ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 17 اسفند 1393 - ساعت 20:33:49
چاپ خبر

با عنوان مرزهای فرهنگی و جایگاه موسیقی سنتی

از شهرام ناظری در آلبانی تجلیل به عمل آمد

با برگزاری مراسمی با عنوان «مرزهای فرهنگی و جایگاه موسیقی سنتی» از مقام هنری استاد شهرام ناظری، تجلیل شد.

از شهرام ناظری در آلبانی تجلیل به عمل آمد

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگی فرهنگی کشورمان، در ادامه همکاری با مرکز فرهنگی و کتابخانه «وجی بخارایی» آلبانی و دبیرستان هنر شهر برات، مراسم «مرزهای فرهنگی و جایگاه موسیقی سنتی» را با حضور عباس عزیزی، رییس بنیاد فرهنگی سعدی‌شیرازی و همچنین جمعی از اندیشمندان و اهل فرهنگ و علاقمندان نوجوان آلبانیایی، برگزارکرد.

در ابتدای این مراسم، رنوآرد میمانی، رییس مرکز فرهنگی مارگاریتا توتولانی در تقدیر از استاد شهرام ناظری، سخنانی در تجلیل از شعر و موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی و تأثیر آن نزد مردم و اهل فرهنگ، ارایه داد.

سپس در این جلسه توسط دانش آموزان دبیرستان هنر شهر برات، اشعاری از دیوان حافظ، غزلیات سعدی، مثنوی معنوی مولانا و اشعار نو فارسی از سهراب سپهری و طاهره صفارزاده، به زبان آلبانیایی دکلمه شد.

در ادامه آربن یائوپای، رییس کتابخانه وجی بخارایی شهر برات، درباره تأثیر شعر و فرهنگ ایرانی در آلبانی و به خصوص شهر برات، سخنانی بیان کرد.

سپس  التون لی لا، مقاله‌ای با موضوع معرفی استاد شهرام ناظری ارایه داد و در خلال آن آن به آثار این هنرمند و جوایزی که در سطح جهانی دریافت کرده است، اشاره کرد.

در پایان مراسم نیز عباس عزیزی، نماینده فرهنگی ایران در آلبانی، در سخنانی به اهمیت شعر و عرفان و موسیقی اصیل و مردمی پرداخت و اشتراکات فرهنگی و موسیقی بین دو کشور را یادآور شد.

بنا بر اعلام این گزارش، ارتباط و آشنایی مردم آلبانی و به خصوص مردم شهر تاریخی برات این کشور با اشعار ایرانی از جمله گلستان سعدی، شاهنامه فردوسی و مثنوی معنوی مولانا، به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد.

شهرام ناظری, آلبانی
آمار بازدید : 1,060
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500