ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : سه‌شنبه 22 مهر 1393 - ساعت 00:17:10
چاپ خبر

پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی

در روزهایی که با انتشار آلبوم پاروی بی‌قایق محسن چاوشی کمی بازار کم‌رمق موسیقی جان گرفته است، علاقه‌مندان موسیقی در فضای مجازی به چند آلبوم واکنش خوبی نشان داده‌اند.

در روزهایی که با انتشار آلبوم پاروی بی‌قایق محسن چاوشی کمی بازار کم‌رمق موسیقی جان گرفته است، علاقه‌مندان موسیقی در فضای مجازی به چند آلبوم واکنش خوبی نشان داده‌اند.
پاروی‌بی‌قایق
آلبوم تازه محسن چاوشی با نام «پاروی بی‌قایق» از ۱۶ مهر ماه در بازار موسیقی عرضه شد و بلافاصله بعد از انتشار در صدر آثار پرفروش موسیقی قرار گرفت. این آلبوم که پس از تاخیر فراوان بالاخره آماده عرضه به بازار موسیقی شده، ۱۰ قطعه با عنوان‌های «دزیره»، «قهوه قجری»، «جز»، «تفنگ»، «خواب»، «پاروی بی‌قایق»، «یک خانه کوچک»، «کلنجار»، «یوسف» و «وصیت» دارد. آهنگسازی تمام قطعات این آلبوم بر عهده محسن چاوشی بوده و امیر جلال‌فرد، امید حجت و کوشان حداد کار تنظیم آهنگ‌های «پاروی بی‌قایق» را انجام داده‌اند. همچنین ترانه‌های این آلبوم را حسین صفا، حسین غیاثی سروده‌اند. محسن چاوشی آلبوم «پاروی بی‌قایق» را ادامه خط مشی هنری خود با تغییراتی قابل توجه می‌داند. به هر روی آلبوم «پاروی بی‌قایق» را با تمام کاستی‌هایش می‌توان آلبومی موفق قلمداد کرد؛ چرا که در این آلبوم چاوشی سعی کرده تا بازگشت به گذشته‌اش، توجه هواداران همیشگی‌اش را جلب کند. به نظر می‌رسد که دوران آزمون و خطای چاوشی تمام شده و حالا او به مرز پختگی نزدیک شده است.
اشارت نظر
آلبوم «اشارت نظر» به آهنگسازی و خوانندگی میلاد درخشانی اواخر شهریور ماه در سراسر کشور منتشر شد. این آلبوم اولین اثر موسیقایی این نوازنده و آهنگساز است که در آن به خوانندگی هم پرداخته است. درخشانی که در این آلبوم گیتار آکوستیک و عود هم نواخته، تا پیش از این آثاری همچون «سرخوش»، «افشارستان» و «هیچم خبر از هیچ» را منتشر کرده و در اجراهای بسیاری در سبک‌های مختلف روی صحنه رفته است. در «اشارت نظر» نوازندگانی همچون رضا تاج‌بخش‌ (پیانو، کیبورد)‌، آرش مقدم (درامز)، ‌ نیما رمضان (گیتار الکتریک)، ‌ دارا دارایی (گیتار بیس)‌، یاشار خسروی (ساکسیفون)، پدرام درخشانی (سنتور)، کوروش بابایی و شروین مهاجر (کمانچه)، پاشا هنجنی‌ (نی)، ‌همایون نصیری (پرکاشن)، ‌علی جعفری‌، پدرام فریوسفی (ویلن) و… کیان پورتراب (خواننده گروه کامنت) هم در قطعه «بشنو» به عنوان خواننده مهمان حضور دارد. قطعات این آلبوم بر اساس اشعاری از مهدی اخوان ثالث‌، شفیعی کدکنی‌، فروغ فرخزاد‌، هوشنگ ابتهاج‌، فصیح الزمان شیرازی‌، کیان پورتراب‌ و علیرضا داوری‌ آهنگسازی شده‌اند.
