ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - ساعت 13:40:26
چاپ خبر

رونمایی از نسخه شنیداری «صدای مناظر مخدوش»

نسخه شنیداری «صدای مناظر مخدوش» اثری از مانی جعفرزاده به همراه داستان و پارتیتور کامل این اثر ۱۷ اردیبهشت ماه رونمایی می‌شود.

رونمایی از نسخه شنیداری «صدای مناظر مخدوش»

به گزارش خبرگزاری مهر، دو سال پیش بود که مانی جعفرزاده آهنگساز و مدرس موسیقی تصمیم گرفت نخستین کنسرت مستقل خودش، «صدایِ مناظرِ مخدوش» را در فضای موسیقی کلاسیک معاصر در تالار رودکی به اجرا گذارد. قطعاتی که پیشتر او آن را در مجموعه کوارتت‌هایی با ترکیب‌های سازی متفاوت در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ نوشته بود و تنها با تنظیم‌های متفاوت و اضافه کردن چند قطعه جدید اجرایش کرد.

«صداىِ مناظرِ مخدوش» روایت داستانی در یازده تکه با حضور چهار نوازنده و دو راوی بود. کنسرتی که به گفته جعفرزاده، دست و پا زدنی ست ولو شکسته_ بسته میان ادبیات و موسیقی. جستجویی و تقلایی برای یافتن ادامه‌ای شهری شده از سنت قصه گویی و نغمه‌پردازی توامان که روزگاری بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ شنیداری مردم همه‌ی نقاط جهان بوده است.

اثری که جعفرزاده به عنوان آهنگساز، نویسنده و اجراگردان آن را به همراه على جعفرى پويان نوازنده ویولن و سهراب برهمندى نوازنده ويُولا در كنارِ دو هنرمند دیگر آتنا مستعان اشتياقى نوازنده  ويولنسل و گلنار شعارى نوازنده كلارينت روی صحنه برد. رویا تیموریان و پریوش نظریه، بازیگران سینما و تلویزیون راوی این داستان بودند.

«صدای مناظر مخدوش» بازگو کننده جهان شخصی مانی جعفرزاده است که بیش از ده سال به عنوان آهنگساز فیلم برای‌ آثار تصویری و نمایشی موسیقی نوشته و حالا با اجرای این قطعات خواسته است تا قدمی در فرهنگ شنیداری مردم بردارد و کار روشنفکری کند.

مانی جعفرزاده آهنگسازی است که موسیقی را نزد استادان وارطان سا‌ها کیان، فرهاد فخر الدینی، شاهین فرهت، شریف لطفی و احمد پژمان آموخته، در تاریخ هنر شاگرد آیدین آغداشلو و در ادبیات شاگرد رضا براهنی بوده و دارای مدرک معادل دکترا از دانشگاه ترنیتی مالاگا (اسپانیا) است.

علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم به خانه «هنر خرد» به نشانی خیابان کریم خان،خیابان ویلا (نجات اللهی)، خیابان سپند شرقی، شماره‌ ۲۰، ساختمان ۳۲، گالری لاجوردی مراجعه کنند.

صدای مناظر خاموش, مانی جعفرزاده, رویا تیموریان, پریوش نظریه
آمار بازدید : 1,106
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500