ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393 - ساعت 05:56:06
چاپ خبر

خشایار اعتمادی: نگاه زینتی به هنر باعث غفلت از این حوزه شده است

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin: 3.6pt 0cm;"><span lang="FA">یک خواننده با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در یک جامعه از وجود یک نگاه زینتی به هنر سخن گفت و بیان کرد که نگاه زینتی به هنر سبب شده است تا مسئولان و حتی هنرمندان از اهمیت بعد اقتصادی فرهنگ و هنر غافل شوند.</span><span lang="FA"><o:p></o:p></span></p><div><span lang="FA"><br></span></div>

اعتمادی.jpgیک خواننده با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در یک جامعه از وجود یک نگاه زینتی به هنر سخن گفت و بیان کرد که نگاه زینتی به هنر سبب شده است تا مسئولان و حتی هنرمندان از اهمیت بعد اقتصادی فرهنگ و هنر غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خشایار اعتمادی درباره ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ گفت: به نظر می‌رسد در اولویت بندی اقتصادی، هنر و فرهنگ در رده‌هایی قرار دارند که از اقتصاد و تکیه کشور بر ابعاد اقتصادی بسیار زیاد فاصله گرفته است و این در حالی است که فرهنگ مبین و گواه بسیاری از مسائل است و نمی‌توان از آن غافل شد.

وی ادامه داد: نگاه زینتی به هنر سبب شده است تا مسئولان و حتی هنرمندان از اهمیت بعد اقتصادی فرهنگ و هنر غافل شوند.

اعتمادی در واکنش به این سوال که نهادی خصوصی مانند تعاونی هنرمندان چگونه می‌تواند این خلا را پر کند؟ گفت: تا کنون نهادهای بسیاری بودند که با هدف حمایت از هنرمندان و حتی بهبود ابعاد اقتصادی از هنر، آغاز به فعالیت کردند اما نتوانستند آنگونه که شایسته است عمل کنند در نتیجه باید در انتظار ماند تا عملکرد یا به عبارت دیگر نقطه شروع خوبی از سوی مسئولان تعاونی محقق شود و سپس درباره این مساله که یک تعاونی، چه حمایتی از هنرمندان می‌تواند داشته باشد، صحبت کرد.

این خواننده پاپ در تابستان سال جاری به همراه جمعی از هنرمندان دیگر، به دیدار رییس جمهور رفت و در ابن باره توضیح داد: در این دیدار آقای روحانی در سخنرانی که در جمع هنرمندان داشت صحبت‌هایی منطقی کرد که می‌تواند مقدمه‌ای برای اتفاقات خوب در عرصه موسیقی باشد اما در حال حاضر همه مسائل در حالت نسبی قرار دارد و من امیدوارم با این حرف‌های خوب بتوانیم شاهد فضای بهتری در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

وی گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی چند سال گذشته به قدری بهم ریخته بود که دولت به طور قطع فرصت زیادی برای رفع و رجوع آنها می‌خواهد.

اعتمادی در پایان اظهار کرد: بر این اساس خیلی زود است که بخواهیم انتظار تحول از دولت جدید داشته باشیم اما نکته حائر اهمیت در این میان حسن مدیریت، همکاری مردم و امنیت اقتصادی است که باید زودتر اتفاق بیفتد تا به تبع آن عرصه فرهنگ و هنر نیز دوباره شکوفا شود.

خشایار اعتمادی ,اقتصاد وفرهنگ ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,136
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500