ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : یک‌شنبه 29 تیر 1393 - ساعت 13:46:26
چاپ خبر

دونوازی حامد فکوری و کامران منتظری در یک آلبوم

آلبوم ˝کوک سکوت˝ با نوازندگی حامد فکوری و کامران منتظری روانه بازار موسیقی شد.

دونوازی.jpgآلبوم ˝کوک سکوت˝ با نوازندگی حامد فکوری و کامران منتظری روانه بازار موسیقی شد.

کامران منتظری، نوازنده تنبک به هنرآنلاین، گفت: آلبوم "کوک سکوت" از سوی موسسه سیاه و سفید روانه بازار موسیقی شد.

این نوازنده در ادامه با اشاره به اینکه این اثر به دونوازی سازهای تار و تنبک اختصاص دارد، بیان کرد: این اثر موسیقایی حاصل همکاری من و حامد فکوری و شامل 15 قطعه است.

منتظری با اشاره به اینکه قطعات این اثر در دستگاه ابوعطا اجرا شده است، درباره نام قطعات این اثر تاکید کرد: نام قطعات این آلبوم پیش درآمد، در آمد، چهار مضراب(بر اساس ساخته استاد هرمزی و استاد کسایی)، حجاز، چهار مضراب حجاز، چهار پاره، چهار مضراب چهار پاره، یقولون، رقص لاله های وحشی در باد، در ابتدا، گیسوی گلگون آفتاب، شیون، بان، حیران و دیدار است.

همچنین حامد فکوری در مقدمه این آلبوم آورده است: "کوک سکوت" اثری است که با همکاری دوست و هنرمند گرامی کامران منتظری در دو بخش مجزا و متفاوت تهیه شده است.

این مجموعه حاصل آموخته‌ها و تجربیاتی است که در طول سال‌های متمادی نزد اساتید در خلوت‌های خود کسب کرده‌ام و اکنون در طبق اخلاص تقدیم عزیزان و علاقمندان می‌شود.

در بخش نخست که آواز ابوعطا را شامل می‌شود، سعی شده است که از اصول و قواعد ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی وام گرفته شود به طوری‌که گردش ملودی‌ها و نوع بسط و گسترش موتیف‌ها حول گوشه‌های این آواز بوده و از تکنیک‌های نوازندگی مرسوم و گاه شخصی اینجانب استفاده شده است.

بدیهی است که قطعات این بخش، یا اقتباسی است آثار اساتید گذشته و یا ساخته‌هایی است که آنان نیز از حیطه قواعد و مختصات موجود در ردیف دستگاهی و فرم های متداول موسیقی قذیم و معاصر فراتر نمی‌رود.

اما بخش دوم برداشتی است آزاد و شخصی بر روی تم‌هایی که از گوشه و کنار در موسیقی آذری و ارمنی شنیده‌ام. این بخش حاصل ترکیب این تم‌ها با ظرایف اجرایی‌شان همراه با سونوریته‌ای(صدادهی) متفاوت بخش اوا و مجموعه‌ای از قواعد جمله پردازی‌های موسیقی ایرانی و تجربه‌های شخص اینجانب (حامد فکوری) که در نوازندگی تار داشته‌ام است.

حامدفکوری ,کامران منتظری ,آلبوم کوک سکوت ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 2,699
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500