ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : شنبه 4 مرداد 1393 - ساعت 09:12:37
چاپ خبر

ندیم: «مرتضی پاشایی» با من دشمنی کرد!

خواننده قطعه «نگو» که در بین طرفداران موسیقی در کشور به خوبی شنیده شد و توانست نام این خواننده را در بین اهالی موسیقی جا بیندازد، پس از انتشار قطعه جدید خود «چشم چشم»، در نخستین گفتگوی خود در باره فعالیت های هنری اش سخن گفت.

ندیم.jpgخواننده قطعه «نگو» که در بین طرفداران موسیقی در کشور به خوبی شنیده شد و توانست نام این خواننده را در بین اهالی موسیقی جا بیندازد، پس از انتشار قطعه جدید خود «چشم چشم»، در نخستین گفتگوی خود در باره فعالیت های هنری اش سخن گفت. به گزارش «موسیقی ما»، ندیم که سابقه زیادی در موسیقی پاپ دارد و از سالها قبل شاهد شاهد پخش ویدئوهایی با حضور او در شبکه های مختلف بوده ایم، یان روزها به شدت درگیر تولید نخستین آلبوم رسمی خود است و همین بهانه ای شد تا با وی گپی بزنیم:‌

*قطعه «نگو» از آن آثاری بود کهخیلی خوب شنیده شد و پس از کارهایی ویدئویی که داشتی اسم «ندیم» سر زبان ها افتاد. ایده قطعه «چشم چشم» چقدر با نگاهی به اتفاقاتی که برای «مرتضی پاشایی» رخ داد در ذهن تو به وجود آمد؟

ما بعد از «نگو» چند قطعه نظیر «چجوری؟»، «ثانیه ها»، «گذشته ها» و «به عشق دیدنت» و... را منتشر کردیم. از مدتها قبل دوست داشتم «چشم چشم» را بخوانم. همیشه دوست داشتم که چنین کاری منتشر کنم.

*واقعا دوستی تو با «مرتضی پاشایی» دلیل اصلی این کار نبود؟

خیر. من و مرتضی دوست قدیمی هستیم و ارتباط ما به قبل از قطعه «یکی هست» باز می گردد.

*فکر می کنی مهمترین شاخصه های کار «مرتضی پاشایی» که باعث شد کارش اینقدر دیده شود و الان می بینیم که بیشترین کنسرتها را برگزار می کند، چیست؟

اول از همه این است که مرتضی پسر بسیار خوبی است. مرتضی هنرمند است و یکی از بزرگان موسیقی ایران است.

*تا کنون چند اثر برای تو ساخته است؟

فکر می کنم پنج یا شش قطعه برای من تولید کرده است.

*در آلبوم جدید تو حضور دارد؟

در همین آلبومی که منتشر خواهم کرد هم حضور دارد.

*یک سری ملودی ها هست که برای خود من هم عجیب است که مرتضی پاشایی چطور دلش می آید آنها را به هنرمندان دیگر واگذار کند.

این نکته ای که اشاره کردی بسیار جالب بود. یک سال من و مرتضی از هم دور بودیم و فرصت دیدار همدیگر را نداشتیم. پس از یک سال همدیگر را ملاقات کردیم و گفت که یک کار برای من ساخته است. قطعه نگو را ساخته بود و من گوش کردم به او گفتم که به تازگی قطعه «یکی هست» منتشر شده است. اگر این را هم خودت منتشر کنی اتفاقات خوبی رخ می دهد. شاید اگر آن زمان خود مرتضی قطعه «نگو» را ارائه می کرد به اندازه دو «جاده یکطرفه» جواب می گرفت. گفت که دوست دارم این کار را تو بخوانی چون به تو قول داده بودم که یک موزیک خوب باید بخوانی. من ترس داشتم و هر لحظه حس می کردم که نکند پشیمان شود. حتی دو نفر از خواننده ها به مرتضی گفتند که این کار را ما بخوانیم. مرتضی هم گفت چون قول این اثر را به ندیم داده بودم پس برای ندیم است. در بحث مالی هم او از من پولی دریافت نکرد.

