ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 24 خرداد 1394 - ساعت 20:59:22
چاپ خبر

آهنگسازی حسین علیزاده در بازخوانی اشعار شاملو و فروغ

«حسین علیزاده» این روزها در خارج از کشور به سر می‌برد؛ اما فعالیت‌های متنوعی در دست دارد.

آهنگسازی حسین علیزاده در بازخوانی اشعار شاملو و فروغ

این آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته، در عین حال که به دعوت انجمن «فیلارمونیک کلن» کشور آلمان همراه با «علیرضا قربانی» کنسرت خواهد داد، مشغولِ آماده کردن اثری با نام «غمنومه‌ی فریدون» است که «پوریا اخواص» اجرای آواز آن را برعهده خواهد داشت.

«غم‌نومه‌ی فریدون» که بر اساس اشعار «پیمان قدیمی» ساخته شده را می‌توان اثری «میکس مدیا» دانست که توسط «نیما دهقانی» کارگردانی شده و «حسین علیزاده» ساخت موسیقی‌اش را بر عهده دارد و هم‌اکنون در مراحل پایانی ضبط به سر می‌برد.

این اثر، بازخوانی قصه‌هایی بر اساس اشعار «پریا»، «قصه‌ی دخترای ننه دریا» و «حسین‌قلی مردی که لب نداشت» (از احمد شاملو) و «به علی گفت مادرش روزی» (از فروغ فرخزاد) است. «قدیمی» در این اثر تلاش کرده تا گونه‌ای از قصه‌نویسی شاعرانه که به نوعی بازیافت بافت و ریخت قصه‌هایی است که در قالب مثل‌ها و ترانه‌های عامیانه سینه به سینه و دهان به دهان چرخیده‌اند را تجربه کند. در این اثر، شاعر تلاش کرده تا فرهنگ کوچه را بیان کند.

پوریا اخواص و حسین علیزاده، پیش از این نیز همکاری‌هایی با یکدیگر داشته‌اند که از جمله‌ی آنها می‌توان به اجرای اخواص همراه با گروه موسیقی «هم‌آوایان» به سرپرستی علیزاده اشاره کرد. همچنین این دو هنرمند به همراهی «ژیوان گاسپاریان» -موسیقی‌دان پرآوازه‌ی کشور ارمنستان- در سالن باربی کن شهر لندن به اجرای برنامه پرداخته‌اند. اجرای قطعه‌ی «بیداد» برای تیتراژ سریال «زیر تیغ» از دیگر همکاری‌های این دو به شمار می‌رود.

حسین علیزاده, احمد شاملو, فروغ فرخزاد
آمار بازدید : 1,389
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500