ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 5 آذر 1393 - ساعت 20:55:32
چاپ خبر

یادداشت فرهاد فخرالدینی برای درگذشت علیرضا خورشیدفر

استاد فرهاد فخرالدینی که از سال های پیش از انقلاب 57 با علیرضا خورشیدفر همکاری داشته یادداشتی به مناسب درگذشت این نوازنده چیره دست کنترباس در اختیارما قرار داده که در ادامه می آید.



farhaad.jpgاستاد فرهاد فخرالدینی که از سال های پیش از انقلاب 57 با علیرضا خورشیدفر همکاری داشته یادداشتی به مناسب درگذشت این نوازنده چیره دست کنترباس در اختیارما قرار داده که در ادامه می آید.
فرهاد فخرالدینی در این یادداشت آورده است: سابقه آشنایی من با علیرضا خورشیدفر به محیط کار باز می گردد یعنی بین سال های 1352 تا 1358 که من در دفتر ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران بودم؛ خورشید فر نوازنده ارکستر سمفونیک تهران بود و به مناسبت های مختلف برای تقویت گروه باس ها به ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران می آمد و کمک می کرد.
اما پس از انقلاب همکاری مان در فضای استودیو برای ضبط موسیقی سریال هایی چون«سربداران»، «ابن سینا»، «روزی روزگاری»، «امام علی(ع)»، «شهریار» و ضبط موسیقی فیلم های سینمایی و آثار موسیقایی بیشتر و بیشتر شد.
در سال 1370 نیز سوئیت سمفونی های«ابن سینا» و «سربداران» را به همراه ارکستر سمفونیک رهبری کردم که در آن برنامه نیز از اجرای خورشیدفر رضایت کامل داشتم. توانایی های علیرضا خورشیدفر باعث شد تا زمانی که ارکستر ملی ایران را نیز راه اندازی می کردم او را به عنوان سرگروه کنترباس ها انتخاب کنم و تا پایان فعالیت ارکستر ملی ایران همکاریمان ادامه پیدا کرد.
حتی در دوره اخیر نیز که ارکستر مهرنوازان را راه اندازی کردم این نوازنده چیره دست به عنوان سرگروه کنترباس ها ما را همراهی کرد.
خورشیدفر بهترین نوازنده کنترباسی بود كه می شناختم و در کار خودش استاد کامل محسوب می شد؛ او نوازنده ای درجه یک بود که از نظر سونوریته ساز، توانایی دشیفر، رعایت نوانس ها و بسیاری دیگر از نکات فنی اجرا، تسلط کافی داشت.
توانایی های فنی و انضباط مثال زدنی خورشیدفر از او نوازنده ای ساخته بود که الگو محسوب می شد؛ او انسانی بسیار شریف، با وجدان، و همکاری خوب بود که فقدانش برایمان اندوه بار است.
بدون تردید درگذشت علیرضا خورشیدفر ضایعه بزرگی برای خود من و همچنین برای خانواده موسیقی محسوب می شود؛ روحش شاد و یادش گرامی باد.


فرهاد فخرالدینی,درگذشت علیرضا خورشیدفر,
آمار بازدید : 1,220
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500