ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : جمعه 11 مهر 1393 - ساعت 08:37:23
چاپ خبر

عظیمی‌نژاد با ریشه‌های واژگون به نیاوران می‌آید

آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و نوازنده سه‌تار با اجرای کنسرت «ریشه‌های واژگون» به فرهنگسرای نیاوران می‌آید.

آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و نوازنده سه‌تار با اجرای کنسرت «ریشه‌های واژگون» به فرهنگسرای نیاوران می‌آید.
کنسرت «ریشه‌های واژگون» در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ مهر در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و نوازنده سه‌تار، سیداحمد حسینی نوازنده دوتار و فرهاد سفری نوازنده سازهای کوبه‌ای هنرمندانی هستند که در این کنسرت حضور دارند.
آریا عظیمی‌نژاد درباره کنسرت «ریشه‌های واژگون» گفت: کنسرت ما بر اساس فضاهای بداهه و ساخت توامان موسیقی شکل گرفته است. پایه و اساس موسیقی در این کنسرت دو تار و موسیقی کتولی است. ما سه‌تار و دو تار را از آن رو کنار هم قرار داده‌ایم که ریشه‌های مشترکی دارند و به احتمال بسیار زیاد ساز سه تار نشات گرفته از ساز دو تار و تکامل‌یافته آن است.
عظیمی‌نژاد درباره بخش‌های این کنسرت تاکید کرد: بخش نخست «خاک» نام دارد و موسیقی درونی و شخصی را ارائه می‌دهد. در این بخش سید احمد حسینی آوازهایی را که معمولا در خلوت و تنهایی خوانده می‌شود، ارائه می دهد.
این نوازنده سه تار با اشاره به بخش دوم این کنسرت گفت: «افلاک» نام بخش دوم کنسرت ماست. ما بخش نخست را خاک نامیدیم اما در بخش دوم رهاتر به اجرای موسیقی می‌پردازیم تا نشان دهیم در آسمان و در افلاک امکان مانور و تحرک بیشتری وجود دارد. در این بخش فرهاد سفری با سازهای کوبه‌ای که خود ابداع کرده ما راه همراهی می‌کند.
وی درباره علت انتخاب عنوان «ریشه‌های واژگون» گفت: «ریشه‌ها» همان موسیقی مقامی است. ما از واژه «واژگون» استفاده کردیم چرا که با واژگون کردن هر چیزی از دل خاک می‌توان آن را احیا و از آن استفاده کرد. ما می‌خواهیم ریشه‌ها را که همان موسیقی مقامی هستند از دل خاک بیرون بیاوریم و از آنها استفاده کنیم.
کنسرت «ریشه‌های واژگون» در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ مهر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کنسرت-کنسرت آریا عظیمی نژاد-کنسرت جدید-کنسرت های جدید-کنسرت های آینده-آریا عظیمی نژاد-کنسرت جدید آریا عظیمی نژاد-کنسرت ریشه های واژگون-کنسرت جدید ریشه های واژگون-ریشه های واژگون-کنسرت عظیمی نژاد-عظیمی نژاد-کنسرت جدید عظیمی نژاد-فرهنگسرای نیاوران- konsert-koncert-konserte aria aziminejad-koncerte aria aziminejad -konserte jadid-konserthaye jadid-koncerte jadid-koncerthaye jadid-konserthaye ayande-koncerthaye ayande- aria aziminejad-aria azimi nazhad-konserte aria aziminezhad-koncerte aria aziminezhad-rishehaye vazhgun-rishehaye vazhgoon
آمار بازدید : 1,560
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500