ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : یک‌شنبه 27 مهر 1393 - ساعت 08:57:18
چاپ خبر

تابستانی پر حرارت، پاییزی کوتاه!

پس از گذشت ماه های  اول سال و انتشار آلبوم هایی نظیر «فوق العاده» از بهنام صفوی، تابستان ۹۳ فصل نسبتا خوبی را در زمینه انتشار آلبوم های موسیقی پشت سر گذاشت. در ادامه نگاهی می اندازیم به آلبوم های که در تابستان و البته مهر ماه سال ۹۳ منتشر شدند:

پس از گذشت ماه های  اول سال و انتشار آلبوم هایی نظیر «فوق العاده» از بهنام صفوی، تابستان ۹۳ فصل نسبتا خوبی را در زمینه انتشار آلبوم های موسیقی پشت سر گذاشت. در ادامه نگاهی می اندازیم به آلبوم های که در تابستان و البته مهر ماه سال ۹۳ منتشر شدند:
علی اصحابی؛ بمبی که خنثی شد
«علی اصحابی» پس از دوری نسبتا طولانی خود با آلبوم «دیره» بازگشتی نه چندان قوی کمی کار خود را برای ادامه راه سخت کرد. آلبومی که بازخورد نه چندان خوبی بین اهالی موسیقی داشت ولی طرفداران او این اثر را تمام و کمال حمایت کردند. در این آلبوم او از «یاحا کشانی»، «مهدیه عرب»، «هادی اصحابی» و «علی دیباج» در بخش ترانه استفاده کرد، همچنین خود اون نیز به عنوان ترانه سرا در این آلبوم حضور داشت، «علی دیباج»، «کوشان حداد»، «امیر حیدری» و «اشکان جوینده» نیز در بخش آهنگسازی و تنظیم علی اصحابی را یاری کردند. گفتنی است شنیده ها حاکی از این است که علی اصحابی با ارکسترش به زودی در تهران به روی صحنه خواهد رفت آن هم ارکستری به رهبریت «کوشان حداد».
پیشبینی می شد علی اصحابی با انتشار آلبومی سطح بالا بتواند دوباره خود را در میان ستارگان موسیقی پاپ ببیند ولی آمار فروش تقریبی این آلبوم خبر از این قضیه نمی دهد.
!من و ما ۱؛ آغاز یک عملیات غیر ممکن؟
پس از آلبوم «دیره»، یکی از جدید ترین آلبوم های گروهی عرصه موسیقی کشور منتشر شد که در آن ستارگانی چون «محسن چاوشی»، «مرتضی پاشایی»، «رضا صادقی»، «مهدی یراحی» و … حضور داشتند. شاید در نگاه اول جمع کردن این همه ستاره در قالب یک آلبوم گروهی کار دشواری به نظر برسد ولی تهیه کننده این اثر به خوبی از عهده این کار بر آمد و یک پروژه خوب را استارت زد. همچنین در این آلبوم «سینا حجازی» برای اولین بار در قالب یک پروژه مجاز حاضر بود. در این پروژه از ۲ خواننده جوان با نام های «امیر مسعود» و «عرفان معماری» نیز به عنوان خواننده های جدید و جوان استفاده شد. گفتنی است این آلبوم اولین نسخه از این پروژه بود و نسخه های بعدی آن به مرور وارد مارکت موسیقی کشور خواهند شد. پیش از انتشار این البوم شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد این تعداد ستاره در یک البوم کنار هم جمع شوند ولی این اتفاق نه تنها رخ داد بلکه رامین بصیرت نیا (تهیه کننده آلبوم) خبر از انتشار آلبوم های بعدی این پروژه با حضور ستاره های نامی موسیقی پاپ داده است.
 مسعود امامی؛ باز هم بی ادعا، باز هم بی سر و صدا
«همیشگی» جدیدترین اثر «مسعود امامی» آلبوم دیگری بود که در شهریور ماه امسال روانه بازار شد، اثری که بسیاری آن را جزو موفق ترین کارهای مسعود امامی می دانستند. او در این آلبوم از «علی بحرینی»، «سونیا مکاری پور» و خودش در قسمت ترانه استفاده کرده است. همچنین از «پیام هوشمند»، «رضا تاجبخش»، «همایون نصیری»، «پیام طونی»، «هومن نامداری»، «بهنام حکیم» و … در قسمت آهنگسازی و تنظیم استفاده کرده است.
مسعود امامی که خود سابقه طولانی در روزنامه نگاری دارد سعی کرد باز هم با کمترین تبلغات ممکن اثر خود را وارد بازار کند. استقبال اهالی موسیقی از این آلبوم بسیار خوب بوده و پیش بینی می شود او زمستان سال جاری کنسرت های خود را از سر بگیرد.
