ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 21 مرداد 1393 - ساعت 12:24:53
چاپ خبر

کنسرت «آوای سماع» با الگوهای حرکت سماع‌گران

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin: 3.6pt 0cm;"><span lang="FA">کنسرت «آوای سماع» شب گذشته(20 مرداد)با حضور تهمورس پورناظری و استقبال مردم در تالار رودکی به پایان رسید.</span><span lang="FA"><o:p></o:p></span></p><div><span lang="FA"><br></span></div>

سماع.JPGکنسرت «آوای سماع» شب گذشته(20 مرداد)با حضور تهمورس پورناظری و استقبال مردم در تالار رودکی به پایان رسید.


به گزارش ایسنا، این کنسرت که علاوه بر اجرای موسیقی به اجرای حرکات سماع نیز اختصاص داشت در شب دوم هم با استقبال مخاطبان روبرو شد.

گروه آوای سماع به آهنگسازی امیر حسنی‌نیا به اجرای ۵ قطعه با محوریت اشعار مولانا پرداخت. بیشتر تمرکز این گروه بر بیان اشعار مولانا با استفاده از ملودی‌های ساده بود و آهنگسازی قطعات بیشتر بر مبنای عروض شعر بود که در تنظیم آن از سازهای درام، گیتار الکتریک و بربط استفاده شده بود. در تنظیم قطعات، الگوهای تکرار متوالی همچون حرکت سماع‌گران روی اشعار مولانا قرارگرفته شده بود که آهنگساز سعی کرده بود حالات سکر و سماع و شور را در اشعار مولانا با عنصر تکرار و ملودی‌های ساده و استفاده از فضاسازی‌هایی که توسط گیتار و سازهای کوبه‌ای اجرا می‌شد به نمایش در‌بیاورد.

اجرای دیشب این گروه همانطور که از نام آن بر می‌آمد نشان داد که موسیقی آن بر مبنای محتوای اشعار مولانا سوار است و صرفا یک گروه سنتی یا تلفیقی برای اجرای قطعات مختلف موسیقایی نیستند و بیشتر از آنکه موسیقی نقش بازی کند، موسیقی در خدمت بیان اشعار و حس و حال عرفانی آن بود و آهنگساز گروه علیرغم ضعف‌هایی در تنظیم و خوانندگی و طراحی چیدمان قطعات توانسته بود این موضوع را در موسیقی خود محقق سازد. همچنین از نکات قابل توجه این اجرا می‌توان استفاده از حرکات فرم توسط سماع‌گران و توجه به اکت و فرم در این کنسرت اشاره نمود.

لازم به ذکر است اعضای گروه متشکل از آهنگساز و بربت و همخوان: امیرحسین حسنی نیا، پرکاشن: وحید قاسمی، گیتار الکتریک و همخوان: اشکان ماهری، همخوان: راحله فیروزی، کمانچه: علیرضا مقراضی طراح صحنه و لباس و اجرای دکور: محمود خیرگو، سماع گران: بهزاد هجیر، علیرضا شاه‌حسینی، مدیر گروه: محمدرضا مقیمی‌نژاد و عکاس: علیرضا قدیری بودند.

در بخش میانی کنسرت نیز سرپرست گروه با درخواست از تهمورس پورناظری و محمدحسین توتونچیان برای آمدن روی صحنه از زحمات ایشان با اهدای تندیس یادبودی قدردانی کرد.

آوای سماع ,گروه آوای سماع ,تهمورس پورناظری ,تالار رودکی ,امیرحسینی نیا ,کنسرت ,کنسرت گروه آوای سماع ,محمدحسین توتونچیان ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,318
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500