ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 - ساعت 04:02:12
چاپ خبر

محمد معتمدی: صدای صلح خواهی مردم ایران را به گوش جهان می رسانیم

نشست رسانه ای کنسرت موسیقی «شیپور صلح» که قرار است با اجرای ارکستر مجلسی تهران و خوانندگی محمد معتمدی پیام صلح و آشتی را به گوش جهانیان برساند صبح امروز برگزار شد.

نشست رسانه ای کنسرت موسیقی «شیپور صلح» که قرار است با اجرای ارکستر مجلسی تهران و خوانندگی محمد معتمدی پیام صلح و آشتی را به گوش جهانیان برساند صبح امروز برگزار شد.
نشست رسانه ای کنسرت «شیپور صلح» که قرار است ۲۶ مهرماه با اجرای ارکستر مجلسی تهران در برج میلاد برگزار شود در تالار رودکی برپا شد. در این نشست رسانه ای بردیا کیارس رهبر ارکستر، علی قمصری آهنگساز و محمد معتمدی خواننده این کنسرت حضور داشتند.
در ابتدای جلسه معتمدی درباره برگزاری کنسرت «شیپور صلح» عنوان کرد: در حال حاضر ما مشغول تمرین برای برپایی کنسرت هستیم که این پروژه موسیقایی یک پیام و نگاه جهانی دارد و قرار است صدای صلح خواهی مردم ایران را به گوش مردم دنیا برساند.
 وی درباره بخش باکلام ارکستر که با صدای وی اجرا می شود، توضیح داد: بخش با کلام کنسرت به موضوعات میهنی و نگاه صلح طلب می پردازد. از میان این قطعه ها می توانم به قطعه «میهن» اشاره کنم که حسین فرهنگ‌مهر شعرش را سروده است. همچنین بخشی از این پیام صلح به صورت قطعات بی کلام اجرا می شود.
 این خواننده با اشاره به اجرای این کنسرت بدون حمایت های دولتی متذکر شد: این کنسرت نماد موسیقی و هنر مستقل است. من، قمصری و کیارس در طول زندگی هنری مان بار مادی و معنوی همه پروژه هایمان را به دوش کشیده ایم و تلاش کرده ایم هنرمند مولف باشیم. ما هیچگاه از هیچ نهاد و ارگانی حمایت نشدیم و باعث افتخارمان است که روی پای خود ایستاده ایم و یک پروژه بین المللی را به صحنه می بریم.
معتمدی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ بیان کرد: امیدوارم امسال که سال فرهنگ نامیده شده به مقوله موسیقی بیشتر توجه شود. همیشه نام هایی که برای یک سال انتخاب می شوند تنها در حد استفاده روی بیلبوردها و تابلوها کاربرد دارند اما من معتقدم که اگر امسال از ظرفیت هنرمندانی چون کیارس استفاده نشود ما دچار یک خسارت ملی خواهیم شد چون این افراد در حال حاضر در بهترین وضعیت حرفه ای خود قرار دارند.
 قمصری نیز در این باره گفت: همنشینی، همدلی و همراهی چهره هایی از نسل جوان با یکدیگر که هرکدام به موازات هم کار می کنند و با وجود جدا بودن ژانر کاری شان با هم اشتراکاتی نیز دارند، برای من بسیار دلنشین است و امیدوارم مردم نیز از نتیجه کار راضی باشند. من حدود ۴ سال است که مشغول این کار هستم و به دلیل محدودیت های مالی و اینکه خود من وظیفه تهیه این کار را بر عهده داشتم هر ۶ ماه یکبار می توانستیم بخشی از قطعات را ضبط و آماده کنیم.
 وی افزود: تا اینکه حدود دو ماه قبل با بردیا کیارس قرار گذاشتم تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم. ارکستر مجلسی تهران نیز به خاطر محدودیت های مالی که ما داشتیم بسیار با ما همراهی کرد که از آنها سپاسگزارم. در این ارکستر ۴ قطعه بیکلام به صورت مستقیم با موضوع صلح ارتباط دارند و بقیه بخش‌های ارکستر از کنسرتوهایی که یک سولیست برجسته دارند و همچنین اجرای قطعاتی به خوانندگی محمد معتمدی تشکیل شده اند. قطعه آخر این کنسرت نیز کاری غیر منتظره است که ترجیح می دهم در همان شب اجرا مخاطبان شاهد این اتفاق غیر منتظره باشند.
قمصری با اشاره به حضور هنرمندان برجسته در اجرای این کنسرت اضافه کرد: کنار هم قرار گرفتن این همه موزیسین ستاره در کنار هم با توجه به ژانرهای متفاوتی که هرکدام در آن فعال هستند کار بسیار مشکلی بود اما چون با گروهی حرفه ای کار می کردیم و همه این افراد قواعد کاری در این وسعت را می دانستند به مشکلی بر نخوردیم. در حال حاضر نیز کسانی که در گروه مانده اند هنرمندان حرفه ای هستند و با هم گروه یکدستی را تشکیل داده ایم.
