ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - ساعت 00:10:34
چاپ خبر

طنین ˝فرزند ایران˝ در تالار شمس / با لوتوس پیش از اجرای در جشنواره موسیقی فجر

مدت‌هاست که دلمان برای یک اجرای خوب و واقعی بدون هیچ‌گونه ساز الکترونیک و سمپل‌های آن لک زده بود، گوشی را بر می‌دارم و با اولین نامی که توی ذهنم جرقه می‌خورد تماس می‌گیریم او کسی نیست جز سینا سرلک.


635597885914284274.jpgمدت‌هاست که دلمان برای یک اجرای خوب و واقعی بدون هیچ‌گونه ساز الکترونیک و سمپل‌های آن لک زده بود، گوشی را بر می‌دارم و با اولین نامی که توی ذهنم جرقه می‌خورد تماس می‌گیریم او کسی نیست جز سینا سرلک.
حدسم درست از آب درآمد و با کمال میل و احترام پیشنهادم را پذیرفت و قرارمان را برای سه شنبه شب در یکی از استودیوهای غرب تهران گذاشتیم اما درست وقتی که دلم را خوش کرده بودم تا امشب صدای رسا بدون هیچ افکتی بشنوم برایم پیامکی آمد که به خاطر مشغله کاری برنامه کنسل شد! از شما چه پنهان ناراحت شدم نه از بابت نقش برآب شدن برنامه‌ام، از اینکه دل خوش اجرای زنده بودم با این وجود خودم را از تک و تاب نینداختم و به پیشنهاد سردبیر تصمیم گرفتم تا این بار را بدون سرلک و با گروهش تجربه کنم، گروهی به سرپرستی حمید بهروزی‌نیا که خود در موسیقی حرفی برای گفتن دارد.
این شما و این هم شبی با تمرین گروه موسیقایی لوتوس:
سینا سرلک (خواننده)، نوید دهقان (کمانچه)، بابک غسالی (بربت)، علیرضا گرانفر (سنتور)، فرهاد صفری (تنبک)، شهریار نظری (دف)، حمید بهروزی نیا (نوازنده تار و سرپرست گروه) اعضای گروه لوتوس را تشکیل می‌دهند.
گروه مشغول کوک کردن ساز‌ها شدند و من فرصت را غننیمت شمردم و با حمید بهروزی‌نیا سرپرست گروه مشغول گفتگو شدم.
- وارد سی‌امین دوره جشنواره موسیقی فجر شدیم، این جشنواره را با وجود سی دوره از آن چطور ارزیابی می‌کنید؟
ما تا به امروز در جشنواره به صورت گروهی شرکت نکرده بودیم اما بنده سال ۷۵ که کم سن و سال‌تر بودم در بخش رقابتی شرکت کرده و مقام هم آوردم، آن جشنواره نقطه عطفی برای من بود چون با اساتید مختلفی آشنا شدم و تجارب زیادی نیز به طبع کسب کردم، امسال علی مرادخانی و پیروز ارجمند که راس امور هستند خود از جنس موسیقی هستد و کارنامه کاریشان بر همه معلوم است، خب مسلما وقتی این چنین آدم‌هایی از ما دعوت کنند تا در جشنواره فجر باشیم با کمال میل می‌پذیریم.
از دیگر جنبه‌های مثبت این مدل برنامه این است که تنها جشنواره‌ای که توسط دولت با بخش‌های مختلف برگزار می‌شود امیدوام امسال این آدم‌های موسیقی کاری کنند که بزرگان موسیقی ما که بین‌شان فاصله یا قهری افتاده با وجود مرادخانی و دیگر دوستان این فاصله کم شده و شاهد اتفاق خوب باشیم.
- رپرتوار شما در این برنامه چیست؟

اجرای ما از دو پارت تشکیل شده که پارت اول آن اجرای قطعات چهارگاه طلوع، سرگشته، غروب، فرزند ایران و پارت دوم آن در آواز اصفهان به اجرای قطعات مرغ لاهوتی، شیدا، وصال و ایرانی تبار که اشعار این کار‌ها هم سروده مولانا، اکبر دانش طلب، فریدون مشیری و سیمین میر حسنی است.
- از لوتوس و رزومه آن بگویید؟
پیش از این با نوازنده‌های زیادی کار کرده بودم اما درست سه سال پیش با سینا سرلک مشغول کارهای اجرایی کنسرت "فرزند ایران" بودیم و دنبال نوازنده‌های حرفه‌ای می‌گشتیم و از آنجایی که در گروه "قمر" با این دوستان همکاری داشتم بهترین فرصت را دیدم که گروه را تشکیل بدهیم که در ‌‌نهایت هم موفق شدیم و از همکاریمان تا به امروز راضی هستم.
-جدای از جشنواره موسیقی فجر باز هم اجرای دارید؟
بله، اسفند و فروردین ماه تا قبل از سفر مجدد سینا به آمریکا در چند شهرستان صحبت‌هایی برای اجرا شده است.
- به فکر ساخت آلبوم هستید؟
-فعلا یک کار با نام "ایرانی تبار" ساختیم که در جشنواره امسال هم اجرا خواهد شد و ساخت و کار آلبوم بستگی به سینا داشته و باید با او هماهنگی‌های لازمه را انجام بدهم اما ساخت آلبوم را در برنامه کاریمان قرار داده‌ایم.
گفتگویمان را همینجا به پایان می‌رسانیم و باز می‌گردیم به داخل اتاق تمرین، با اضافه شدن بهروزی‌نیا قطعه "سرگشته" را اجرا می‌کنند و شنیدن صدای سنتور با همراهی، تار و در ادامه آن نوای کمانچه به اضافه برت و دف فضای سنتی زیبایی را ایجاد کرده که دل کندن از آن سخت است اما در ‌‌نهایت با پایان یافتن این قطعه کار ما هم به پایان رسید و ترجیح دادیم این قطعات تا روز اجرا برایمان سوپرایز باقی بماند.
سینا سرلک با وجود عدم حضور در این تمرین طی تماس تلفنی درباره کلیت اجرا در سی امین جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشن تنها فستیوالی است که به این شکل در حال برگزاری است و هرچقدر که مسوولان ذی ربط روی آن وقت صرف کنند نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.
او افزود: در طی این سال‌ها بار‌ها در این جشنواره شرکت داشتم و با هنرمند و اساتید مختلفی آشنا شدم که برایم پیامدهای مثبت زیاد داشت که تا به امروز از آن استفاده کرده‌ام.
سرلک در پایان صحبت‌هایش هم گفت: به نطر من در این نوع جشنواره‌ها باید این فاصله‌ای که بین هنرمندان پیشکسوت و مسوولان به وجود آمده بردارد.
لازم به یادآوری است که اجرای گروه "لوتوس" فردا پنجشنبه 30 بهمن ماه در ایوان شمس ساعت 21 برگزار می گردد.

سی‌امین دوره جشنواره موسیقی فجر,علی مرادخانی,پیروز ارجمند,سینا سرلک,قطعه "سرگشته"
آمار بازدید : 1,319
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500