*پس از خواندن این کار بهترین واکنشی که در جامعه دریافت کردی چه بود؟

زمانی که قصد پخش کار را داشتیم همه سایتها لج کردند و هیچ سایتی کار من را منتشر نکرد. این قطعه تصویری هم شده بود و هیچ شبکه ای هم حمایت نکرد. این کار 17000 دانلود و پس از چهار روز در منطقه آریا شهر قطعه «نگو» را شنیدم.

*یعنی دست به دست چرخید؟

نمی دانم. اصلا انگار که خدا این کار را به مردم داد و گفت که گوش کنید. همه چیز این کار هماهنگ بود و کسی که باعث شد من وارد بحث انتشار آلبوم و مجوز بشوم مرتضی پاشایی بود.

*قطعه نگو چندمین کار تو بود؟

ششمین قطعه من بود.

 *کارهای قبلی هم چنین واکنشی داشت؟

قطعاتی نظیر «مادر» و «می میرم» هم با استقبال خوبی رو به رو شد. خودم ملودی «حسرت» را برای «شروین» ساخته بودم که «نیما علامه» تنظیم کرده بود. مرتضی پاشایی ابتدا این قطعه را تنظیم کرد و سپس نیما علامه این کار را انجام داد. پس از انتشار حسرت، مرتضی به من گفت که چرا این کار را انجام دادی در حالی که خودت هنوز موسیقی نداری. من هم گفتم که قسمت و روزی این هنرمند بود. خدا را شکر قطعه نگو ده برابر حسرت جواب گرفت. اصلا سطح کاری من عوض شد.

*تک قطعات تو در این چند ماه اخیر معادل یک آلبوم بود و تعداد کارهای خوب تو برای یک آلبوم کافی است.

نمی شود گفت که خوب است. اما خدا را شکر فکر می کنم خوب است.

*با این واکنش ها فکر کنم حساسیت ها در میان مخاطبان زیاد شده است و آلبوم تو می تواند تعیین کننده باشد. به این فکر کردی که چقدر توقع از تو بالا رفته است؟

بله. پس از «نگو» مهم بود که چه قطعه ای را منتشر خواهم کرد و دست و پای من می لرزید. مرتضی پاشایی در اصل با من دشمنی کرد که آن کار خوب را به من واگذار کرد! پس از آن قطعه «به عشق دیدنت» از ساخته های «علیرضا طلیسچی» را منتشر کردم. سپس با مرتضی «گذشته ها» و «ثانیه ها» را ارائه کردیم و نمی گویم که از «نگو» خیلی بهتر بودند ولی خدا را شکر زیر سوال نرفتیم. پیش از انتشار قطعه گذشته ها، مرتضی این کار و قطعه «به خدا» را که خودش خواند را به من ارائه کرد و حق انتخاب داشتم. گفت که هرکدام را اگر انتخاب کنی من قطعه دیگر را در آلبوم خودم قرار می دهم. گذشته ها را انتخاب کردم و خدا را شکر که هر دو قطعه خوب شنیده شد.

*آخرین قطعه ای که منتشر کردی که «چشم چشم» بود و خیلی ها نگاه مثبت نسبت به آن داشتند. انتظارها برای آلبومت آنقدر در حال زیاد شدن است که فکر می کنم کار دارد سخت تر می شود.

زمانی که «چشم چشم» را خواندم از تقریبا هشت خواننده بزرگ لس آنجلسی، تبریک شنیدم. سپس بازخورد مردم را می دیدم و واقعا هم در مورد مرتضی نخوانده بودم و برای تمامی بیمارانی خواندم که به این بیماری دچار بودند. مردم در هر پیام فقط برای من دعا می کردند و می گفتند که از بین این همه خواننده چرا هیچ وقت برای بیماران این کار را انجام نداده بودند؟

*بزرگترین ترس تو از انتشار آلبومت چیست؟

می خواهم زمانی که آلبوم را منتشر کردم طرفدارانم بگویند که دست ندیم درد نکند و آنچه که توقع داشتیم را منتشر کرد. ترس من اینگونه شده است که دچار استرس قلبی شده ام.

