ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - ساعت 00:42:26
چاپ خبر

گروه بانوان تروند با آثاری از تاج اصفهانی، مشکاتیان و یاحقی به صحنه می‌رود

رضوان نباتی سرپرست این گروه گفت: سه سال پیش تصمیم بر تشکیل گروه "تروند" گرفتیم و اعضای گروه با هدف ارتقای سطح موسیقی ایرانی و بخصوص بهره‌گیری از مکتب استاد تاج اصفهانی دور هم جمع شدند و امسال برای بار دوم است که به جشنواره موسیقی فجر می آییم.


54475_635598547606918475_m.jpgضوان نباتی سرپرست این گروه گفت: سه سال پیش تصمیم بر تشکیل گروه "تروند" گرفتیم و اعضای گروه با هدف ارتقای سطح موسیقی ایرانی و بخصوص بهره‌گیری از مکتب استاد تاج اصفهانی دور هم جمع شدند و امسال برای بار دوم است که به جشنواره موسیقی فجر می آییم.
وی با بیان اینکه آثاری از استاد برجسته‌ی موسیقی را اجرا خواهیم کرد، افزود: ابتدا پیش درآمدی در آواز اصفهان از ساخته‌های فرامرز پایور اجرا می‌کنیم. سپس ساز و آواز اصفهان، تصنیف عاشقانه ساخته مسعود عطایی، دو نوازی تنبک و دف، ساز و آواز نوید بهاری، قطعه "وای از این جدایی" ساخته پرویز یاحقی، رقص ژاله ساخته حسینعلی ملاح و چهارمضراب بیداد در دستگاه همایون اثر پرویز مشکاتیان را اجرا خواهیم کرد.
نباتی ادامه داد: قطع آوازی عقل و جنون ساخته جاوید ابراهیم پور با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف تنهایی ساخته جواد لشکری با شعر معینی کرمانشاهی، ساز و آواز کمانچه و عود، تصنیف آشفته ساخته پرویز یاحقی با شعر اسماعیل نواب صفا بخش‌های دیگر برنامه اجرایی ما هستند.
سرپرست گروه تروند ضمن بیان اینکه آسیه شمس و بابک دیهیم تنظیم‌کنندگان این قطعات هستند ابراز داشت: آسیه شمس (سنتور)، مریم حاجی‌مالیان (تار)، وجیهه منصوری (عود)، آرزو بابایی (کمانچه)، مهسا نساج‌پور (تنبک) و عطیه قلیجایی (دف) نوازندگان گروه تروند هستند و خودم نیز کار خوانندگی را انجام می دهم.
وی ابراز داشت: استاد همایون خرم سه قطعه برای من ساخته بودند که تاکنون جایی اجرا نشده و متاسفانه در این جشنواره نیز امکان اجرای این قطعات بسیار زیبا فراهم نشد اما تصمیم دارم برای کنسرت‌هایی در آینده آنها را اجرا کنم.
این خواننده اصفهانی ادامه داد: متاسفانه در اصفهان که گروه تروند و اعضای آن را می‌شناسند اجازه اجرا به ما نمی‌دهند و در تهران هم چندان کسی ما را نمی‌شناسد. امیداوارم برای این مشکلات راه حلی ارائه شود.
گروه تروند روز 30 بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران به اجرا خواهند پرداخت.

رضوان نباتی,گروه "تروند", جشنواره موسیقی فج,قطعه "وای از این جدایی",
آمار بازدید : 2,120
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500