سامان جلیلی و مهدی احمدوند؛ موفق در شهرستانها
اما شهریور ماه سال ۹۳ زمان تولد دو خواننده جدید و آلبوم اولی بود که از قضا دوست قدیمی بودند و آلبوم هایشان به فاصله یک هفته روانه بازار شد. این همزمانی به طور ناخواسته نیز باعث ایجاد رقابتی جذاب در شنیده شدن و میزان فروش آنهاداشته است.  «سامان جلیلی» با آلبوم «پرتگاه» و «مهدی احمدوند» با آلبوم «از این ساعت» پا به عرصه موسیقی مجاز کشور گذاشتند. البته این دو آنچنان هم برای موسیقی کشور جدید نبودند هر دوی آنها با آن که جوان هستند اما در موسیقی «غیر رسمی»! کشور فعالیت های خود را دنبال می کردند تا اینکه موفق به کسب مجوز و انتشار اولین آلبوم خود شدند.
نکته جالب توجه در مورد این آلبوم فروش بسیار خوب در شهرستانها و استقبال نه چندان چشمگیر در تهران عنوان کرد.
 همچنین مهدی احمدوند یک سانس میزبان هواداران خود بود ولی سامان جلیلی پس از ایام محرم و صفر کنسرت خود در تهران را برگزار خواهد کرد.
 بابک جهانبخش و عبور از مدارِ بی قراری
«مدار بی قراری» از «بابک جهانبخش» عنوان دیگری بود که آن هم شهریور ماه  و به تهییه کنندگی رضا خانزاده و شرکت اکسیر نوین روانه بازار شد. بابک جهانبخش سال گذاشته و پس از انتشار آلبوم  «اکسیژن» عنوان کرد که تا اطلاع ثانوی آلبومی منتشر نخواهد کرد اما درست یک سال پس از اکسیژن «مدار بی قراری» را منتشر کرد. آلبومی که به عقیده خیلی ها جزو بهترین و پخته ترین آثار بابک جهانبخش قرار دارد. در این آلبوم «محسن شیرالی» بار اصلی آلبوم را برعهده داشته است.  جهانبخش پس از انتشار این آلبوم نیز عنوان کرد که پس از این با تک آهنگ هایش ارتباط خود با مخاطبانش را حفظ خواهد کرد و فعلا تصمیمی برای انتشار آلبوم ندارد. حال باید دید این خواننده پس از ۳ سال و انتشار ۳ آلبوم «من و بارون»، «اکسیژن» و «مدار بی قراری» چگونه به ادامه فعالیت های هنری خود خواهد پرداخت.
فروش بالای ۶۰ درصدی سی دی های اورجینال این آلبوم نشان از موفقیت این اثر قابل دفاع دارد.
!کهکشانی ها؛ عجیب اما واقعی
«کهکشانی ها» نام آلبوم پر ستاره دیگری بود که عنوان «اولین آلبوم فیت ایران» را به دوش می کشد. «آروین صاحب» خواننده جوان این آلبوم حضور خوب و امیدوار کننده ای در حضور ستارگانی چون «بنیامین بهادری»، «رضا صادقی»، «علی اصحابی»، «حمید عسکری»، «مهدی یراحی» و غیره داشته است. تهیه کنندگی این آلبوم بر عهده «فرزان ملک زاده» بوده، کسی که خودش نیز در یک قطعه از این آلبوم آروین صاحب را همراهی کرده است. در این آلبوم نیز افراد نام آشنایی  چون «روزبه بمانی»، «فرید احمدی»، «امین بامشاد»، «مرحوم نیما وارسته»، «اشکان ملک زاده»، «فیروز ویسانلو» و … آروین صاحب را همراهی کرده اند. تیزر های این آلبوم نیز حرکت نوین و جالبی در عرصه موسیقی کشور بود که کیفیت کاری بالایی را دارا بود. حال باید دید این آلبوم های گروهی چه بازخوردی در بین مردم خواهد داشت و آیا مقبول آن ها قرار می گیرد یا خیر.
محسن چاوشی؛ همچنان خاص...
شاید نزدیک به ۱سال بود که هواداران این خواننده منتظر انتشار این آلبوم «پاروی بی قایق» بودند ، چاوشی پس از انتشار «من خود آن سیزدهم» در زمستان سال ۹۱ بیشتر از ۲سال بود که مشغول کار بر روی آلبوم جدید خود بود، آلبومی که به گفته خودش در سبک جدید است و  او بسیار به این آلبوم تعلق خاطر دارد، «آلبوم پاروی بی قایق»؛ نامی آشنا و نویدی از جدیدترین راه و مسیر هنری محسن چاووشی است. می توان به جرات گفت که هواداران این خواننده تا به حال به این اندازه تشنه ی شنیدن یک اثر از چاووشی نبوده اند. با این حال که این هواداران تجربه تحمل صبر زیاد و نداشتن خبری از سرنوشت آلبوم ۱۳ را داشته اند این بار در این البوم کاسه ی صبرشان به نویی لبریز شده بود! دلیل اصلی این حجم از توجه هواداران و بی تابی غیر قابل وصف آنان را می توان در توصیفات این خواننده و اطرافیان و عوامل این البوم از این اثر یافت. ترانه های این آلبوم بر عهده «حسن صفا»، «روزبه بمانی» و «حسین صفا» بوده و خودِ چاوشی آهنگسازی این آلبوم را انجام داده است.  تنظیم  های این آلبوم نیز بر برعهده «کوشان حداد»، «امیر جمالفرد»،«امید حجت» و خودِ «محسن چاوشی» بوده است. همچنین طراحی کاور این آلبوم نیز بر عهده «بزرگمهر حسین پور» بوده است که از افراد بنام در حوزه طراحی می باشد.
