ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - ساعت 01:06:35
چاپ خبر

سرپرست کوارتت ایتالیا از موسیقی ایرانی برای ساخت قطعاتش الهام می‌گیرد

به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، کوارتت ایتالیا شنبه ۲۵ بهمن و سه‌شنبه ۲۸ بهمن در جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت.


54483_635598577726047377_m.jpgبه نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، کوارتت ایتالیا شنبه ۲۵ بهمن و سه‌شنبه ۲۸ بهمن در جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت.
آنتونیو پوچه سرپرست کوارتت ایتالیا درباره حضور در این دوره از جشنواره گفت: با توجه به امضاء تفاهم نامه کشور ایتالیا با ایران در خصوص فعالیتهای فرهنگی امسال با گروه‌مان در جشنواره حضور یافتیم.
وی ادامه داد: من برای این جشنواره برنامه خاصی در نظر گرفته بودم به طوری که قطعه «ای ایران» روح الله خالقی را تنظیم و اجرا کردیم. این انتخاب بواسطه علاقمندی مردم ایران به این قطعه است چرا که من بار‌ها دیده بودم که مخاطبان ایرانی در کنسرتهای مختلف نسبت به این اثر احساس خاصی دارند و با گروه هنگام اجرا همراهی می‌کنند به همین دلیل دوست داشتیم که این موسیقی را با گروه‌مان در ایران اجرا کنیم.
پوچه با بیان اینکه من عاشق موسیقی ایرانی هستم، اظهار داشت: من در چندین جشنواره موسیقی ایتالیا، هنرمندان ایرانی را برای اجرا دعوت کرده‌ام و علاوه بر اینکه آهنگساز هستم به خط بسیار علاقمندم و خطوط ایرانی را نیز نقاشی می‌کنم.
این آهنگساز افزود: من همیشه مایلم در جشنواره‌های مختلف موسیقی ایران حضور پیدا کنم و از اجراهای این جشنواره الهام بگیرم چرا که موسیقی ایرانی نسبت به سایر موسیقی‌ها برایم متفاوت است.
وی معتقد است: موسیقی ایرانی در مقایسه با موسیقی سایر ملل، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و من تلاش می‌کنم از این موسیقی الهام بگیرم.
پوچه با اشاره به شباهتهای موسیقی ایران و ایتالیا گفت: موسیقی این دوکشور بسیار مشابه هستند و به این دلیل اجرای موسیقی ایران برایمان آسان است.
سرپرست گروه موسیقی ایتالیا در خاتمه خاطر نشان کرد: گروه ما طی ماههای آینده در یک جشنواره موسیقی در ایتالیا اجرا خواهد داشت که قصد داریم با دیدن اجرای گروههای ایرانی پنج نفر از هنرمندان ایرانی را برای این اجرا انتخاب و دعوت کنیم. می‌خواهیم یک اجرای مشترک با هنرمندان ایرانی را به مخاطبان خود ارائه کنیم.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر,آنتونیو پوچه,سرپرست کوارتت ایتالیا
آمار بازدید : 1,125
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500