ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 - ساعت 23:47:56
چاپ خبر

˝آگرین˝ با موسیقی اصیل کردی به تالار شمس می‌رود / موسیقی‌های در حال فراموشی به جشنواره فجر می‌آیند

عادل نادری گفت: گروه آگرین قطعاتی را در حوزه موسیقی مقامی و در بخش‌های سیاه چمانه، هوره، لاوک و حیران اجرا در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.


54354_635596840684524425_m.jpgعادل نادری گفت: گروه آگرین قطعاتی را در حوزه موسیقی مقامی و در بخش‌های سیاه چمانه، هوره، لاوک و حیران اجرا در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه برای فراگیری صحیح و اصولی این موسیقی‌ها سالها فعالیت داشته افزود: متاسفانه بسیاری از این گونه موسیقی‌ها در دست فراموشی است و اگر هم کسانی به ندرت آنها را اجرا کنند این کار را به درستی انجام نمی‌دهند و حق مطلب را ادا نمی‌کنند.
سرپرست گروه آگرین ابراز داشت: در شرایط فعلی هم هنرمندان و هم مردم به موسیقی‌های تلفیقی و شهری گرایش بیشتری دارند و جای خالی موسیقی‌های اصیل و مقامی به خوبی حس می‌شود.
وی ادامه داد: در کشورهایی چون یونان، لهستان و بلاروس این موسیقی‌های اصیل را اجرا کرده‌ایم و مردمان این کشورها از ارزش‌های این موسیقی به حیرت می‌آمدند و ما را تحسین می‌کردند اما در کشور خودمان توجهی به این موسیقی‌ها نمی‌شود و اکثر مردم حتی خود کردزبان‌ها با آنها ناآشنایند.
این خواننده کرد زبان با اظهار امیدواری درباره حضور مردم و بخصوص کارشناسان در روز اجرای گروه افزود: باید تمام تلاش‌مان را برای حفظ و ترویج موسیقی‌های ریشه‌دار و مقامی بکنیم و آنرا به گوش مردم و منتقدان برسانیم و برای چنین کاری تنها برگزاری جشنواره کافی نیست بلکه باید کارهای ریشه‌ای صورت بگیرد.
وی در رابطه با اعضای گروهش گفت: در این اجرا من به عنوان خواننده و سرپرست گروه در کنار فرزاد عندلیبی (دف، دهل، دایره)، حمید حاصلی (عود)، زانیار پندار (دیوان) و حامد پیرا ( دوزله و نرمه نای) به اجرا خواهیم پرداخت.
نادری ادامه داد: گل ریزان، لالای، چن ده جووانی و قطعه کانی از جمله قطعاتی است که در این جشنواره اجرا می‌کنیم. گروه موسیقی آگرین از استان کردستان امروز ساعت 21  در تالار شمس به اجرا خواهد پرداخت.

عادل نادری, گروه آگرین,وسیقی اصیل کردی
آمار بازدید : 1,830
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500