ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : پنج‌شنبه 9 مرداد 1393 - ساعت 04:50:45
چاپ خبر

گروه کر شهر تهران بار دیگر ˝کارمینا بورانا˝ را به صحنه می‌برد

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span><span lang="FA"><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span>˝کارمینا بورانا˝ اثر کارل ارف که اسفند گذشته برای نخستین‌بار با هنرنمایی گروه کر شهر تهران به صورت کامل در ایران اجرا شده بود، برگزیده‌ای از آن امسال هم در تالار وحدت به صحنه می‌رود.</span></p>

قاسمی.jpg˝کارمینا بورانا˝ اثر کارل ارف که اسفند گذشته برای نخستین‌بار با هنرنمایی گروه کر شهر تهران به صورت کامل در ایران اجرا شده بود، برگزیده‌ای از آن امسال هم در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین، مهدی قاسمی، رهبر گروه کر شهر تهران، درباره اجرای مجدد اثر باشکوه "کارمینا بورانا" گفت: اسفندماه سال 92 بعد از اینکه گروه کر شهر تهران برای اولین بار "کارمینا بورانا" را به طور کامل در تالار وحدت اجرا کرد، به علت استقبال تماشاگران قرار شد اجرا را تمدید کنیم، اما این برنامه عملی نشد و نهایتا به دلیل زمان نسبتا طولانی‌ که از آن اجرا گذشته، امکان تمدید کار موجود نیست، ولی در ماه‌های آینده قطعه "کارمینا بورانا" به همراه یک قطعه بزرگ دیگر که از آثار یکی از آهنگسازان قرن بیستمی خواهد بود، در یک کنسرت تازه به صحنه می‌بریم.

او افزود: البته در کنسرت جدید امکان اجرای کامل کار وجود ندارد ولی برگزیده‌ای از بهترین قطعات آن توسط گروه کر شهر تهران اجرا می‍‌‌‌شود.

رهبر گروه کر شهر تهران در ادامه به انتشار آلبوم در دست انتشار این گروه اشاره کرد و گفت: این آلبوم شامل مجموعه‌ای از آثار کرال تعدادی از آهنگسازان معاصر ایران از جمله احمد پژمان، محمدرضا تفضلی، محمدسعید شریفیان و امیرحسین اسلامی است که پاییز امسال به مرحله انتشار خواهد رسید.

قاسمی درباره ضبط این آلبوم افزود: بر خلاف اغلب آثار کرال که صداهای چهارگانه (باس، تنور، آلتو، سوپرانو) در آن به صورت جداگانه ضبط و سپس میکس می‌شوند، این آلبوم به صورت آکوستیک چهارصدایی ضبط شده است.

گروه کر شهر تهران به سرپرستی مهدی قاسمی در سال 1378 تشکیل شد. این گروه، با برگزاری بیش از ده‌ها کنسرت و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی موسیقی فجر، یکی از گروه‌های فعال امروز کشور به شمار می‌رود که در طول 15 سال فعالیت هنری خود، علاوه بر حضور پیگیر در حیطه اجرا و مشارکت در ضبط آثار آهنگسازان ایرانی همچون احمد پژمان، با همکاری جمعی از موسیقیدانان به آموزش صدها علاقمند خوانندگی در گروه کر پرداخته است. تعداد زیادی از این خوانندگان، در حال حاضر به فعالیت در سایر گروه های کُر حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای مشغولند.

کارل ارف ,کارمینا برونا ,مهدی قاسمی ,گروه کر ,احمد پژمان ,محمدرضا تفضلی ,محمدسعید اسلامی ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,635
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500