ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 28 آبان 1393 - ساعت 18:30:07
چاپ خبر

برپایی کنسرت و انتشار آلبوم «سه عود»/ گروه ایرانی به اروپا می‌رود

افشین معصومی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» توضیح داد: کارهای زیادی را برای تولید، انتشار و برگزاری کنسرت برنامه ریزی کرده ایم که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است اما در تازه ترین اقدامی که انجام می‌دهیم انتشار آلبوم «سه عود» به آهنگسازی و نوازندگی شهرام غلامی و هنرمندی یاسمین شاه حسینی و امید توفیقی و همراهی ساز پرکاشن در دی ماه است که این فضا تاکنون کمتر در موسیقی ایرانی تجربه شده است.


uod.jpgافشین معصومی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» توضیح داد: کارهای زیادی را برای تولید، انتشار و برگزاری کنسرت برنامه ریزی کرده ایم که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است اما در تازه ترین اقدامی که انجام می‌دهیم انتشار آلبوم «سه عود» به آهنگسازی و نوازندگی شهرام غلامی و هنرمندی یاسمین شاه حسینی و امید توفیقی و همراهی ساز پرکاشن در دی ماه است که این فضا تاکنون کمتر در موسیقی ایرانی تجربه شده است.
این تهیه کننده درباره قطعات مختلف این آلبوم گفت: قطعات این آلبوم در مایه‌های دشتی، ماهور و شوشتری تصنیف شده‌اند. هلهله، سرمستی، سماع دیوانه، کویر، نهانخانه، بلوچ، صبحگاه، بر بلندای آسمان قطعات آلبوم را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: طی برنامه ریزی های که انجام گرفته کنسرتی از این آلبوم نیز اواخر دی ماه در تالار رودکی تهران برگزار می شود که در ادامه کنسرت قبلی گروه در تالار اندیشه حوزه هنری است که براساس آنسامبلی کمتر تجربه‌شده در ایران روی صحنه اجرا خواهد شد و تصور می کنم برنامه تازه ای برای علاقه مندان موسیقی است.
مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در پایان از برگزاری چند کنسرت از این آلبوم در کشورهای خارجی خبر داد و گفت: مدتی پیش با توجه به حضورم در نمایشگاه «ومکس» اسپانیا و حضور کمپانی های معتبر در این رویداد بین المللی رایزنی هایی را با این افراد داشتم که خوشبختانه به نتایج  قابل قبولی نیز در این زمینه دست پیدا کردیم و به احتمال فراوان گروه شهرام غلامی بعد از برگزاری کنسرت در تهران به چند فستیوال اروپایی نیز خواهد رفت.
شهرام غلامی سال 70 نزد منصور نریمان فراگیری عود را آغاز کرد. وی که در ضبط استودیویی نوارهای کنج صبوری، شرح شوق، ناشکیبا، روژ به عنوان نوازنده عود حضور داشته است، تا کنون کنسرت هایی را همراه گروه‌های رومی، شیوا، داوود آزاد، اسماعیل تهرانی، مهرداد دلنوازی، ارکستر ملی و ارکستر تلویزیون داشته است. او علاوه بر عود با نواختن سه تار نیز آشنایی کامل دارد. از او طی سال‌های اخیر آلبوم‌هایی در قالب دونوازی و تکنوازی عود منتشر شده است.

افشین معصومی,رپایی کنسرت و انتشار آلبوم «سه عود»,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 1,240
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500