ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393 - ساعت 04:07:17
چاپ خبر

کیتارو: حضورم در ایران ادامه دار خواهد بود

سومین شب از کنسرت موسیقی دان بزرگ ژاپنی با نام «ماسانوری تاکاهاشی» معروف به «کیتارو» باحضور حداکثری مردم علاقه مند به این آهنگساز مطرح از جای جای ایران بزرگ در تالار وزارت کشور تهران برگزار شد.

سومین شب از کنسرت موسیقی دان بزرگ ژاپنی با نام «ماسانوری تاکاهاشی» معروف به «کیتارو» باحضور حداکثری مردم علاقه مند به این آهنگساز مطرح از جای جای ایران بزرگ در تالار وزارت کشور تهران برگزار شد.
 این کنسرت در ابتدا با نیم ساعت تاخیر آغاز شد اما با ورود “کیتارو” به روی صحنه جوی در سالن حاکم شد که همه ی حاضران به احترام وی ایستادند و واکنش های حاضران در لحظه ی دیدن «کیتارو» قابل توجه بود که بر قلم نمی توان آورد.
کیتارو در ابتدا با فلوت سحرآمیز ژاپنی اولین قطعه ی شب گذشته خود یعنی «مرکوری فلوت» را نواخت و در ادامه با زدن بر روی زنگی گروه موسیقی اش را بر روی صحنه فراخواند که گروه نوازندگان به شکلی کاملا طراحی و کارگردانی شده به روی صحنه آمدند.
در ادامه کیتارو پشت سینتی سایزر خود رفت و تاریخی ترین و مطرح ترین موسیقی خود برای ایرانی ها یعنی «جاده ابریشم» را با عنوان «کاروان» در ابتدا نواخت و در ادامه بدون مکث قطعات دیگری را اجرا کرد.
وی در ابتدا گفت: بسیار تشکر می کنم بابت حضور شما و ممنونم که موسیقی من را شنیدید. در ابتدا قطعاتی بود از موسیقی مستند معروف «جاده ابریشم»، «آخوا» و «منسیرفیلد» که آن ها را شنیدید و امیدورام از آن راضی باشید.
 وی ادامه داد: تشکر زیادی دارم از تمامی کسانی که باعث رخ دادن این رویداد و حضور من در ایران شدند زیرا ایران کشور خیلی مهمی است و قسمت عمده ی مستند «جاده ی ابریشم» در این کشور واقع شده است.
«ماسانوری تاکاهاشی» در انتها افزود: امشب به اتفاق عده ای از بچه های ارکستر سمفونیک قطعاتی از آلبوم های فیلم های مطرحی که من در آن آهنگسازی کرده ام را اجرا می کنیم که از جمله ی آن ها باید به «هوجوکی»، موسیقی فیلم «بهشت و زمین» و موسیقی فیلم «به تو فکر می کنم» اشاره کنم و امیدوارم از این موسیقی و اجرای جدیدی که خواهید دید لذت ببرید.
با حضور گروه ارکستر ایرانی در سالن تالار وزارت کشور افرادی چون «بردیا کیارس» و «میلاد عمرانلو» در بین نوازندگان ایرانی به چشم می خوردند.
در هفته‌های گذشته «نادر مرتضی پور» وظیفه ی رهبری تمرین ارکستر ایرانی کیتارو را برعهده داشت اما نکته ی قابل توجه این بود که شب گذشته یکی از اعضای گروه کیتارو رهبری گروه را برعهده گرفته بود و از مرتضی زاده در تالار وزارت کشور خبری نبود.
در انتها کیتارو پس از معرفی گروه نوازندگان خود اعلام کرد: قطعه ای در ایران اجرا می کنم که تا به حال در هیچ کنسرتی اجرا نکرده ام و آن هم قطعه ی «کوکولو» است.
که اجرای این قطعه نیز تشویق حاضران را همراه داشت.
کیتارو گفت: برای ما این کنسرت ها در ایران شروعی تازه است و ما تازه آمده ایم و حتما حضور ما در ایران ادامه خواهد داشت.
که با پایان حرف های کیتارو حاضران تالار وزارت کشور دقایقی کیتارو را تشویق کردند و باعث شدند او دوباره به روی صحنه بازگردد و به مردم بگوید که: به زودی همه ی شما را دوباره می‌بینم.
در شب های گذشته ناصر چشم آذر، بهروز صفاریان، مصطفی زمانی، پانته آ بهرام، کیومرث پوراحمد و همایون ارشادی از جمله چهره های سرشناس حاضر در کنسرت «کیتارو» بودند.
 در ادامه ایرانی ها به رسم مهمان نوازی هدایایی را برای کیتارو آوردند و در بین حرف هایش به وی تقدیم کردند.
 گفتنی است پیش از این بنا بود این کنسرت طی ۳ شب در تالار وزارت کشور تهران برگزار شود که با استقبال خوب مخاطبان شب چهارم نیز تمدید شد. شنیده ها حاکی از آن بود که شب پنجم نیز تمدید خواهد شد ولی بنا به دلایل نا معلوم این اتفاق رخ نداد و شب چهارم این کنسرت نیز با تدابیر ویژه امنیتی برگزار شد.
در شب آخر این کنسرت نیز علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و علی مرادخانی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از جمله میهمانان ویژه این کنسرت بودند.
این کنسرت به تهیه کنندگی مشترک «طنین رویای پارسه» به مدیریت مصطفی کبیری و «سپید نمای دوران» به مدیریت علی چراغعلی برگزار شد که وظیفه اجرای آن بر عهده شرکت فرهنگی هنری «نای و نی» به مدیریت مهدی کاشی بود.

کنسرت,کنسرت کیتارو,کنسرت جدید,کنسرت های جدید,کیتارو,کنسرت جدید کیتارو,جاده ابریشم,بردیا کیارس,میلاد عمرانلو,نادر مرتضی پور,konsert,koncert,konserte kitaro,koncerte kitaro,konserte jadid,konserthaye jadid,koncerte jadid,koncerthaye jadid,kitaro,jade abrisham,bardia kiaras,milad omranloo,nader motezapoor
آمار بازدید : 1,224
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500