ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 21 آبان 1393 - ساعت 19:54:58
چاپ خبر

همکاری حمید بهروزی نیا با«یاکوب» سنگالی

حمید بهروزی نیا گفت: اواخر شهریور ماه امسال در اجرایی همراه با ارکستر سمفونیک نانجینگ چین به عنوان نوازنده همکاری داشتم که به همت یونسکو برگزار شده بود؛ در آن اجرا با نوازنده ای سنگالی آشنا شدم و ارتباط مان ادامه پیدا کرد و در نهایت تصمیم گرفتیم دوئتی را با همکاری هم اجرا و منتشر کنیم.


hamid.jpgحمید بهروزی نیا گفت: اواخر شهریور ماه امسال در اجرایی همراه با ارکستر سمفونیک نانجینگ چین به عنوان نوازنده همکاری داشتم که به همت یونسکو برگزار شده بود؛ در آن اجرا با نوازنده ای سنگالی آشنا شدم و ارتباط مان ادامه پیدا کرد و در نهایت تصمیم گرفتیم دوئتی را با همکاری هم اجرا و منتشر کنیم.
این نوازنده سنگالی«یاکوب»نام دارد که جزو بهترین نوازندگان ساز«کوریا» است؛ «کوریا» یک ساز قدیمی سنگالی است که صدایی شبیه به ساز چنگ دارد و با فرم آن نیز نواخته می شود منتهی شکل و شمایل این ساز بسیار متفاوت با چنگ است.
وی همچنین عنوان کرد: ما در این همکاری قرار نیست که از فرهنگ های موسیقایی مان فاصله بگیریم و یا جملات موسیقی یکدیگر را تکرار کنیم. در واقعا هر یک از ما با حفظ اصالت های موسیقایی کشور مان در کنار هم قرار می گیریم و به اجرا می پردازیم.
حمید بهروزی نیا ادامه داد: در موسیقی سنگال «ربع پرده» وجود ندارد از این رو ما گام هایی در فضای ماهور و اصفهان مشخص کرده ایم و در این گام ها جملات مان را اجرا می کنیم. من برای این اجرا گوشه هایی از موسیقی ردیف دستگاهی ایران را انتخاب کرده ام که همنشینی موسیقی مان را با فرهنگ موسیقایی سنگال تجربه کنم.
این آهنگساز گفت: در حال حاضر همچنان مشغول انجام اتودهای مختلفی هستیم تا بتوانیم به فرم دلخواه مان برسیم؛ مراحل تولید این اثر به احتمال فراوان تا نوروز امسال انجام خواهد شد.

حمید بهروزی نیا,یاکوب,رکستر سمفونیک نانجینگ چین,ربع پرده,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 1,161
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500