ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 28 بهمن 1393 - ساعت 00:23:29
چاپ خبر

سودابه سالم: متعجبم که چرا کسی ساز زدن کودکان را دوست ندارد! / ˝ودا˝ در جشنواره چه می‌کند؟

سرپرست گروه آموزشگاه موسیقی "ودا" درباره این کنسرت گفت: کودکان و نوجوانان عشق بسیار زیادی به موسیقی دارند و از سویی موسیقی می‌تواند عواطف آنها را تلطیف کند، مغز و ذهن‌شان را رشد دهد، آنها را از اتفاقات بد و انحرافات دور نگه دارد و همه جنبه‌های زندگی آنان را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.


54363_635596852330412880_m.jpgسرپرست گروه آموزشگاه موسیقی "ودا" درباره این کنسرت گفت: کودکان و نوجوانان عشق بسیار زیادی به موسیقی دارند و از سویی موسیقی می‌تواند عواطف آنها را تلطیف کند، مغز و ذهن‌شان را رشد دهد، آنها را از اتفاقات بد و انحرافات دور نگه دارد و همه جنبه‌های زندگی آنان را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.
وی ادامه داد: با این همه بسیار جای شگفتی دارد که چرا کسی رغبتی به این موضوع نشان نمی‌دهد و هیچ حمایت و تلاشی برای ترغیب کودکان و نوجوانان به یادگیری موسیقی از سوی خانواده‌ها یا مسوولین صورت نمی‌گیرد.
سالم که بسیاری او را بنیان‌گذار موسیقی کودک در ایران می‌دانند در ادامه به بحث پیرامون جشنواره موسیقی فجر پرداخت و افزود: جشنواره موسیقی فجر فرصت مناسبی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن به هنرنمایی بپردازند اما متاسفانه شرایط برای اجرای آنها به خوبی مهیا نمی‌شود.
سالم ادامه داد: امسال ایوان شمس را به کنسرت‌های بخش کودک و نوجوان اختصاص دادند که بخاطر کوچک بودن فضا ناچار شدیم گروه کر را که 30 نفر بودند از اجراهای‌مان حذف کنیم.
وی در پایان در رابطه با حضور گروه آموزشگاه موسیقی ودا در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال با سه گروه ویولن (با سرپرستی رامیار بهزادی)، گیتار (با سرپرستی فرهاد مجیدزاده) و کوبه‌ای (با سرپرستی پرهام صارمی و یاور احمدی‌فر) در جشنواره حضور خواهیم داشت.
با اجرایمان به دنیا نشان می‌دهیم ما هم در موسیقی دستی داریم
فرهاد مجیدزاده مربی بخش گیتار گروه آموزشگاه موسیقی ودا نیز درباره این کنسرت گفت: اعضای گروه ما از 13 تا 17 سال هستند اما اجرای آنها بسیار فراتر از سن و تجربه‌هایشان است.
وی افزود: در مجموع هشت قطعه را اجرا خواهیم کرد که از این تعداد سه قطعه آنها بسیار دشوار هستند که خوشبختانه اعضای گروه با زحمت یک ساله‌ای که برای اجرای این قطعات کشیده‌اند آمادگی شگفت زده کردن مخاطبان و منتقدان را دارند.
وی با بیان اینکه با اجرای این کارها آن هم در این رده سنی می‌توانیم به همه دنیا بفهمانیم ما هم در موسیقی دستی داریم به معرفی قطعات مورد نظر پرداخت و ابراز داشت: قطعه "entre dos aguas" اثر پاکودلوسیا یکی از نوازندگان بزرگ اسپانیایی، قطعه "چارداش" اثر الکساندروویچ ونگروف و قطعه "دسپرادو" اثر لوس لوبوس قطعاتی هستند که ما اجرا می‌کنیم.
وی در ادامه به معرفی اعضای گروه آموزشگاه موسیقی ودا پرداخت و گفت: ستاره کیکاووسی، مانی نودهی، امیررضا شعبانی، عرفان کاشفی، ایلیار شرعی، اشکان افروغه، امیر علی آبادی، تینا زحمت‌کش و نیلوفر هنرمند نوجوانانی هستند که در جشنواره به اجرا می پردازند.
مجیدزاده همچنین بر نقش برگزاری چنین جشنواره‌هایی بر رشد موسیقی کشور بخصوص در رده سنی نوجوانان تاکید کرد و افزود: سال سوم است که در جشنواره فجر شرکت می‌کنیم و اعضای گروه هر سال با شور و شوق بسیار جشنواره را پیگیری و برای آماده شدن به شدت تمرین می‌کنند که همین موضوع باعث رشد سطح موسیقی و ایجاد انگیزه در آنها می‌شود.
دف‌نوازان کودک در تالار شمس
یاور احمدی‌فر که یکی از اعضای گروه رستاک هم هست، همراه با سیزده نوجوان کوبه‌ای نواز در کنسرت گروه آموزشگاه موسیقی ودا ببه اجرای برنامه می‌پردازد.
یاور احمدی‌فر با بیان اینکه من و پرهام صارمی کار ساخت و تنظیم این قطعات را انجام داده‌ایم گفت: این نوجوانان با توجه به گروه سنی‌شان زحمت زیادی برای آماده‌سازی قطعات کشیده‌اند و شاید اجرای چنین قطعاتی برای گروه‌های سنی بالاتر هم دشوار باشد.
وی افزود: قطعا این نوجوانان سرمایه‌های موسیقی آینده کشور خواهند بود.
احمدی‌فر درخصوص قطعات اجرایی ابراز داشت: چهار قطعه توسط گروه اجرا خواهد شد که در ریتم‌های 8/5 ، 8/7 ، 4/6 و 4/4 خواهند بود.
وی سپس در معرفی اعضای گروه گفت: امیرحسین صالحی، علی هاشمی، مهشید احمدی، مهدیه احمدی، درسا وزیرزاده، امیرمحمد قاسمی، نیما الیاسی، شیرین حجی، هدیه احراری، دلآرام خرم، ایلیا شرعی، عسل شاکری و بهزاد منصوری اعضای بخش کوبه‌ای گروه آموزشگاه موسیقی ودا هستند.
این عضو گروه رستاک در پایان گفت: همه این افراد دف نواز هستند اما برای سال آینده تصمیم داریم از دیگر سازهای کوبه‌ای نیز استفاده کنیم.
گروه آموزشگاه موسیقی ودا فردا  28 بهمن‌ماه ساعت 18:15 در ایوان شمس به اجرا می پردازد.

گروه آموزشگاه موسیقی ودا,گروه رستاک,یاور احمدی‌فر,ساز زدن کودکان
آمار بازدید : 1,924
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500