ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 5 آذر 1393 - ساعت 16:36:43
چاپ خبر

علیرضا خورشیدفر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران درگذشت

علیرضا خورشید فر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته ۴ آذرماه دارفانی را وداع گفت. آقای فخری داماد این نوازنده با اعلام این خبر گفت: روز گذشته آقای خورشید فر به دلیل مساعد نبودن حال جسمیشان به بیمارستان منتقل شدند و متاسفانه شب گذشته به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند.


khorshid far.jpgعلیرضا خورشید فر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته ۴ آذرماه دارفانی را وداع گفت. آقای فخری داماد این نوازنده با اعلام این خبر گفت: روز گذشته آقای خورشید فر به دلیل مساعد نبودن حال جسمیشان به بیمارستان منتقل شدند و متاسفانه شب گذشته به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند.
وی افزود: ایشان سابقه بیماری قلبی نداشتند و این اتفاق به صورت ناگهانی روی داد.
پیکر علیرضا خورشیدفر نوازنده پیشکسوت کنترباس شنبه ۸ آذر از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود.  مراسم تشییع پیکر خورشیدفر نوازنده پیشکسوت ارکستر موسیقی ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران شنبه ۸ آذرماه ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.
علیرضا خورشیدفر، از سال ۱۳۴۶ با ارکسترهاى رادیو، اعم از ارکس‌تر بزرگ، ارکسترهاى گل‏‌ها، ارکس‌تر بزرگ دانشگاه تهران همکارى کرد و از سال ۱۳۴۸ وارد ارکس‌تر سمفونیک تهران شد و با این ارکس‌تر به همکارى ادامه داد و از سال ۱۳۵۱ نیز به عنوان معاون گروه کنترباس و از اوایل سال ۱۳۵۷ به عنوان مایس‌تر گروه کنترباس تا این زمان در ارکس‌تر سمفونیک تهران همکارى داشت. او همچنین نوازنده کنترباس ارکس‌تر موسیقی ملی ایران نیز بوده است.
وى از سال ۱۳۶۷ به ‏عنوان استاد کنترباس در هنرستان موسیقى پسران به تدریس پرداخت.
 بسیاری از قطعاتی که در موسیقی فیلم با صدای سوت به اجرا در آمده توسط خورشید فر نواخته شده است که از آن جمله می‌توان به فیلم «از کرخه تا راین» اشاره کرد.

علیرضا خورشیدفر,درگذشت علیرضا خورشیدفر ,alireza khorshid far
آمار بازدید : 1,859
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500