ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 15 دی 1393 - ساعت 20:14:28
چاپ خبر

مجید درخشانی: ویدئوی ما نه پیام سیاسی دارد و نه ما قصد همکاری با هیچ سایت و شبکه خاص را داشتیم

مجید درخشانی و پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاقات چند روز اخیر گروه ماه بانو توضیح دادند. در دو روز گذشته خبر ممنوع‌الخروجی مجید درخشانی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد که در خبرهای مختلف دلایل مختلفی برای این اتفاق ذکر شد.


743633.jpgمجید درخشانی و پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاقات چند روز اخیر گروه ماه بانو توضیح دادند. در دو روز گذشته خبر ممنوع‌الخروجی مجید درخشانی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد که در خبرهای مختلف دلایل مختلفی برای این اتفاق ذکر شد.
مجید درخشانی در گفتگوی امروز خود با اشاره به اینکه از چند هفته پیش برای ارائه پاره‌ای توضیحات فراخوانده شده بود، بیان کرد: هم من هم برخی از اعضای گروه «ماه بانو» در چند هفته گذشته برای ارائه توضیحاتی فراخوانده شدیم که محور همه پرسش‌ها درباره کلیپی بود که چندی پیش ما ضبط و در سایت یوتیوب منتشر کرده بودیم.
درخشانی دلیل ضبط کلیپ را اینگونه تشریح کرد: هدف ما معرفی گروه‌مان و موسیقی ایرانی بود و چون در آستانه چند کنسرت بودیم می‌خواستیم مخاطبان بیشتر با جنس کارمان آشنا شوند وگرنه اثر ما نه پیام سیاسی دارد و نه ما قصد همکاری با هیچ سایت و شبکه خاص را داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه در این روند با وی محترمانه رفتار شده است، عنوان کرد: ما به دنبال معرفی و اشاعه موسیقی فاخر ایرانی به ویژه در فضایی که موسیقی‌های مبتذل بیشتر رواج یافته، بود.
 اما پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای مشکل پیش آمده برای این گروه موسیقی و مجید درخشانی گفت: سیاست دولت و وزارت ارشاد تعامل و همدلی با هنرمندان است و بیش و پیش از آنکه مقابل هنرمندان باشد در کنار آن‌ها است. ما بر خود وظیفه می‌دانیم از حقوق هنرمندان دفاع کنیم و اگر هم جایی قوانین رعایت نشده است در فضای گفتگومحور و با حفظشان و جایگاه هنرمندان و با توجه به روحیه آن‌ها مواردی را تذکر داده و یا یادآوری کرده‌ایم.
وی ادامه داد: درباره مساله آقای درخشانی هم باید بگویم ایشان از استادان برجسته و شاخص موسیقی کشورمان هستند که در کنار بزرگانی چون محمدرضا لطفی در حفظ موسیقی ایرانی تلاش مستمری داشته‌اند. این موردی هم که برایشان پیش آمده یک اشتباه بر اثر ناآگاهی از برخی قوانین بوده است.
ارجمند با تاکید بر اینکه وی و گروهش فکر می‌کردند ساخت و انتشار این کلیپ منع قانونی ندارد، توضیح داد: ما با ایشان صحبت کرده و برخی نکات را هم گفتیم و راهنمایی‌های لازم را دادیم که هم اشراف آقای درخشانی به قوانینی از این دست بیشتر شود و هم از تکرار آن جلوگیری شود. آنچه مسلم است برای راهنمایی هنرمندان باید فضای گفتگو با حفظشان آن‌ها را دنبال کرد. آنطور که ما متوجه شدیم حتی اعضای گروه هم نمی‌دانستند انتشار اینترنتی این کلیپ منع قانونی داشته است.
مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد اضافه کرد: نکته مهمی که در این اتفاق برای ما روشن شد این بود که ما هم در دفتر موسیقی باید در ابلاغ قوانین شفاف‌تر عمل کنیم و مقررات را در سطوح مختلف بار‌ها به سمع و نظر هنرمندان برسانیم. به طور مثال خیلی از هنرمندان ما نمی‌دانند همکاری با سایت «رادیو جوان» غیرقانونی است و حتی مشابهت نام آن با رادیو جوان سوءتفاهم‌هایی را ایجاد می‌کند. وقتی درباره این سایت به هنرمندان اطلاع رسانی کردیم بلافاصله قطع همکاری کردند.
این آهنگساز بار دیگر بر لزوم رعایت فضای گفتگو گفت: هنرمندان بزرگی چون مجید درخشانی سال هاست در زمینه تربیت خوانندگان و نوازندگان جوان کار می‌کنند و ما هم در حال پیگیری مشکل ایشان هستیم.
ارجمند در پایان تاکید کرد: ما هم نکاتی را در قالب گزارش ارائه دادیم و گفتیم که با یک تذکر خیلی مسایل حل می‌‌شود اگر هم تخلفی بوده از سر ناآگاهی بوده است.

مجید درخشانی و پیروز ارجمند,گروه ماه بانو,
آمار بازدید : 1,189
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500