ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 10 آذر 1393 - ساعت 07:29:57
چاپ خبر

نوازنده ایرانی در تدارک کنسرت جهانی/ بربت دست کمی از گیتار ندارد

سامان احتشامی درباره تازه ترین فعالیت‌های موسیقایی‌اش اینگونه توضیح داد: هم‌اکنون مشغول تمرین قطعاتی برای بربت و پیانو هستیم که فعلا نمی‌دانم کنسرت آن قرار است کی و کجا برگزار شود چراکه دیگر تبدیل به یک چوپان دروغگو شده ام و هر زمان که درباره زمان و مکان برگزاری کنسرت هایم خبری را اعلام می کنم دقیقا برعکس می شود و تاریخ برگزاری برنامه تغییر پیدا می کند.


saman...jpgسامان احتشامی درباره تازه ترین فعالیت‌های موسیقایی‌اش اینگونه توضیح داد: هم‌اکنون مشغول تمرین قطعاتی برای بربت و پیانو هستیم که فعلا نمی‌دانم کنسرت آن قرار است کی و کجا برگزار شود چراکه دیگر تبدیل به یک چوپان دروغگو شده ام و هر زمان که درباره زمان و مکان برگزاری کنسرت هایم خبری را اعلام می کنم دقیقا برعکس می شود و تاریخ برگزاری برنامه تغییر پیدا می کند.
وی ادامه داد: به طور طبیعی تا زمان صدور مجوز برگزاری برنامه یا تولید یک آلبوم موسیقایی هیچ هنرمندی نمی تواند به درستی برنامه ریزی کند چون به نوعی تا قبل از صدور مجوز تمام اجراهای زنده روی هوا هستند و نمی توان در این گونه مصاحبه های رسانه ای به تاریخ و زمان مشخصی اشاره کرد.
این نوازنده و آهنگساز موسیقی درباره جزییات برنامه ای که قرار است اجرا شود، توضیح داد: هم اکنون همراه با دوست هنرمندم مجید ناظم پور از نوازندگان برجسته بربت مشغول تمرین هستیم که بتوانیم قطعاتی را با همراهی ساز بربت به عنوان یک ساز اصیل ایرانی و پیانو به عنوان یک ساز جهانی اجرا کنیم و به نوعی ثابت کنیم که بربت به قدری دارای قابلیت است که دست کمی از گیتار ندارد و می توان تکنیک های اجرای این ساز اصیل را در کنار یک ساز جهانی قرار داد.
احتشامی در پایان تصریح کرد: گرچه در سازمان صدا و سیما ساز را نشان نمی دهند و این باعث شده بسیاری از مردم از توانایی سازهای ایرانی و حتی جهانی بی خبر باشد اما ما با چنین اقداماتی می‌خواهیم به سهم خود در معرفی سازهای اصیل ایرانی تلاش کنیم. من تاکنون چنین تحربیاتی را با سازهایی چون سنتور، نی، دف، قانون و سازهای دیگر ایرانی انجام داده بودم حتی زمان دانشجویی نیز تجربه هایی از هم نشینی بربت و پیانو داشته ام اما تصور می کنم این تجربه می تواند فعالیت ارزشمندی در عرصه کاری ام به حساب آید.
سامان احتشامی نوازنده پیانو و آهنگساز از جمله هنرمندانی است که از کودکی به موسیقی علاقه مند شده و در همان ایام زیر نظرپدرش به فراگیری نواختن پیانو پرداخت تا اینکه در 11 سالگی موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.
احتشامی تلاش‌هایش را استمرار داد و در سال‌های ۷۰ الی ۷۴ برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد و مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی دریافت کرد. وی در مسیر زندگی حرفه‌ای و هنری خود از محضر استادانی چون جواد معروفی، محمد سریر، اسماعیل امین موید بهره گرفت.
 فعالیت‌ حرفه‌ای احتشامی از سال‌های اولیه دهه 70 آغاز شد و در قالب کنسرت‌های مختلف و انتشار آلبوم تا کنون ادامه یافته است.

سامان احتشامی ,saman ehteshami
آمار بازدید : 1,198
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500