ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : شنبه 24 آبان 1393 - ساعت 19:28:22
چاپ خبر

احسان علیخانی: مرتضی در «ماه عسل» با خدا عشق‌بازی کرد

احسان علیخانی که یک سال و نیم با مرتضی پاشایی برای خواندن تیتراژ برنامه‌هایش همکاری داشت، در پی درگذشت این هنرمند جوان، یادی از او کرد و گفت: مرتضی پاشایی لیاقت آن را دارد که در تیتراژ «ماه عسل 94» هم از صدایش استفاده کنیم.


esfahani.jpgاحسان علیخانی که یک سال و نیم با مرتضی پاشایی برای خواندن تیتراژ برنامه‌هایش همکاری داشت، در پی درگذشت این هنرمند جوان، یادی از او کرد و گفت: مرتضی پاشایی لیاقت آن را دارد که در تیتراژ «ماه عسل 94» هم از صدایش استفاده کنیم.
 مجری برنامه «ماه عسل» در ابتدا سخنانش به خانواده صبور مرتضی پاشایی این ضایعه را تسلیت گفت و افزود: روز تلخی را گذراندیم. هفت صبح جمعه بود از بیمارستان بیرون آمدیم و تقریبا ساعت 9 بود که خبر درگذشت مرتضی را به ما دادند.
وی که در برنامه «گلخانه» شبکه سه صحبت می‌کرد، در حالی که صدایش گرفته بود و به سختی سخن می‌گفت، اظهار کرد: خود مرتضی و خانواده عزیزش طی این سال‌ها‌، ماه‌ها و روزها‌، لحظات سختی را سپری کردند و اکنون یکی از تکالیف جدی من و دوستداران مرتضی، فراهم کردن فضایی آرام برای خانواده و عزیزان مرتضی پاشایی است.
مجری برنامه «ماه عسل» سپس از سابقه رفاقت و دوستی‌اش با زنده‌یاد مرتضی پاشایی گفت و افزود: اولین همکاری‌ام با مرتضی به سال 92 بر می‌گردد که برنامه «سه ستاره» - ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه - را برعهده داشتم و سپس در برنامه «ماه عسل» ماه رمضان گذشته بود که با مرتضی همراه بودم. طی این مدت هم که در بیمارستان با او ملاقات می‌کردیم، خیلی دنبال عکس و فیلم نبودیم و بیشتر می‌خواستیم با حضورمان حالش را خوب کنیم.
علیخانی در عین حال ادامه داد: شب تاسوعای امسال بود که در بیمارستان همراه مرتضی بودیم. جا دارد پیش از اینکه صحبت‌هایم را ادامه بدهم به این نکته اشاره کنم که ما را متهم نکنند به اینکه ما مرده‌پرست هستیم. «ماه عسل» برنامه‌ای بود که ما آدم‌های زنده را به آن آوردیم و مرتضی‌ عزیز هم یکی از افراد زنده‌ای بود که ما را در «ماه عسل» همراهی می کرد. ادب، نجابت و صبوری از مشخصه‌های بارز مرتضی پاشایی بود.
وی خاطرنشان کرد: مرتضی در زندگی‌اش در لحظه‌هایی قرار می‌گرفت که خیلی رنج می‌کشید و این رنج را پذیرفته بود. او تسلیم محض بود. هر وقت که حال او را می‌پرسیدیم تنها جمله‌هایی که به زبان می‌آورد این بود: شکر، خوبم، بهترم؛ در صورتی که اصلا حالش خوب نبود. صبوری مرتضی در این سن و سال از جوانی شگفت‌انگیز بود و خیلی‌ها از او یاد گرفتند.
علیخانی سپس یک خاطره از همکاری‌اش با مرتضی پاشایی تعریف کرد و ادامه داد: آن زمان که مرتضی را به برنامه «ماه عسل» دعوت کردم، وقتی به او گفتم مرتضی زندگی‌ات چه تغییری کرده است؟ پاسخ داد، زندگی من هیچ تغییری نکرده است، فقط تنها تفاوت من با شما این است که من از هر ثانیه از زندگی‌ام نهایت لذت را می‌برم. هم اینکه با پدرم زندگی می‌کنم، به صورت مادرم نگاه می‌کنم و برای مردم می‌خوانم برایم کافی است. من قدر ثانیه‌های زندگی را بیشتر از شما می‌دانم، این تفاوت من با شماست.
او در همین زمینه اضافه کرد: وقتی مرتضی را به برنامه «ماه عسل» دعوت کردم، از او خواستم که حال این روزهایش را بخواند و زمانی که تیتراژ برنامه با عنوان «نگران منی» توسط مرتضی انتخاب شد کاملا مشخص بود که واقعا زمزمه‌های مرتضی در آن روزها فقط با خدا بود و معلوم بود که با چه کسی حرف می‌زند. او در «ماه عسل» با خدا عشق بازی کرد.
مجری «ماه عسل» سپس تاکید کرد: شهادت می‌دهم هرگز ندیدم مرتضی راجع به کسی حرف بزند و بد کسی را بخواهد. او نه عصبانی می شد و نه گلایه می‌کرد. آخرین قابی که از چهره مرتضی به یاد دارم یک صورت با لبخند بود.
