ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393 - ساعت 01:03:12
چاپ خبر

خاطره بازی «سالار عقیلی» در کنسرت نصف جهان

کنسرت «سالار عقیلی» به همراه ارکستر ملی اصفهان برگزار شد. این برنامه به میزبانی سالن «نگین» دیار نصف جهان روی صحنه رفت و منتخبی از آثار جدید و خاطره انگیزش را برای مردم این شهر اجرا کرد. عقیلی در گذشته هم اجراهایی در اصفهانی برگزار کرده بود که حضور او در این شهر همیشه با استقبال مخاطبان رو به رو می شد.


Salar Aghili - Esfahan COVER (2).jpgکنسرت «سالار عقیلی» به همراه ارکستر ملی اصفهان برگزار شد. این برنامه به میزبانی سالن «نگین» دیار نصف جهان روی صحنه رفت و منتخبی از آثار جدید و خاطره انگیزش را برای مردم این شهر اجرا کرد. عقیلی در گذشته هم اجراهایی در اصفهانی برگزار کرده بود که حضور او در این شهر همیشه با استقبال مخاطبان رو به رو می شد.
ارکستر سمفونیک روی صحنه سالن نگین نقش جهان می‌آیند و با ترکیب سازی متفاوتشان بر صندلی‌ها قرار می‌گیرند. سازها یک به یک آماده می‌شوند و اولین قطعه اجرایی امشب با عنوان "سرآغاز" با آهنگ و تنظیم مرتضی شفیعی مخاطبان را به اجرا دعوت می‌کند.
بالاخره انتظارها به سر می‌آید و سالار عقیلی با ترکیب لباس سیاه و سفید روی صحنه  حاضر می‌شود . صدای دستها فضا را پر می‌کند که او از سلام دوباره‌اش به مردم اصفهان با آهنگ خاطره انگیز و ماندگار "به اصفهان رو" با آهنگسازی استاد شهنازی  و تنظیم مرتضی شفیعی بر شعر ملک الشعرای بهار خبر می‌دهد.
ساغرم شکست ای ساقی ... تحفه بعدی گروه تصنیف "ساغرم" با شعری از معینی کرمانشاهی است که با آهنگسازی همایون خرم و تنظیم محسن حسینی امشب با نوای عقیلی مخاطبان را مشعوف می‌کند.
امین حیدری با عودش روی صحنه می‌آید و ارکستر با رهبری مرتضی شفیعی تماشاگرانشان را میهمان قطعه کنسرتو برای عود می‌کنند. قطعه ای پر طروات که تماشاگران  آن‌طور که از صدای دست‌هایشان برمی‌آید آن را به خوبی پسند می‌کنند.
صدای دستها با برگشتن عقیلی بلند تر می‌شود و با حکمفرما شدن سکوت تصنیف خاطره انگیز "از خون جوانان وطن " با شعر و آهنگی از عارف قزوینی این بار با تنظیم مرتضی شفیعی در جانها می‌نشیند.
"عشق دیرین" قطعه اهدایی بعدی گروه  به مخاطبان اصفهان است. قطعه ای زیبا و عاشقانه که با آهنگ و تنظیم مهرداد دلنوازی بر شعر محمد سعید میرزایی توسط عقیلی اجرا می‌شود.
"خاک مهرآیین" که در این سالها از پرطرفدارترین قطعه‌های عقیلی بوده امشب هم  با آهنگ و تنظیم علی اکبر قربانی و شعر اسماعیل فرزانه توسط او شنوندگان را به شور می‌آورد.
عقیلی صحنه را موقتا ترک می‌کند تا اعضای ارکستر ملی طرح‌های متنوع سمفونیک را  با  دست‌هایی که بر سازهایشان در بده بستانی دقیق جان گرفته مهمان کنند.
 "تبریز در مه " قطعه بعدی است که با حضور دوباره سالار عقیلی با آهنگ و تنظیم بابک زرین و شعر افشین یداللهی اجرا می‌شود.
حالا موسم خوشه چینی رسیده و قطعه پرطرفدار و دوست داشتنی "خوشه چین" با آهنگسازی روح‌الله خالقی و تنظیم امیر سالمی بر شعر کریم فکورمخاطبان را با زمزمه و لبخندهای بسیار با خود همراه می‌کند.
"وطنم" قرار است آخرین کار اجرایی باشد که با آهنگسازی موسیرلومر و تنظیم پیمان سلطانی وشعر زیبای بیژن ترقی مخاطبان را مثل همیشه سرشار از عشق وطن سرشار می‌کند.
کنسرت به قرار معلوم تمام شده اما صدای دست‌ها و تقاضای ادامه باعث می‌شود قطعه زیبای "ای ایران" نیز توسط سالار عقیلی و گروه اجرایی تماشاگران امشب را لبریز از شور و حماسه ایران نماید.
قطعه‌ای که به قول حریر شریعت زاده که این شب‌ها همراه سالار عقیلی البته نه روی سن در جمع تماشاگران مهمان اصفهانی‌ها است؛ امشب پر صلابت‌تر از هر قطعه دیگری اجرا می‌شود.
لازم به ذکر است این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «نوای مهر» طی روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن برگزار گردید

کنسرت «سالار عقیلی»,استاد شهنازی,مرتضی شفیعی,قطعه"عشق دیرین"
آمار بازدید : 1,432
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500