ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 01:31:57
چاپ خبر

بلغاری‌ها مجذوب موسیقی سنتی ایرانی شدند

به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در صوفیه و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری، مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه هنری "بامداد" شب چهارشنبه (۲۲ بهمن) در سالن کاخ فرهنگ و ملی بلغارستان برگزار شد.


54258_635595126132790335_m.jpgبه نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در صوفیه و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری، مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه هنری "بامداد" شب چهارشنبه (۲۲ بهمن) در سالن کاخ فرهنگ و ملی بلغارستان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی ایران در صوفیه ضمن تبریک این روز مبارک و خجسته گفت: بی‌تردید ملت ایران به تمدن اصیل و فرهنگ والای انسانی خود می‌بالد که توانست به مرور زمان، ملتی غیور، مردانی جاودانه برای خدمت به بشریت در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی را بسازد.
وی ادامه داد: تاریخ، ابن سینا، عمر خیام ودیگر شعرا و افراد بسیار دیگری که بخاطر ارائه علوم و فنون و فرهنگ‌های مختلف به بشر خدمت کردند را در حافظه خود ثبت کرده و هنوز هم، مردانی را تحویل جامعه می‌دهد که جهان و جهانیان به خدمات ارزنده آنان افتخار می‌کند.
رایزن فرهنگی ایران گفت: انقلاب اسلامی قیامی بود که به دست حضرت امام خمینی (ره) و با تکیه بر اتحاد ملت علیه حکومت فاسد انجام گرفت وبه سرنگونی و سقوط نظام شاهنشاهی و پایان دادن به سلطه هزاران ساله استعمارگران برخاک این کشور انجامید. وایران، وارد مرحله جدیدی از تاریخ خود شد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران آمد تا به جهانیان بگوید که ظلم تا ابد تدوام نمی‌یابد و ملت‌های بیدار؛‌‌ همان ملت هائی هستند که خود زمام امورشان را بدست می‌گیرند و در تعیین سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند.
کیانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در ایران مفاهیم بسیاری که با گذشت زمان، به صورت حقیقت و واقعیت درآمده بود را تغییر داد. این انقلاب، نه تنها ملت ایران، بلکه تمام ملت‌های جهان را تحت تاثیر خود قرار داد و توانست الگو و نمونه‌ای برای تمام ملت‌های آزادیخواه و استقلال طلب باشد.
رایزن فرهنگی کشورمان در پایان گفت: این ملت، امروز مورد توجه همه ملت‌های جهان است و به دیده احترام به آنان می‌نگرند.
سپس گروه هنری "بامداد" به سرپرستی "سید همت هاشمی"، "محمد سعید اسلامی‌نژاد" نوازنده ساز کمانچه ایرانی، "پژمان سیدی" نوازنده دف و تنبک، "اسماعیل رحمانی" نوازنده سنتور، "شهرام جعفری خواه" نوازنده نی، "حمیدآقاجری" نوازنده تار و "کاظم کریمی" خواننده به اجرای برنامه موسیقی سنتی اصیل ایران پرداخت.
این گروه هنری با اجرای قطعه "ای ایران" در دستگاه شور، "با من صنما"، "زمن نگارم"، "ساز و آواز" در دستگاه همایون و همچنین "گل بهاری"، "آوازه شوشتری" و "داینی" از دیگر قطعات محلی این کنسرت بود که با استقبال مخاطبان مواجه شد.
درحاشیه این مراسم، شبکه تلویزیونی ترکیه مستقر در شهر صوفیه با کیانی رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصاحبه نمود. در این مصاحبه کیانی هدف از انقلاب اسلامی ایران را حاکمیت ارزش‌های الهی و انسانی در تمامی سطوح جامعه دانست و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی عصر تازه‌ای را در تاریخ منطقه و جهان رقم زد.

محمدعلی کیانی,بلغاری‌,موسیقی سنتی ایرانی
آمار بازدید : 1,266
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500