ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - ساعت 19:28:42
چاپ خبر

انتشار اولین آلبوم «علیرضا عصار» پس از ۱۲ سال

جزییات جدیدترین آلبوم «علیرضا عصار» از همکاری با چهره های تازه تا غیبت فواد حجازی!

«علیرضا عصار» خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ کشورمان مدتهاست که مشغول تولید تازه‌ترین آلبوم خود است و به احتمال فراوان این مجموعه امسال در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.

جزییات جدیدترین آلبوم «علیرضا عصار» از همکاری با چهره های تازه تا غیبت فواد حجازی!

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این خواننده معتقد است که آلبوم جدیدش پس از ۱۲ سال اولین آلبوم پاپ وی محسوب می‌شود. عصار در گفت‌و‌گویی که سال گذشته با نشریه موسیقی قرن بیست و یک انجام داد این چنین استدلال کرد که آلبوم «نهان مکن» که در سال ۱۳۸۵ منتشر شد، مجموعه‌ای صرفا کلاسیک بوده است. آلبوم «محتسب» که در سال ۱۳۹۰ منتشر گردید هم در واقع گردآوری قطعات قدیمی و جدید این خواننده در یک مجموعه بوده است و قطعات صرفا برای یک آلبوم مجزا تولید نشده بودند. همچنین آلبوم «بازی عوض شده» که در سال ۱۳۹۰ وارد بازار موسیقی کشور شد هم مجموعه‌ای مناسبتی به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است که آثار دفاع مقدسی این خواننده که پیش از این اجرا شده بودند با همراهی یکی دو اثر تازه، این آلبوم را تشکیل دادند و در واقع آخرین آلبوم پاپ معمول وی «ای عاشقان» در سال ۱۳۸۲ بوده است.

اکنون پس از حدود ۴ سال سکوت، عصار با تیمی تقریبا تازه که اکثر آن‌ها برای نخستین بار همکاری با وی را تجربه می‌کنند، آلبومی جدید را تولید کرده است. وی ۱۵ قطعه را برای این آلبوم در نظر گرفته که از میان این آثار، حداقل ۸ و حداکثر۱۱ قطعه را گزینش کرده و در قالب آلبوم راهی بازار موسیقی کشور می‌کند و سایر آثاری که در آلبوم گنجانده نشوند احتمالا به صورت تک قطعه منتشر خواهند شد.

در تازه ترین آلبوم عصار، اشعار و ترانه‌هایی سروده مولانا، افشین یداللهی، سعید امیراصلانی، روزبه بمانی، افشین مقدم، میثم یوسفی و یاسر قنبرلو اجرا شده است. در بخش ملودی و تنظیم این آلبوم نیز خود خواننده به همراه امیر توسلی، همایون نصیری، بهنام جلیلیان، بهرام آقاخان، علی بیرنگ و رضا روحانی حضور دارند. البته پیش از این اعلام شده بود ممکن است یکی دو قطعه از ساخته‌های فواد حجازی نیز در این آلبوم مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است، عصار و حجازی چندین اثر منتشر نشده در همکاری‌های مشترک خود دارند که مشخص نیست پس از جدایی هنری این دو، آیا قطعات مذکور عرضه خواهند شد یا خیر؟

همچنین شنیده شده است، عصار یکی از قطعات این آلبوم را در کشور ترکیه و در قالب موزیک ویدیو تولید خواهد کرد. درضمن برخی آثار این مجموعه در خارج از کشور ضبط نهایی خواهند شد و احتمالا یکی از قطعات هم توسط ارکستری بزرگ در خارج از کشور اجرا و ضبط خواهد گردید.

گفتنی است که علیرضا عصار از سال گذشته با حبیب صبور که ۱۶ سال مدیریت برنامه‌های وی را بر عهده داشت و همچنین فواد حجازی یار همیشگی‌اش، ارتباط کاری‌اش را قطع کرده و این بار به تنهایی نهمین آلبوم مستقل خود را تولید نموده است.

پس از انتشار آخرین آلبوم عصار در زمستان ۹۰ وی تا به امروز ۳ قطعه را با صدای خود منتشر ساخته است. «ای یار غلط کردی» در اسفند ۹۳ که به صورت اینترنتی منتشر شد، «هلال مهربانی» که تیتراژ برنامه هلال امید ویژه هلال احمر بود که در تابستان ۹۳ از طریق شبکه سه سیما به روی آنتن رفت و قطعه «درخت ایستاده می‌میرد» در قالب آلبوم گروهی «بگو نه» که نوروز ۹۴ به سفارش ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه گردید.

نکته مهم این آلبوم غیبت فواد حجازی، به عنوان تنها تنظیم کننده هفت آلبوم مستقل منتشرشده این خواننده در بخش موسیقی و حضور چهره‌هایی است که تجربه چندانی در عرصه موسیقی پاپ با کلام ندارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان موزسین‌هایی تا حدودی امتحان پس نداده یاد کرد. در واقع در بخش موسیقی این آلبوم مشخص است که عصار به دنبال موزسین‌هایی بوده است که پیش از این سابقه همکاری چندانی با سایر خواننده‌های پاپ نداشته‌اند تا آلبوم تولیدی، رنگی متفاوت و تازه داشته باشد و به مجموعه‌ای تکراری در کارنامه خواننده مبدل نشود و در ضمن مشابه سایر آلبوم‌های دیگر خواننده‌ها هم نگردد. البته این امر علاوه بر نقاط مثبت می‌تواند نقاط منفی هم در پی داشته باشد. اینکه این موزسین‌ها نتوانسته باشند آثاری خوب و مناسب سبک و سیاق آثار خواننده ساخته و تنظیم نمایند که در این صورت آلبوم ارائه شده می‌تواند با انتقادهایی فراوان مواجه گردد.

علیرضا عصار, آلبوم, فواد حجازی
آمار بازدید : 1,314
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500