*تو هم مثل یک سری از خواننده ها با تصویرت معروف شدی و پیشنهادات خارج از کشور هم داشتی. قبول کردی که در ایران بمانی و سختی ها را تحمل کنی. فکر نمی کنی اگر می رفتی و روی تصویر کار خودت را ارائه می کردی، کار تو با موفقیت های بیشتری همراه می شد؟

دلیل اینکه من کارهای زیاد تصویری منتشر کردم دو شرکت موسیقی داخل کشور بودند و گفتند که مردم تو را نمی شناسند. من اصلا تصویر نمی خواستم و خواننده ای بودم که داشتم به شکل صوتی کار می کردم. ما تصاویر را منتشر کردیم و کارها را انجام دادیم ولی دیدم که آن طرف هم سختی های خودش را دارد. به این راحتی نیست که شما همین الان ویدئو بسازید و کار شما را پخش کنند. خواننده می شناختم که 40 میلیون تومان هزینه کرده است و ویدئو ساخته است و رییس فلان شبکه گفته که با قیافته تو حال نمی کنم! خواننده مجاز بوده است و به او هم گفته بودند که تو را نمی شناسند و ویدئو ساخته و اثر وی را رد کرده اند. مردم چهره تو را می شناسند و از این جهت خوب است ولی سختی های زیادی هم آن سبک کاری دارد. خدا را شکر می کنم که من با کارهای صوتی، ندیم شدم و با کارهای تصویری مطرح نشدم. من با علیرضا طلیسچی زمانی که او کار قرار نبود را ارائه کرد و مطرح شد با او به یکی از این شرکت ها مراجعه کردیم. یکی از مدیران شرکت به علیرضا گفت که اسم شما سخت است! به من هم گفت که کسی شما را نمی شناسد و باید ویدئو تولید کنید. به او گفتم که من می روم ولی همدیگر را می بینیم. کمتر از یک ماه و نیم بعد کار «نگو» من منتشر شد. من از آن طرف پیشنهادات زیادی هم داشتم و چه شب هایی من را برای اجرا در کلاب های دبی و ترکیه دعوت می کردند ولی اصلا نرفتم. حتی آن زمان که به محل خواندن این خواننده های لس آنجلسی می رفتم زمانی که من را معرفی و درخواست می کردند که بالا بیایم، نمی رفتم. به دلیل اینکه نگاه من به گونه ای دیگر بود.

*در خوش بینانه ترین حالت ممکن فکر می کنی که آلبوم تو چه زمانی منتشر شود؟ و چه خواب هایی برای آن دیده ای؟

هیچ خوابی برای آن ندیده ام و فقط فکر من این است که بتوانم یک آلبوم خوب منتشر کنم و مردم راضی باشند.

*یکی از بزرگترین دلایل موفقیت یک سری از آدم ها این بوده است که رگ خواب مخاطب را داشتند. می خواهم بدانم ایده آل های ذهنی مخاطبان تو چیست و چه ندیمی را دوست دارند؟

من نمی دانم زیرا همه نوع مخاطب دارم. وقتی که مثلا به اجرای ارگانی می روم ناگهان یک خانم مسن به دلیل قطعه مادر به من ابراز علاقه می کند. همچنین وقتی هم که به عنوان مثال قطعه نگو را می خوانم، مخاطبان جوان به وجد می آیند. نمی توانم بگویم که مخاطب من چه چیزی می خواهد ولی آنها همان ندیم احساسی که در «نگو» دوست داشتند را می خواهند.

*می خواهی بگویی که قرار نیست در آلبوم خودت تغییر ژانر داشته باشی؟

دقیقا منظور من همین است. همان سبک را خواهیم داشت و فقط شاید یک مقدار ورژن موسیقی ها به روزتر باشد.

*تیم تولید آلبوم چه کسانی هستند و محتوای آن چگونه است؟

حضور مرتضی پاشایی و «میلاد ترابی» قطعی شده است. «فرامرز جعفری»، «علیرضا طلیسچی» و «امیرعلی بهادری» چهره های دیگری هستند که با آنها همکاری خواهم داشت.

مرتضی پاشایی ,ندیم ,آهنگ نگو باصدای ندیم ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,529
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500