به تیراژ دوم رسیدن این آلبوم در ۲۴ ساعت و همچنین فروش بسیار بالا در سایت های قانونی دانلود از جمله نکاتی بود که طرفداران آقای خاص موسیقی پاپ، بار دیگر می توانند از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنند.
مازیار فلاحی؛ هنوز نمی شود قضاوت کرد
پس از شهریور ماه سال ۹۲ و انتشار آلبوم «لعنت به من» مازیار فلاحی در تکاپوی برگزاری کنسرت های خود شد، کنسرت هایی که در بیشتر شهرهای مهم کشور برگزار شد. روزهای آغازین سال ۹۳ نیز تولید آلبوم جدید این خواننده آغاز شد، آلبومی که فلاحی وعده متفاوت بودن آن را داده بود. این آلبوم که تهیه کنندگی آن را «آوای فروهر» به مدیریت  محمد و مجتبی حاتمپور از ۱۱ قطعه تشکیل شده است که ظاهرا انتقادات به تعداد قطعات آلبوم «لعنت به من» ( ۱۵ قطعه) به نتیجه رسیده است و این خواننده تصمیم گرفت تعداد قطعات معقول تری را در این آلبوم قرار دهد. در قسمت ترانه این خواننده همانند آلبوم های قبلی خود از بسیاری از ترانه های خود استفاده کرد. همچنین «یاحا کاشانی» و «مهدی کرباسیان» نیز حضور فعالی در این آلبوم داشته است. «زهره زمانی» نیز جدیدترین همکار مازیار فلاحی در بخش ترانه ی این آلبوم بود. آهنگسازی تمام قطعات نیز بر عهده ی مازیار فلاحی بوده است. اما در بخش تنظیم «کوشان حداد» برگ برنده این آلبوم بوده است. «کوشان حداد» با تنظیم ها بسیار خوب خود کفه ترازو را برای این آلبوم سنگین کرده است. از دیگر افراد حاضر در بخش تنظیم نیز می توان به «میلاد ترابی»، «شهاب اکبری»، «نوید اسکندر» و خودِ «مازیار فلاحی» نام برد.
برای قضاوت در ارتباط با این البوم کمی زود است، هرچند استقبال خوب از این اثر نشان از موفقیت اولیه آن می دهد.
با توجه به آمار و ارقام های تقریبی به دست آمده از سوی شرکت های پخش، آلبوم های «پاروی بی قایق»، «من و ما۱»، «مدار بی قراری» و «ماه هفتم» در صدر پر فروش ترین آلبوم های سال ۹۳ هستند.
با توجه به آنکه به ماه های محرم و صفر نزدیک می شویم، پیشبینی می شود مابقی آلبوم ها در پایان پاییز و اوایل زمستان منتشر شوند.
حال به نظر شما موفق ترین آلبوم در تابستان و پاییز سال ۹۳ کدام اثر بوده است؟

آلبوم,فوق العاده,بهنام صفوی,فوق العاده بهنام صفوی,آلبوم های موسیقی,علی اصحابی,دیره,دیره علی اصحابی,من و ما ۱,محسن چاوشی,مرتضی پاشایی,رضا صادقی,مهدی یراحی, مسعود امامی,همیشگی,همیشگی مسعود امامی,سامان جلیلی,مهدی احمدوند,پرتگاه,پرتگاه سامان جلیلی,از این ساعت,از این ساعت مهدی احمدوند,مدار بی قراری,بابک جهانبخش,مدار بی قراری بابک جهانبخش,کهکشانی ها,آروین صاحب,بنیامین بهادری,حمید عسکری,پاروی بی قایق,پاروی بی قایق محسن چاوشی,مازیار فلاحی,لعنت به من,لعنت به من مازیار فلاحی,albom,album,fogholade,behnam safavi,albomhaye moosighi,albumhaye moosighi,ali ashabi,dire,mano ma1,mohsen chavoshi,morteza pashaee,reza sadeghi,mehdi yarahi,masood emami,hamishegi,saman jalili,mehdi ahmadvand,partgah,az in saat,madare bigharari,babak jahanbakhsh,kahkeshaniha,arvin saheb,benyamin bahadori,hamid askari,parooyr bi ghayegh,maziar falahi,laanat be man
آمار بازدید : 1,361
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500