ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 3 اسفند 1393 - ساعت 08:34:01
چاپ خبر

اعتراض «حمید متبسم» به مشکلات پیش‌آمده برای فعالان زن

این روزها مشکلات بسیاری برای نوازندگان زن و همچنین همخوانان خانم به وجود آمده؛ مشکلاتی که پای کمیسیون فرهنگی و همچنین آیات عظام را نیز به مسأله باز کرده است. هر چند «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان موسیقی بارها توضیحاتی در این خصوص ارایه کرده‌اند، اما مسأله هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد که از جمله‌ی آنان می‌توان به عدم حضور «پری ملکی» در جشنواره‌ی موسیقی فجر اشاره کرد.


5656_13.jpgاین روزها مشکلات بسیاری برای نوازندگان زن و همچنین همخوانان خانم به وجود آمده؛ مشکلاتی که پای کمیسیون فرهنگی و همچنین آیات عظام را نیز به مسأله باز کرده است. هر چند «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان موسیقی بارها توضیحاتی در این خصوص ارایه کرده‌اند، اما مسأله هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد که از جمله‌ی آنان می‌توان به عدم حضور «پری ملکی» در جشنواره‌ی موسیقی فجر اشاره کرد.
این مسأله با واکنش تعدادی از اهالی موسیقی روبه‌رو شد. در آخرین اظهارنظر در این خصوص، ‌«حمید متبسم» -آهنگساز، نوازنده تار و سه‌تار و سرپرست گروه «دستان»- در یادداشت کوتاهی واکنش خود را به اتفاقات اخیر نشان داده و نوشته است:
«مشکل حکایتی است که تقریر می‌کنند. حضور بانوان در صحنه‌های گوناگون اجتماعی، همان‌گونه که حضور آقایان نیز، امری بدیهی است. موسیقی پدیده‌ای فرهنگی و فرهنگ، آن‌گونه که نان و هوا، مایه‌ی زندگی انسان است. موجب سربلندی و نشان رشد اجتماعی هنر در ایران است که امروزه گروه بسیاری از بانوان ایرانی در زمینه‌ی موسیقی فعال‌اند و بازداشتن بانوان از حضور در صحنه‌ی موسیقی، حرکتی ضداجتماعی و غیرفرهنگی است.»
حمید متبسم، در طول سال‌های فعالیت خود در گروه موسیقی «دستان» و همچنین «مضراب» از تعداد زیادی نوازنده‌ی زن بهره برده و همواره آنان را بازویی توانمند در عرصه‌ی موسیقی می‌داند.

نوازندگان زن,حمید متبسم,علی جنتی,جشنواره‌ی موسیقی فجر,گروه موسیقی «دستان»
آمار بازدید : 1,118
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500