ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 21:15:29
چاپ خبر

احساس آرامش خواجه امیری در برج میلاد / درخواست احسان از مخاطبانش: من را محروم نکنید

سومین شب سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در سئانس دوم خود میزبان احسان خواجه‌امیری و گروهش بود که در اولین قطعه اجرایی "احساس آرامش" را به برج میلاد وارد کردند.


54293_635595911139113005_m.jpgسومین شب سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در سئانس دوم خود میزبان احسان خواجه‌امیری و گروهش بود که در اولین قطعه اجرایی "احساس آرامش" را به برج میلاد وارد کردند.

انرژی‌هایم را ذخیره کردم
احسان بعد از اجرای اولین قطعه گفت: خیلی خوشحالم که امروز اینجا به بهانه جشنواره موسیقی فجر با شما هستم و تمام انرژی‌ام را ذخیره کردم تا اینجا با شما تخلیه کنم پس بدانید که این بی‌حالی و همراهی نکردن حقم نیست! و قطعه "حقم نیست" اجرا شد.

هومن نامداری و تنظیم‌هایش
بعد از اجرای دو قطعه احسان رو به حضار گرفت: تمام این قطعات که می‌شونید با زحمت و تنظیم خوب هومن نامداری شکل گرفته، وقتی که او با من در اجرایی باشد دیگر خیالم راحت است و می‌دانم که یک موزیسین دانا با من همراه است گرچه باز هم باید خدا به دادمان برسد و این هم بهانه برای اجرای قطعه "به دادم برس" شد.

من را محروم نکنید
بعد از پایان قطعه "به دادم برس" خواجه امیری که از عدم همراهی مردم کلافه شده بود گفت: خواهش می‌کنم من را محروم از صدایتان نکنید و با من بخوانید!
او ادامه داد: برای اینکه فضای غمگین عوض شود یک قطعه شاد اجرا می‌کنیم شاید که حال شما هم عوض شود و در ادامه قطعه "بذار همه بدونن" را اجرا کرد.

نبض ارکستر
با اتمام آهنگ خواجه امیری گفت: نبض ارکستر امشب در دستان یک نفر است که آن یک نفر هومن غفاری است، یک چیز را بدانید اکثر کسانی که امروز در ارکسترهای مشهور مشغول فعالیت هستند روزی شاگرد غفاری بودند و بعد از تشویق حضار قطعه "نابرده رنج" اجرا شد.

جای خالی روزبه بمانی
بعد از اجرای چندین قطعه احسان یادی از خالق این آثار روزبه بمانی (ترانه سرا) و علیرضا افکاری (آهنگساز) کرد و دیگر اعضای ارکسترش را معرفی کرد.

در ترک هستم!
مردم در قطعات درخواستی‌شان خیلی اصرار داشتند که این هنرمند قطعه معروف "پرنده" ایرج (پدر احسان خواجه امیری) را اجرا کند اما احسان با خنده گفت: ترو خدا از من این را نخواهید من در ترک این قطعه هستم! اما در ‌‌نهایت مردم آنقدر تشویق کردند تا او مجبور شود این قطعه را اجرا کند.

کولاک احسان نی زن

هومن نامداری، هومن غفاری، سیامک کریم‌پور، کامیار ماندگاریان، همایون نصیری، مهرداد کاظمی، فرشید اطهمی، مهرداد هزارخانی و احسان نی زن اعضای ارکستر این خواننده را تشکیل می‌دادند که اگر انصاف را در نظر بگیریم احسان نی زن سولیست این کنسرت دیشب سنگ تمام گذاشته و بار اصلی روی دوش او بود.

وقتی احسان تاوان داد
احساس آرامش، کجاییی، پاییز، بذار همه بدونن، نابرده رنج، دریا، لحظه‌ها، به دادم برس، تاوان، پرنده، هراس، تموم قلب من، عشق دوم، گذشته‌ها، دارم میام پیشت جزو قطعات اجرایی این برنامه بودند.

حواشی بخش دوم از سومین شب سی امین جشنواره موسیقی فجر:
-از ویژگی‌های احسان خواجه امیری توجه ویژه به مخاطب است که در کل اجرا همراهی او با مردم بسیار قابل توجه بود.
-قطعه تاوان که تیتراز سریال "آوای باران" هم بود در میان مابقی قطعات بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
-مردم داخل سالن خیلی اصرار داشتند که قطعه "تنهایی" که سر آلبومی جدید‌ترین اثر احسان خواجه امیری است اجرا شود اما در ‌‌نهایت این تراک اجرا نشد.
قبل از اجرای قطعه "پرنده" ایرج خواجه امیری مردم شوق آنچنانی نشان ندادند و احسان گفت: خدار و شکر که پدرم اینجا نیست! اما بعد ازآن با تشویقات مکرر او این قطعه اجرا شد.
-در اواسط برنامه هر یک از اعضای ارکستر با تک نوازی سعی در عرض اندام خود و سازشان داشتند.
-موهای مجعد یکی از نوازنده‌های ساز بادی مورد توجه هوارادارن این خواننده بود و احسان در توصیف آن گفت: کامیار ماندگاریان از من معروف‌تر شده و همه بیشتر سعی می‌کنند با او عکس بگیرند تا من!

سی‌امین جشنواره موسیقی فجر,احسان خواجه‌امیری,قطعه "احساس آرامش",هومن نامداری,قطعه "به دادم برس",روزبه بمانی
آمار بازدید : 1,167
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500