مدار بی‌قراری
آلبوم تازه بابک جهانبخش هم شهریور ماه منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار گرفت. این آلبوم را بابک جهانبخش، انوشیروان تقوی و امیر میلاد نیک‌زاد آهنگسازی کرده‌اند. «مدار بی‌قراری» اثر تازه بابک جانبخش است که در آن هم کار آهنگسازی برخی قطعات را برعهده داشته و هم ترانه قطعات را سروده است. امیر حسین اویسی، انوشیروان تقوی و مسعود همایونی کار تنظیم قطعات را بر عهده داشته‌اند و بابک جهانبخش، انوشیروان تقوی و امیر میلاد نیک‌زاد «مدار بی‌قرای» را آهنگ‌سازی کرده‌اند. «معجزه»، «مدار بی قراری»، «همین یه بار»، «جاه طلب»، «اسطوره»، «حواست نیست»، «عاشق‌تر»، «اشتباه»، «هنرمند»، «اعتراف»، «هویت» و «دلتنگی» عنوان ۱۲ قطعه این آلبوم هستند که از روز گذشته توسط موسسه اکسیر نوین در بازار موسیقی پخش شده است. از بابک جهانبخش تا کنون ۷ آلبوم «مدار بیقراری»، «اکسیژن»، «من و بارون»، «زندگی من»، «احساس»، «بی‌اسم» و «چی شده» منتشر شده است. جهانبخش اولین آلومبش را در سال ۸۴ با نام «چی شده» منتشر کرد. او با انتشار آلبوم «من و بارون» وارد مرحله جدیدی از فعالیت هنری خود شد. ترانه «من و بارون» از این آلبوم به همراهی رضا صادقی خوانده شده‌است و اوج معروفیت او هم به خاطر همین هم‌خوانی با رضا صادقی بود.
از این ساعت
«مهدی احمدوند» که تا چندی پیش بصورت غیر رسمی در فضای موسیقی پاپ فعالیت داشته با انتاشر آلبوم «از این ساعت» به جمع خوانندگان رسمی پیوست.این آلبوم به تهیه کنندگی «مهدی کرد» تولید شده و موسسه «تصویر گستر پاسارگاد» توزیع و پخش شده است . «از این ساعت» شامل دوازده قطعه به نام های بارون، سرگیجه، پرواز، فالش، از این ساعت، بازنده، عاشقتم، حال من، برگرد، نقاشی، یادگار و عشق اول است. و همچنین در ترانه‌های این آلبوم سروده خود مهدی احمدوند، مهرزاد امیر خوانی، علی عباسی و پیمان دوستی است. در قسمت ساخت ملودی و آهنگ نیز به جز یک قطعه که ساخته میلاد ترابی است، بقیه قطعات توسط مهدی احمدوند ساخته شده است. تنظیم قطعات این آلبوم نیز توسط میلاد ترابی، علیرضا افشار ،حامد برادران، پازل بند و احمدوند صورت گرفته است. 
کهکشانی‌ها
آلبوم گروهی پاپ «کهکشانی‌ها» با حضور خوانندگانی چون رضا صادقی، بنیامین بهادری، حمید عسکری، مهدی یراحی، علی اصحابی، فرزان ملک‌زاده و اشکان ملک‌زاده اوایل مهرماه منتشر و روانه بازار موسیقی شد. در آلبوم «کهکشانی‌ها» آروین صاحب به عنوان خواننده اصلی حضور دارد و با هرکدام از خوانندگان دیگر در یک قطعه به همخوانی پرداخته است. فرید احمدی، ترانه مکرم، امین بامشاد و علیرضا طلیسچی ترانه‌های این آلبوم را سروده‌اند و علیرضا افکاری، محسن یگانه، رضا صادقی، حمید عسکری، بنیامین بهادری، مهدی یراحی، علی اصحابی، علیرضا طلیسچی و فرزان ملک زاده آهنگسازی «کهکشانی‌ها» را برعهده داشته‌اند. در این آلبوم علاوه بر آروین صاحب که خواننده اصلی آلبوم است، رضا صادقی، بنیامین بهادری، حمید عسکری، مهدی یراحی، علی اصحابی، فرزان ملک‌زاده و اشکان ملک‌زاده نیز در قطعه‌هایی جداگانه حضور دارند. همچنین مرحوم نیما وارسته، کوشان حداد، میلاد ترابی، شهاب اکبری و اشکان ملک‌زاده کار تنظیم قطعات را انجام داده‌اند.
پرتگاه
اولین آلبوم رسمی سامان جلیلی به نام پرتگاه به تازگی منتشر و روانه بازار موسیقی شد. در این آلبوم سامان جلیلی علاوه بر خوانندگی کار آهنگسازی را نیر بر عهده داشته است. «سر به هوا»، «شعله دار»، «حبس ابد»، «دست بردار»، «تشویش»، «چی میشه»، «اعتراف»، «پرتگاه»، «تکیه گاه»، «به جون تو»، «مثل من عاشق»، «شکایت» و «کلنجار» عنوان سیزده قطعه این آلبوم هستند. تنظیم آهنگ‌های آلبوم «پرتگاه» را کوشان حداد، حامد برادران، پوریا حیدری، انوشیروان تقوی، معین راهبر انجام داده‌اند و ترانه‌های آن را هم امید علیجانی، سید شهرام جلیلی، سعید بدوی و سامان جلیلی سروده‌اند. ضبط، میکس و مسترینگ کلیه قطعات آلبوم «پرتگاه» که به تهیه کنندگی محمد قیامتی به بازار موسیقی آمده، در استودیو شخصی حامد برادران انجام گرفته است.
