ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 28 دی 1393 - ساعت 10:00:50
چاپ خبر

شب موسیقی ایران و لبنان در پاریس/ نوای عود و تار در هم می‌‌آمیزد

نوازنده و آهنگساز جوان ایرانی برای برگزاری یک کنسرت مشترک با هنرمندان لبنانی به کشور فرانسه سفر می‌کند.


751411.jpgنوازنده و آهنگساز جوان ایرانی برای برگزاری یک کنسرت مشترک با هنرمندان لبنانی به کشور فرانسه سفر می‌کند.
آزاد میرزاپور با اعلام این خبر افزود: در این کنسرت موسیقایی که در قالب یک  برگزار می شود من به همراه دو نفر از هنرمندان و تکنوازان موسیقی عرب در پاریس کنسرتی را برگزار می کنیم.
وی ادامه داد: این کنسرت موسیقایی به همت تئاتر دولتی فرانسه در تاریخ 31 ژانویه مصادف با 11 بهمن ماه در تالار «ابس» شهر پاریس با مشارکت رادیو فرانسه، تئاتر دولتی فرانسه و کمپانی موزیک فرانس میزبان علاقه مندان موسیقی است و تصور می کنم با توجه به اجرای بینافرهنگی که ما داریم می تواند مورد توجه تماشاگران قرار گیرد. البته قرار بر این است که کنسرت یاد شده به صورت زنده از رادیو فرانسه نیز پخش شود.
این نوازنده و آهنگساز گفت: شربل روحانا و الی خوری از نوازندگان و آهنگسازان باسابقه لبنانی در این کنسرت به عنوان نوازنده همراه من خواهند بود. این کنسرت در سه بخش شامل موسیقی عرب تکنوازی عود و همنوازی با پرکاشن توسط هنرمندان لبنانی و ایرانی و تک نوازی تار من و بخش آخر هم همنوازی هر سه در قالب تلفیقی از موسیقی ایران و عرب خواهد بود.
میرزاپور در پایان بیان کرد: از نکات جالب توجه در این اجرا می توان به آهنگسازی من بر اساس موسیقی عرب و آهنگسازی شربل روحانا بر پایه موسیقی ایرانی اشاره کرد. البته هدف از این تبادل آهنگسازی رسیدن به تجربه ای نو از دو دیدگاه متفاوت نسبت به فرهنگ موسیقایی دو کشور است.

آزاد میرزاپور,اجرای زنده مشترک هنرمندان ایرانی و لبنانی
آمار بازدید : 1,172
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500