ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : شنبه 12 مهر 1393 - ساعت 02:33:45
چاپ خبر

روایت عاشقانه عقیلی و متبسم در شبی برای «تو»!

کنسرت «تو» به خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی حمید متبسم با همراهی گروه مضراب،شب گذشته با استقبال اندک مخاطبان در برج میلاد تهران به روی صحنه رفت.

کنسرت «تو» به خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی حمید متبسم با همراهی گروه مضراب،شب گذشته با استقبال اندک مخاطبان در برج میلاد تهران به روی صحنه رفت.
سالار عقیلی و حمید متبسم پس از کنسرت عاشقانه «زمزمه» که زمستان سال گذشته بر روی اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی ساخته و در تالار وحدت اجرا شد،اینبار عاشقانه ای برای «تو» ساختند و آن را به مخاطبان خود تقدیم کردند.
ابتدا در میان تشویق تماشاگران که تعداد آنها در سالن نسبت به اجراهای قبلی این دو هنرمند کمتر بود اعضای گروه به روی صحنه آمدند و پس از آن متبسم و عقیلی نیز به جمع آنها اضافه شدند.
پس از کوک کردن سازها در ابتدای کنسرت،سالار عقیلی پس از ادای احترام به مردم توضیحاتی را اینگونه درباره کنسرت داد:((اجرای امشب ساخته هنرمند خوب کشورمان آقای حمید متبسم است و این اجرا با کنسرت های قبلی که از من شنیده اید متفاوت است.این اجرا در یک پارت و به صورت داستان روایت می شود و دلیل آن بهتر درک کردن حال و هوای اشعار است.))
این کنسرت شامل اشعار عاشقانه ای از ادبیات کهن و نوی فارسی بود که به نوعی ابراز احساسات یک عاشق به معشوقه خود را با بیان کهن و نوی فارسی بازگو می کرد.
روایت این داستان عاشقانه شامل چهار پرده با نام های دیریافته(شاملو)،شباهنگام(نیما)،چشم تو(مولانا) و مهر گیاه(سعدی) و یک قطعه بدون کلام به نام پرواز خیال که این قطعه از آلبوم «ساز دستان» انتخاب شده بود می شد.تمامی این قطعات به صورت سه تصنیف و دو آواز دشتی به اجرا درآمدند.
پس از اجرای این قطعات گروه مورد تشویق حاضرین در سالن قرار گرفتند و به جای خود بازگشتند و به درخواست مردم قطعه «وطنم» ساخته پیمان سلطانی با شعری از بیژن ترقی را اجرا کردند تا مخاطبان با رضایت از این اجرا سالن را ترک کنند.
در این کنسرت علاوه بر حمید متبسم که رهبری گروه مضراب و نوازندگی ساز سه تار را برعهده داشت نوازندگان دیگری از جمله سمیرا گلباز(سه تار)،امیر پویان بیگلر(تار)،پدیده احرار نژاد(تار)،نوشین پاسدار(بربت)،بهناز بهنام نیا(بربت)،جلال امیرپورسعید(بم تار)،آوا ایوبی(بم تار)،سینا خشک بیجاری(تنبک) و افشین بابایی(دایره و کوزه) سالار عقیلی را همراهی می کردند.

کنسرت-کنسرت سالار عقیلی-کنسرت جدید-کنسرت های جدید-کنسرت های آینده-سالار عقیلی-کنسرت جدید سالار عقیلی-حمید متبسم-برج میلاد تهران-کنسرت های برج میلاد تهران-زمزمه-تو-ساز دستان-وطنم-وطنم سالار عقیلی konsert-koncert-konserte salar aghili-koncerte salar aghili-konserte jadid-konserthaye jadid-koncerte jadid-koncerthaye jadid-konserthaye ayande-koncerthaye ayande-salar aghili-salar aghily-koncerthaye borje milad-koncerthaye borje milad-vatanam-vataname salar aghili
آمار بازدید : 1,384
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500