با محمود ذوالفنون در رادیو تهران اجرا کرد که مورد تشویق و استقبال مردم واقع شد. وی پس از یک سال اجرای برنامه های مختلف موسیقی در رادیو، در سال 1333 به ارکستر مرتضی خان محجوبی استاد پیانو منتقل شد و همکاری اش تا سال 1335 با این ارکستر ادامه داشت.

ابراهیمی ازمعدود کسانی بود که در دوران جوانی خود سال ها در کنار غلامحسین بنان به فراگیری آواز ایرانی پرداخت و از اساتید بنام آواز ایرانی محسوب می شد که خوانندگان بسیاری نزد او شاگردی کردند.

زنده یاد احمد ابراهیمی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و در شامگاه 3 تیر 92 در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت.

احمد ابراهیمی ,یادمان احمد ابراهیمی ,فرهنگسراس ارس باران ,آوازایرانی ,ابوالحسن صبا ,مرتضی محجوبی ,حسین تهرانی ,غلام حسین بنان ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,266
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500