ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1393 - ساعت 11:36:57
چاپ خبر

«مبانی ترانه سرایی» به قلم «سعید کریمی» منتشر شد

کتاب «مبانی ترانه سرایی» به قلم «سعید کریمی» از انتشارات «فصل پنجم» در ۳۴۴ صفحه منتشر شد.

کتاب «مبانی ترانه سرایی» به قلم «سعید کریمی» از انتشارات «فصل پنجم» در ۳۴۴ صفحه منتشر شد.
سعید کریمی از ترانه سرایان فعالی است که همیشه دغدغه آموزش اصول درست ترانه را با خود دارد. وی پیش از این کتاب های «مکث در مه»، « قطعاتِ به جا مانده از بغضی بلند» و «دعا هایی بی آمین» را منتشر کرده بود، این بار برای کمک به ترانه سرایان جوان و مرجعی برای این هنر کتاب «مبانی ترانه سرایی» را منتشر می کند.
این کتاب دارای هفت فصل با عناوین: تعریف ترانه، دوره شناسی ِ ترانه، قافیه و قالب در ترانه، وزن در ترانه، بدیع در ترانه، سبک شناسی، داوری در ترانه است.
سعید کریمی درباره این کتاب گفت: در این کتاب حدودا به ۴۰۰ ترانه اشاره شده و برای نمونه‌های مختلف ِ تاریخی و بدیع و سبک شناسی به آنها ارجاع داده شده است. نام ِ بیش از یکصد ترانه سرای معاصر از «علی اکبرخان شیدا» تا برخی ترانه سرایانِ جوان در این کتاب آمده و به آنها اشاره شده است.
این کتاب نخستین اثر ِ مکتوبی‌ست که چنین جامع و مفصل به مباحث و مبانی ِ ترانه سرایی پرداخته و سعی شده است تا هم به لحاظ ِ تحقیقی و هم آموزشی برای علاقه مندان و کارورزان ِ ترانه مثمر ِ ثمر باشد.
لازم به ذکر است جلسه ‌ی رونماییِ این کتاب روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه طی ِ نشست ِ جاری ِ خانه ترانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. بسیاری از پیشکسوتان ِ ترانه سرایی و چهره های مطرح ِ ترانه‌ی امروز نیز در این جلسه حضور دارند.

مبانی ترانه سرایی-کتاب مبانی ترانه سرایی-سعید کریمی-کتاب مبانی ترانه سرایی سعید کریمی-مبانی ترانه سرایی سعید کریمی-فصل پنجم-انتشارات فصل پنجم-مکث در مه-قطعات به جا مانده از بغضی بلند-دعاهایی بی آمین-علی اکبرخان شیدا-فرهنگسرای ارسباران- mabanie tarane soraee-ketabe mabanie tarane soraee-saeed karimi-saeed karimy-ketabe mabanie tarane soraieye saeed karimi-mabanie tarane sorieye saeed karimi-fasle manjom-entesharate fasle panjom-maks dar meh-doahaie bi amin-aliakbarkhane sheida-farhangsaraye arasbaran
آمار بازدید : 1,230
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500