من و ما
آلبوم گروهی «من و ما» را ۱۱ خواننده‌ شناخته شده موسیقی پاپ خوانده اند و این آلبوم به تهیه کنندگی «رامین بصیرت نیا» و توسط پخش تصویر دنیای هنر روانه بازار موسیقی کشور شده است. در این اثر خواننده هایی چون؛ محسن چاوشی، مرتضی‌پاشایی، شهرام شکوهی، علی لهراسبی، رضا صادقی، مهدی یراحی، ایمان قیاسی، احسان حق شناس و سینا حجازی حضور دارند. همچنین امیر مسعود و عرفان معماری نیز به‌عنوان خوانندگان جوان در این آلبوم حضور دارند. محسن چاوشی در این آلبوم با قطعه «دیگه دوسم نداره» با ترانه ای از حسین صفا حضور دارد، همچنین ملودی و تنظیم این قطعه بر عهده خود چاوشی بوده است. سینا حجازی خواننده ای که برای اولین بار در یک آلبوم رسمی حاضر شده است قطعه «بزار بگن» را برای این آلبوم آماده کرده است. شعر، ملودی و تنظیم آن را نیز خود او انجام داده است. مرتضی پاشایی با قطعه «قلبم رو تکراره» به استقبال مردم خواهد رفت. قطعه ای که ترانه آن را مهرزاد امیرخانی سروده و تنظیم آن را سعید زمانی انجام داده است، ملودی آن نیز بر عهده خود پاشایی خواهد بود. شهرام شکوهی قطعه «مقدس» را برای این آلبوم آماده کرده است. علی بحرینی ترانه آن را سروده و میلاد ترابی ملودی و تنظیم آن را بر عهده داشته است.ایمان قیاسی برای این آلبوم قطعه «دریا» را با ترانه ای از حسین صفا و ملودی و تنظیمی از محسن چاوشی آماده کرده است. مهدی یراحی خواننده خوش ذوق جنوبی قطعه «خدا به همرات» را با ترانه ای از امیر علی بهادری و تنظیمی از آرون حسینی آماده کرده است. ملودی آن نیز بر عهده خود یراحی بوده است. علی لهراسبی قطعه «گل رز» را با ترانه مهرزاد امیر خانی، ملودی حسین قربانپور و تنظیم مهران عباسی در این آلبوم اجرا کرده است.رضا صادقی قطعه «فال» را برای این آلبوم تدارک دیده است. تنظیم آن را انوشیروان تقوی انجام داده است.احسان حق شناس نیز قطعه «عاشق چشمات» را با ترانه و ملودی ای از امیر یگانه آماده کرده است.
رفته از دست
نخستین آلبوم رسمی گروه «کامنت»، امسال منتشر شد. آلبوم «رفته از دست» شامل یازده قطعه است که تمام این قطعات برای اولین بار ضبط شده‌اند. فضای آلبوم، یک اتفاق جدید برای گروه محسوب می‌شود و در واقع این آلبوم امضای گروه کامنت است. در این آلبوم چه از نظر صدایی و تنظیم و چه از نظر ایدئولوژی آلبوم؛ اینکه قطعات به صورت داستانی از جایی شروع شده، به دنبال هم طی می‌شوند و نهایتاً در جایی به پایان می‌رسند. کیان پورتراب، نیما رمضان، بردیا امیری، آرین کشیشی و اشکان آبرون، اعضای گروه کامنت هستند که همگی از نوازندگان فعال و سرشناس کشور محسوب می‌شوند.

پاروی بی‌قایق,محسن چاوشی,پاروی بی‌قایق محسن چاوشی,آلبوم,پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی,اشارت نظر,میلاد درخشانی,اشارت نظر میلاد درخشانی,مدار بی‌قراری,بابک جهانبخش,مدار بی‌قراری بابک جهانبخش,از این ساعت,مهدی احمدوند,از این ساعت مهدی احمدوند,کهکشانی‌ها,پرتگاه,سامان جلیلی,پرتگاه سامان جلیلی,من و ما,رفته از دست,گروه کامنت,رفته از دست گروه کامنت,parooye bi ghayegh,mohsen chavoshi,parooye bi ghayeghe mohsen chavoshi,albom,album,porforooshtarin albomhaye moosighi,esharate nazar,milad derakhshani,esharate nazare milad derakhshani,madare bi gharari,babak jahanbakhsh,madare bi ghararie babak jahanbakhsh,az in saat,mehdi ahmadvand,az in saate mehdi ahmadvand,kahkeshaniha,partgah,saman jalili,partgahe saman jalili,mano ma,rafte az dast,goroohe comment,rafte az daste goroohe comment
آمار بازدید : 1,780
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500