ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 18 دی 1393 - ساعت 12:31:22
چاپ خبر

روح جلیل شهناز شاد شد

هوشنگ ظریف گفت: در جشنواره موسیقی استاد شهناز، هنرمندان جوانی بودند که بسیار با تکنیک و پراحساس ساز زدند و باید بگویم آن‌ها به سهم خود روح جلیل شهناز را شاد کردند.


26-274.jpgهوشنگ ظریف گفت: در جشنواره موسیقی استاد شهناز، هنرمندان جوانی بودند که بسیار با تکنیک و پراحساس ساز زدند و باید بگویم آن‌ها به سهم خود روح جلیل شهناز را شاد کردند.
عضو هیأت داوران جشنواره موسیقی استاد شهناز در نشستی با خبرنگاران گفت: هنرمندان جوان در این جشنواره با توجه به قابلیت‌ها و تکنیک‌های ساز تار توانستند این ساز مهم ایرانی را با اصالت بنوازند و ما را به آینده امیدوار کنند.
او با بیان اینکه متأسفانه بعضی از نوازندگان امروزی دست به ابداعاتی می‌زنند که در شأن موسیقی نیست، افزود: این جشنواره باید بیشتر حمایت شود و جوانان بیشتری در آن به روی صحنه بروند.
فریدون شهبازیان نیز که در حاشیه اجراهای بخش تک‌نوازی جشنواره با خبرنگاران سخن می‌گفت، در سخنانی مطرح کرد:‌ تعدادی جوان در قالب نهادی غیر وابسته و غیردولتی چنین جشنواره‌ای را راه‌اندازی کردند و مکتب موسیقی اصفهان هم شاخص‌هایی دارد که باید بیشتر به آن بها داده شود.
این آهنگساز با بیان اینکه حضور جوانان در بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی این جشنواره برایش جالب است، افزود: خوشبختانه جوانان شرکت‌کننده در این جشنواره تا امروز آثار خوبی ارائه دادند و در خیلی از این اجراها بنده و آقای ظریف تعجب کردیم وقتی این جوانان تسلط بالای خود را به نمایش گذاشتند.
او تعدادی از تک‌نوازی‌های این بخش را شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت: این اجراها به قدری برای من جذاب بود که می‌توانم بگویم می‌شود به اعتلا و آینده این موسیقی امیدوار بود.
شهبازیان درباره حضور بانوان در مقام نوازنده و مشکلاتی که خانم‌ها در راستای اجراهای صحنه‌ای در شهرستان‌ها دارند، اظهار کرد: درست است کشور ما کشوری است که خط قرمز‌هایی دارد، اما گاهی اشکال از خودمان است که شایعه‌سازی می‌کنیم و گاهی خودمان با این شایعات به مشکلات دامن می‌زنیم. امیدواریم این موضوع رفته رفته حل شود.
همچنین بابایی - مدیر اداره هنری اداره ارشاد اصفهان - درباره کنسرت اردشیر کامکار در این جشنواره که گویا نتوانسته بود با نوازنده زن به روی صحنه برود، گفت: با توجه به شرایط عرفی آن زمان که آقای اردشیر کامکار برای حضور در جشنواره اقدام کرده بودند و هنرمندان خانم به ما معرفی نشده بودند، ما هم با همان روند به اعطای مجوز اقدام کردیم.
او ادامه داد: البته مشکلاتی وجود داشت که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی مرتفع شد و انشاءالله اوضاع بهتر می‌شود.
جشنواره موسیقی استاد جلیل شهناز در دو بخش جنبی و رقابتی در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

هوشنگ ظریف,جلیل شهناز,فریدون شهبازیان,کنسرت اردشیر کامکار ,
آمار بازدید : 1,257
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500