ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 10 تیر 1394 - ساعت 23:51:49
چاپ خبر

˝حریر شبنم˝ با صدای رحیم عدنانی منتشر شد

ساخته‌های جدید مجید درخشانی در قالب آلبومی با صدای رحیم عدنانی منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

˝حریر شبنم˝ با صدای رحیم عدنانی منتشر شد

رحیم عدنانی خواننده سنتی خوان این آلبوم با اعلام این خبر گفت: آلبوم "حریر شبنم" که در سال 92 ضبط شد، دارای 6 تصنیف و 4 قطعه آوازی است. قسمت اول آن در دستگاه سه‌گاه و قسمت دوم آن در آواز ابوعطاست. در این آلبوم از اشعار حضرت حافظ، سعدی، عطار نیشابوری، شفیعی کدکنی، فایز دشستانی و دکتر شهرام اقوامی استفاده شده است.

وی درخصوص ویژگی‌های این آلبوم گفت: از ویژگی‌ها و مختصات این آلبوم باید به دو مورد مهم اشاره کنم. اول آهنگسازی زیبا و دل‌نشین استاد مجید درخشانی، دوم آوازهای آن. در طول مراحل طراحی و معماری آوازها تمام سعی و تلاشم بر این بود که با بهره‌مندی از تجربیات شنیداری‌ام و نقطه نظرات گران‌سنج اساتیدم، به دور از هرگونه تقلید و شبیه‌سازی به شیوه خواندن اساتید مطرح آواز، با صدای واقعی خودم، آوازهایی را خلق کنم که متعلق به خودم باشد.

این خواننده همچنین گفت: اشعار این آلبوم از میان اشعار شاعرانی همچون لایق شیرعلی (شاعر تاجیک)، محمد سبزواری، عطار نیشابوری، سعدی، حافظ، شفیعی کدکنی، فائز دشتستانی و شهرام اقوامی انتخاب شده است. تصنیف زمانه، وادی عشق، ساربان، عاشق زار، لاله واژگون، صیاد دل و همچنین قطعاتی ساز و آوازی قطعات اجراشده در "حریر شبنم" هستند.

عدنانی درباره شیوه اجرایی خود در آلبوم منتشرشده‌اش گفت: کوشش کردم با بهره‌مندی از شیوه آوازخوانی اساتیدی که صدایشان و نوع آواز خواندنشان را دوست دارم بدون هرگونه تقلید، از ذوق و خلاقیت خود در طراحی آوازها استفاده کنم.

رحیم عدنانی از طایفه بابادی یکی از طوایف اصیل و بزرگ ایل همیشه سرافراز بختیاری است. وی فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی و دارای مدرک کارشناسی موسیقی از شورای ارزشیابی هنرمندان و از معدود خوانندگان ایل بختیاری است.  

او آواز را به‌صورت علمی و اصولی و در محضر بهترین اساتید آواز ایرانی همچون زنده‌یاد رضوی سروستانی (ردیف آوازی)، استاد محمدرضا شجریان (اصول صداسازی و رفع اشکال در اجرا)، حمیدرضا نوربخش (صداسازی تکنیک آواز و ردیف آوازی)، محمدعلی کیانی نژاد (نفس‌گیری)، علی‌اکبر شکارچی (تلفیق شعر و موسیقی و مقام‌های لری و بختیاری)، کورش اسدپور و ملک‌محمد مسعودی (موسیقی بختیاری) فراگرفته است.

"مندگار"،"شولیز"، "دا" و"کُ نار" عنوان آلبوم‌های این خواننده هستند. 

از آنجا که عدنانی به فراگیری علمی و اصولی آواز معتقد است، اندوخته‌های خود که از محضر اساتیدش آموخته است را در قالب رده‌های نفس‌گیری، صداسازی، تکنیک‌های آواز، ردیف آوازی و طراحی آواز در آموزشگاه‌های آوای مهربانی تهران، نوای مهر اصفهان، کیان بانگ مهر یاسوج، باران شیراز، نوبانگ شهرکرد و مهرگان بروجن به هنرجویان خود آموزش می‌دهد.

مجید درخشانی, رحیم عدنانی, حریر شبنم
آمار بازدید : 1,063
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500