احسان علیخانی: مرتضی در «ماه عسل» با خدا عشق‌بازی کرد
او در بخشی از برنامه «گلخانه» نسبت به برخی اتفاقات گلایه کرد و خطاب به مردم و دوستداران مرتضی پاشایی گفت: یک خواهش دارم از مردم و امیدوارم پدر و مادر مرتضی صدایم را نشنوند. امیدوارم روزی بشر بتواند خودش را از فضای مجازی پس بگیرد. متاسفانه یکسری تصاویر و فیلم‌ها از آخرین روزهای زندگی مرتضی در فضای مجازی منتشر شده است که من نمی‌دانم این تصاویر از کجا آمده است و چه جذابیتی دارد جز اینکه آرامش خانواده مرتضی را برهم می‌ریزد. خواهشم از مردم این است که تو را به خدا خودتان را جای عزیزان مرتضی بگذارید و خانواده او را رها کنید تا آرام بگیرند.
وی در ادامه تاکید کرد: به خاطر اتفاق تلخی که برای خانواده مرتضی افتاده است، مراعات حال خانواده‌اش را بکنیم؛ چراکه فکر می‌کنم مراعات حال خانواده مرتضی تنها بدهی ما به مرتضی است که باید ادا کنیم.
مجری «ماه عسل» همچنین از مهربانی و معرفت مردم تشکر کرد و گفت: خانواده مرتضی بیشتر از همیشه احتیاج به آرامش دارند. از مهربانی و معرفت مردم بی‌نهایت تشکر می‌کنم.
علیخانی در ادامه در پاسخ به سوال مجری که گفت آیا در تیتراژ «ماه عسل 94» هم از صدای مرتضی پاشایی استفاده می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: مرتضی آنقدر با معرفت بود که لیاقت این را دارد که در تیتراژ 94 هم از صدایش استفاده کنیم.
او همچنین ادامه داد: به مرتضی پاشایی غبطه می‌خورم. با وجود اینکه برای پدر و مادر آن مرحوم آرزوی آرامش می‌کنم ولی باید بگویم مرتضی پرواز با شکوه و با عزتی داشت. با این همه محبوبیتی که در میان مردم داشت، با شکوه رفت. به یاد دارم شب تاسوعا که در بیمارستان با دوستانمان در کنارش بودیم که پاسپورت و ویزای عراقش را نشانمان داد و حتی کارت بیمه زائر و بیلیتش را هم تهیه کرده بود تا در دهه اول محرم راهی کربلا شود اما خوشا به سعادتش درهمین دهه اول محرم در بسیاری از مناسبت‌های امام حسین یادی از او شد و مردم برایش دعا کردند.
بخشی از برنامه «گلخانه» هم به صحبت‌های محمد علیزاده - خواننده - اختصاص داشت که وی درخصوص دوستی‌اش با مرتضی پاشایی سخنان کوتاهی را در ارتباطی تلفنی مطرح کرد.
علیزاده ضمن تسلیت به خانواده و دوستداران مرتضی پاشایی گفت: طی مدتی که در بیمارستان در کنار مرتضی بودم، متاسفانه نتوانستم جواب سوالات مردم را بدهم و طی این مدت به مردم جواب سربالا دادم به همین خاطر همین جا از همه عذرخواهی می‌کنم. دوست بودن با مرتضی همیشه برایم افتخار بود.
او در ترانه‌ای که در «ماه عسل» برای خدا خواند نشان داد که چقدر عاشق خداوند بود و آدم‌های زمینی برایش خیلی کم بودند و دوست داشت فقط برای خدا بخواند.
وی سپس اظهار کرد: از دوستی با مرتضی خوشحالم؛ کسی که انقدر در میان مردم محبوب و دوست داشتنی بود و اکنون با شکوه رفت. وقتی مرام و معرفت مردم را نسبت به مرتضی دیدم خیلی خوشحال شدم که ما داریم برای این مردم کار می‌کنیم؛ مردمی که ماه‌ها و شب‌های زیادی در بیمارستان در کنار مرتضی بودند و برایش دعا می‌کردند.
وی در پایان سخنانش به مراسم تشییع مرتضی پاشایی در روز یکشنبه اشاره کرد و گفت: یکشنبه صبح از مقابل تالار وحدت پیکر مرتضی پاشایی با حضور جمعی از هنرمندان و دوستدارانش تشییع می‌شود.
خشایار راد، بازیگر از دیگر مهمانان برنامه گلخانه در شامگاه گذشته بود که این ضایعه را به خانواده مرتضی پاشایی و جامعه هنری تسلیت گفت.
برنامه «گلخانه» شبکه سه سیما، شامگاه گذشته به یاد زنده یاد مرتضی پاشایی، دو بار تیتراژ «ماه عسل» را پخش کرد.

احسان علیخانی,مرتضی پاشایی,ماه عسل,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 1,239
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500