ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 26 خرداد 1394 - ساعت 11:36:29
چاپ خبر

نامه یکی از اعضای گروه مطرح راک به حاشیه‌های اخیر این گروه

The Ways بدون کاوه آفاق به راه خود ادامه می‌دهد

گروه The Ways یکی از گروه‌هایی است که توانست در میان گروه‌های زیرزمینی طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. این گروه از دو سال پیش تصمیم گرفت در فضای موسیقی مجاز و در چارچوب‌های دفتر موسیقی فعالیت کند و بعد از مدتی هم «کاوه آفاق» خواننده این گروه از آن جدا شد که با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود.

The Ways بدون کاوه آفاق به راه خود ادامه می‌دهد

 
حامد قناد یکی از اعضای گروه در این خصوص و برای روشن کردن ابهامات این سال‌ها، نامه‌ای در اختیار «موسیقی ما» گذاشته که عیناً در زیر می‌خوانید.
 
در ادامه، نامه حامد قناد را عیناً می‌خوانید:
 
«دوستان نازنینم،
 
نزدیک به ۲ سال و نیم هست که آقای آفاق با تصمیم شخصی از گروه جدا شده و این جدایی سوالات زیادی رو برای شما هواداران فهیم بوجود آورده. همچنین مطالب و ادعاهای نادرستی در این مدت از سوی آقای آفاق مطرح شد، ولی به علت احترام زیادی که من و دوستانم در گروه The Ways برای ایشون قائل بودیم (و هستیم)، تصمیم گرفته بودیم تا جایی که ممکنه سکوت کنیم و وارد حاشیه‌های مهندسی شده برای گروه نشیم. اما با توجه به سوالات بسیاری که در این زمینه مطرح می‌شه، ترجیح دادم مسائل رو برای شما عزیزان توضیح بدم تا از ایجاد شبهات بیشتر جلوگیری بشه.
 
داستان از حدود ۴ سال پیش شروع شد که تصمیم گرفتیم با کسب مجوز به صورت رسمی در کشور فعالیت کنیم (بحث مربوط به اینکه گرفتن مجوز چه تأثیری بر فعالیت گروه خواهد داشت رو به بعد موکول می‌کنم) و آقای آفاق با تصمیم خودشون، به تنهایی مسئول پیگیری این قضیه شدند. از اونجایی که گروه The Ways بر مبنای دوستی، صمیمیت و اعتماد بین اعضای گروه شکل گرفته بود، حتی تصور خیانت و دروغ، اون هم از طرف خواننده گروه وجود نداشت. پروسه درخواست مجوز مدتی بیش از یک سال و نیم ادامه داشت ولی در این مدت هیچ اطلاعاتی به سایر اعضای گروه داده نمی‌شد. در عوض، رفتار آقای آفاق با بقیه اعضا به مرور تغییر کرد و روابط دوستانه جای خودشون رو به رفتارهای عصبی، توهین‌آمیز و غیرمنطقی داد. تا اینکه در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۱، ایشون در ایمیلی غیرمودبانه و توهین‌آمیز به سایر اعضای گروه، اعلام کردند که تمایلی به ادامه همکاری با The Ways ندارند. این تصمیم البته با استقبال سایر اعضای The Ways مواجه شد، به این دلیل که نه‌تنها رفتارهای آقای آفاق باعث شرمساری کل گروه بود، بلکه تولید موسیقی در گروه هم به دلیل عدم همکاری ایشون محدود و متوقف شده بود. مدتی بعد به ما اطلاع داده شد که آقای آفاق پروسه مجوز رو به اسم شخص خودشون پیگیری کرده بودند و نه‌تنها خودشون رو به عنوان خواننده مهمان در گروه به ارشاد معرفی کرده بودند، بلکه ظاهراً در نامه‌ای به وزارت ارشاد اعلام کردند که آثار گروه شامل ترانه‌ها، آهنگ‌ها، و موزیک‌ویدئوهای گروه تا به اون روز هیچ ارتباطی به ایشون نداشته!
 
شاید در اون روزهای سخت هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که با این همه مشکلات، از این گروه چیزی باقی بمونه، اما ما همه تلاش‌مون رو کردیم و در سکوت به کارمون ادامه دادیم. موسیقی عشق، زندگی و بخشی از هویت ما چهار نفر است و هیچ‌کس نمیتونه سد راه رسیدن به این عشق باشه. گروه، 6 تک‌آهنگ (قاصدک، گمشده، تاوان، دیوار، آسمون آذر و ریخت‌وپاش) رو در این مدت بدون آقای آفاق منتشر کرده و ۴ موزیک‌ویدئو هم تولید کرده که دو تا از این ویدئوها (قاصدک و ریخت‌وپاش) منتشر شده. علاوه بر اینکه ترانه‌های آلبوم جدید گروه هم بدون هیچ‌گونه تغییری از ارشاد مجوز گرفتن و مراحل بعدی، تأیید موزیک‌ها و پس از اون، دیدار با شما در اجرای زنده خواهد بود.
 
در این مدت، ما بازخوردهای بسیار مثبتی رو از شما عزیزان دریافت کردیم، اما انتقادهایی هم مطرح بود که اکثراً به عدم حضور آقای آفاق مربوط می‌شد. هیچ‌کدوم از اعضای فعلی The Ways، منکر نقش آقای آفاق در شکل‌گیری و پیشرفت گروه نبوده و نیستند؛ ولی ما معتقدیم که The Ways برآیند ایده‌ها، نظرات و زحمات همه اعضا بوده. قطعاً جدایی یک عضو باعث از هم پاشیدن گروه نمی‌شه و کارنامه کاری ما در این دو سال، این موضوع رو تأیید می‌کنه. حقیقت اینه که موسیقی، تمام زندگی ماست و ما هم همیشه فارغ از حواشی به ساختن و نواختن ادامه خواهیم داد. مثل همیشه امید و انگیزه ما هم، همراهی و حمایت هواداران خوب‌مون خواهد بود که هرگز ما رو تنها نگذاشتند. متأسفانه همیشه در موسیقی، خواننده‌ها برجسته میشن و به نظر میاد که همه کارها رو مردی که جلوی دوربینه انجام میده. اما واقعیت اینه که یک تیم زحمت کشیده تا The Ways به جایگاه فعلی رسیده.
 
پاسخ من به دوستانی که از ما می‌خوان آقای آفاق به The Ways برگرده اینه که ما تصمیم به حذف ایشون از گروه نگرفتیم. اما خوشبختانه پس از خروج ایشون، فضای بسیار صمیمی، صادقانه و به دور از دروغ و خودخواهی در گروه حاکم شده و دیگه جایگاهی برای رفتارهای مستبدانه و خارج از ادب وجود نداره. از طرفی ایشون به تنهایی در حال کار هستند و مخاطبان آقای آفاق چیزی رو از دست ندادند.
 
در پایان از شما رفقایی که با پرونده کاری ما در این ۲ سال، وارد خانواده The Ways شدید و با حمایت‌های بی‌نظیرتون همیشه به ما انرژی و انگیزه دادید، قدردانی می‌کنم. ما برای شما و همه اعضای این خانوده تا ابد می‌ایستیم.
 
به‌شخصه علاقه‌ای به جنجال و حاشیه در دنیای هنر ندارم و تنها هدف من از این نوشته کوتاه، روشن کردن مسائلی بود که دونستن‌شون رو حق شما عزیزان می‌دونستم.
 
به امید دیدار به زودی
حامد قناد»

گروه The Ways, The Ways, کاوه آفاق, حامد قناد
آمار بازدید : 1,554
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500