این آهنگساز با اشاره به ظهور موسیقی های مختلف در کشور گفت: این روزها صدای کرکننده موسیقی تجاری همه جا به گوش می رسد و متاسفانه در حال حاضر نیز موسیقی سنتی و ایرانی نیز تعریف درستی در ایران ندارد. در چنین شرایطی اجرای کنسرتی جدی که مخاطبان را هم راضی و سیراب کند قابل اهمیت است. خوشبختانه به تازگی ارکستر مجلسی تهران تغییرات جالب توجهی کرده است و هرکس به درستی و با رضایت سر جای خودش قرار گرفته. همچنین انعطاف و واکنش ارکستر نسبت به قطعات سخت برای من ستودنی بود.
در ادامه نشست بردیا کیارس با اشاره به اینکه این اجرا برایش بسیار شیرین است، گفت: ما سه نفر بیش از بیست سال است که یکدیگر را می شناسیم. همگی در یک دانشگاه درس خواندیم و با هم فارغ التحصیل شدیم که خوشبختانه بهانه ای شد با این کنسرت کنار هم قرار بگیریم. در این اجرا بخشهایی با گروه بزرگ ارکسترال اجرا می شود و بخش‌هایی نیز با صدای محمد معتمدی که فقط با ارکستر زهی اجرا می شود. گروه کر آوازی تهران نیز در سه قطعه به عنوان گروه کر حضور خواهند داشت.
وی در پاسخ به این که چطور می شود با یک اجرا پیام صلح و دوستی را به گوش جهانیان رساند، توضیح داد: در این کنسرت ما ۹۰ نوازنده و خواننده داریم بنابراین برای اجرای بیشتر به برنامه ریزی و مدیریت نهاد بزرگتری نیازمند هستیم اما مطمئنا برای اجراهای آینده برنامه ریزی خواهیم کرد.
قمصری نیز در این باره توضیح داد: این کنسرت آغازی برای این مسیر است و ما می خواستیم قبل از آغاز محرم و صفر یک اجرا داشته باشیم و بعدا به دنبال اجراهای بیشتر برویم. البته طبق صحبتی که با یونسکو داشتیم نیز قرار است این پیام صلح را در کشورهای دیگر نیز به جهانیان منتقل کنیم. بنیاد رودکی زحمت برگزاری این نشست را در بخش تبلیغاتی کشیده است اما کارهای اجرایی کنسرت بر عهده در نفر دیگر خواهد بود. حامی مالی این کنسرت نیز چینی زرین و حامی معنوی ما نیز سازمان یونسکو است.
این آهنگساز در ادامه با اشاره به ترکیب موسیقی ایرانی و کلاسیک در این کنسرت گفت: در این کار بین موسیقی ایرانی و کلاسیک غربی کاملا گفتگو شکل می گیرد. هر کدام از سازهای ایرانی و غربی در دنیای خودشان قرار دارند اما با هم دیالوگ ایجاد کرده اند. در حقیقت در این اجرا موسیقی فرمی غربی دارد که تک خطی ایرانی با عیار و حفظ استقلال خودش با سازهای غربی همنشینی دارد. بنابراین در این کنسرت موسیقی ایرانی جنبه تزئینی ندارد.
بردیا کیارس در بخش دیگری از این نشست خبری درباره جایگزین شدن محمد معتمدی به جای علیرضا قربانی به عنوان خواننده کنسرت، توضیح داد: ابتدا در شهریور ماه زمانی را برای اجرای این کنسرت در نظر گرفته بودیم و در این زمان قرار بود آقای قربانی با ما همکاری کند اما بعد تصمیم گرفته شد برای آمادگی بیشتر و پرداختن به بعد رسانه ای کنسرت این اجرا به زمان دیگری موکول شود که آقای قربانی نمی توانستند در زمان مشخص شده با ما همکاری کنند. بنابراین بهترین گزینه محمد معتمدی بود که البته نمی توان گفت او جایگزین علیرضا قربانی شده است چون هر کدام از این هنرمندان جایگاه خود را دارند.
 معتمدی نیز در پایان در این باره گفت: همه ما برای فرهنگ ایران زحمت می کشیم و در هر پروژه ای هم که قرار بگیریم جا را برای کسی تنگ نخواهیم کرد. من ارادت خاصی نسبت به همه هنرمندان مخصوصا خانواده موسیقی دارم و معتقدم اعتلای هنر ما در صورتی است که هم‌صنفی های خود را محترم بدانیم.

محمد معتمدی,شیپور صلح,نشست رسانه ای کنسرت موسیقی شیپور صلح,ارکستر مجلسی تهران,برج میلاد,کنسرت های برج میلاد,بردیا کیارس,علی قمصری,mohammad motamedi,sheipoore solh,neshaste resaneie konserte moosighie sheipoore solh,orkestre majlesie tehran,borje milad,konserthaye borje milad,koncerthaye borje milad,bardia kiaras,ali ghamsari
آمار بازدید : 1,583
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500