ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : یک‌شنبه 20 مهر 1393 - ساعت 00:40:36
چاپ خبر

ثبت 1000 گروه موسیقی در کشور/ انجمن موسیقی استان‌ها تقویت می‌شود

مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری کشور با بیان اینکه یک هزار گروه موسیقی در کشور ثبت شده است، گفت: دیگر نگران از بین رفتن موسیقی فاخر نیستیم و به زودی بخشی از اختیارات مرکز موسیقی را به انجمن استان ها واگذار می کنیم.

مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری کشور با بیان اینکه یک هزار گروه موسیقی در کشور ثبت شده است، گفت: دیگر نگران از بین رفتن موسیقی فاخر نیستیم و به زودی بخشی از اختیارات مرکز موسیقی را به انجمن استان ها واگذار می کنیم.
  پیروز ارجمند جمعه شب در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره موسیقی گفت: اتفاقی که امروز در موسیقی کشور رخ داده بی نظیر است و در شرایطی که در دهه 60 تنها سه تا چهار کتاب در حوزه موسیقی داشتیم امروز بیش از یک هزار کتاب در این هنر نگارش و چاپ شده و در دانشگاهها رشته های موسیقی مورد توجه هنرجویان قرار گرفته است.
مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری کشور تصریح کرد: امروز بیش از یک میلیون و 200 هنرجوی رشته های مختلف داریم که خانواده ها مشوق شده اند تا فرزندانشان با هنر موسیقی آشنا شوند و این ظرفیت بسیار ارزشمند است و باید بخوبی در مسیری درست مورد استفاده قرار گیرد.
ارجمند بیان کرد: در حال حاضر 500 هزار هنرمند در رشته کمانچه داریم و دیگر نگران از بین رفتن موسقی فاخر خود نیستیم ولی وظیفه داریم از کسانی که بدنبال موسیقی فاخر هستند حمایت کنیم تا در این راه محکم گام بردارند.
این مسئول گفت: فرهنگ اصیل ایرانی باید با موسیقی حفظ شود و بدون شک می توان گفت حتی برای صیانت از خون شهدا این هنر تاثیرگذار و تعیین کننده است و می توانیم از این ظرفیت در صیانت از ارزشها هم استفاده کنیم.
ارجمند تصریح کرد: حمایت از هنرمندان موسیقی در کشور بیشتر خواهد شد و راه اندازی انجمن های موسیقی برای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت مطلوب هنری است.
وی افزود: خوشبختانه با حضور اساتید برجسته در استان قزوین و استعدادهای سرشار در بخش موسیقی مشکل خاصی وجود ندارد و انجمن بخوبی فعالیت می کند اما در بسیاری از استانها انجمن های موسیقی از مسیر اصلی خود خارج شده و بنگاه داری می کنند که این روند باید اصلاح شود.
ارجمند بیان کرد: ساماندهی انجمن های موسیقی در کشور در اولویت و دستور کار قرار دارد تا در امور پژوهشی، آموزش فعال شوند.
اعتبار کم و نبود سالن های برگزاری مهمترین مشکل موسیقی است
این مسئول نداشتن سالن اختصاصی موسیقی را از مهمترین مشکلات این هنر دانست و اظهارداشت: نبود سالن مناسب برای اجرای موسیقی از چالش های جدی است و در کنار آن کمبود اعتبارات این بخش مانع بزرگی در توسعه و ترویج این هنر فاخر است که باید موانع این مسیر برداشته شود.
مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری گفت: اعتبارات وزارتخانه در حد محدودی بین استانها توزیع می شود و سهم کمی به موسیقی می رسد که نمی توان به علاقمندان این رشته پاسخ گفت که امیدواریم اعتبارات این بخش بیشتر شود تا کارهای بهتری صورت گرفت.
اختیارات مرکز موسیقی به استانها واگذار می شود
ارجمند تصریح کرد: در صددیم اختیارات مرکز موسیقی را به انجمن های موسیقی استانها واگذار کنیم که برای تحقق اهداف لازم است شورای تخصصی شعر و موسیقی هم در استانها شکل بگیرد.
در ادامه حجت الاسلام علامه ریاحی استاد دانشگاه سوره گفت: اسلام هیچ مخالفتی با موسیقی فاخر ندارد و با شادی و نشاط در چارچوب تعریف شده شرع موافق است و این که جامعه ای غمگین و افسرده داشته باشیم توصیه دینی نیست.
وی افزود: کسانی که در شاد کردن مردم با هنر اصیل ایرانی نقش دارند باید مورد تقدیر قرار گیرند و در جامعه جایگاه داشته باشند و موسقی از هنرهای است که می تواند به تقویت فرهنگ اصیل ایرانی کمک کند.
حجت الاسلام ریاحی بیان کرد: هنرمندان زیادی در رشته موسیقی با تعهد و پایبندی به ارزشها در این رشته فعالیت می کنند و باید با برنامه ریزی مناسب در هدایت این هنرمندان گام برداریم.

مدیرمرکز موسیقی,حوزه هنری,موسیقی,گروه موسیقی, انجمن استان ها, انجمن موسیقی استان ها, پیروز ارجمند,جشنواره موسیقی,اختتامیه جشنواره موسیقی,modire markaze moosighi,modire markaze musighi,hoze honari,hoze honary,moosighi,musighi,goroohe moosighi,goruhe musighi,anjomane ostanha,anjomane moosighie ostanha,anjomane musighie ostanha,pirooz arjmand,piruz arjmand,jashnvareye moosighi,jashnvareye musighi,ekhtetamiyeye jashnvareye moosighi,ekhtetamiyeye jashnvareye musighi
آمار بازدید : 1,045
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500