ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : پنج‌شنبه 25 تیر 1394 - ساعت 16:15:02
چاپ خبر

تکمله‌ای بر «شباهنگ» میثم ابراهیمی در رادیو پدیده

از گمنامی تا شهرت

میثم ابراهیمی که امروز به شهرت رسیده و توانسته توجه مخاطب عام را نیز جلب کند، سال‌ها آهنگ «وطنم پاره تنم» به آهنگسازی محمدرضا چراغعلی و خوانندگی او از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شد و می‌شود و هنوز هم خیلی‌ها نمی‌دانند که خواننده این قطعه اوست، به بهانه شباهنگ میثم ابراهیمی در رادیو پدیده نگاهی داشته باشیم به روند کاری میثم ابراهیمی از گمنامی تا شهرت

از گمنامی تا شهرت

از این که چه شد محمدرضا چراغعلی و میثم ابراهیمی با هم «وطنم پاره تنم» را ساختند و بعد به صدا و سیما راه یافت یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آهنگ‌های ملی شد حداقل ما که اطلاعات چندانی نداریم اما همین آهنگ باعث شد تا ابراهیمی در رسانه ملی خواننده باسابقه‌ای باشد و شاید علت بهای بالای رسانه ملی به او نیز همین باشد.

ابراهیمی را در ابتدا همه با علی لهراسبی اشتباه می‌گرفتند و حتی زمانی که او تیتراژ «خونه فیروزه‌ای» را اجرا کرد برخی از سایت‌ها نام علی لهراسبی را به عنوان خواننده پای آن زدند که خودش در این باره می‌گوید: «قرار بر این بود که این کار را علی لهراسبی اجرا کند، آن تیتراژ تا مدت‌ها با نام علی لهراسبی در میان مردم دست به دست می‌شد؛ 2-3 سال طول کشید تا این کار با نام میثم ابراهیمی شناخته شود.»
ابراهیمی یک کار با مایه‌های ملی و میهنی دیگر هم دارد که تنظیمش را سیروان خسروی بر عهده داشته و «شکوه جاودان» نام دارد اما بدون شک یکی دیگر از تیتراژ‌هایی که او در ابتدای کار خواند و باعث معروفیتش شد، «به تو مدیونم» با ترانه و ملودی علیرضا طلیسچی بود که برای برنامه «امروز هنوز تموم نشده» خوانده شد و با استقبال مخاطبان رو‌به‌رو شد و این تیتراژ‌ها توانست کاری کند که میثم ابراهیمی در بین اهالی فن و صدا و سیما شناخته شود اما همچنان چندان برای مردم شناخته شده نبود.

«نبض» در دستان میثم ابراهیمی
«نبض» اولین آلبوم میثم ابراهیمی در مارکت موسیقی ایران بود که به گفته خودش آن را کاری حرفه‌ای نمی‌داند و آلبوم دومش «تگرگ» نخستین کار حرفه‌ای اوست: «در اوایل آغاز به کار خیلی جدی به موضوع خوانندگی نگاه نمی‌کردم اما پس از تیتراژ "خانه فیروزه‌ای" و همچنین تیتراژ برنامه "امروز هنوز تموم نشده" و بازخوردهای بسیار مثبتی که از آن‌ها گرفتم، تصمیم گرفتم که به صورت جدی و حرفه‌ای به این موضوع نگاه کنم.»
هر چند میثم ابراهیمی در زمانی «نبض» را تولید کرد که به صورت جدی و حرفه‌ای به موسیقی نگاه نمی‌کرد ولی حقیقت این است که این آلبوم هم در حد و اندازه‌های خودش آلبوم خوبی بود که گل کارش هم همان قطعه «نبض» بود که ترانه‌اش را نرگس جعفری سروده بود، افشین امینی آهنگش را ساخته بود و بابک مافی هم تنظیمش را بر عهده گرفته بود، در آن آلبوم البته کار‌های خوب دیگر همچون «دیگه خسته‌ام» و «بلا تکلیفی» هم وجود داشت و محمد کاظمی، کوشان حداد و علیرضا طلیسچی از جمله کسانی بودند که با ابراهیمی در این آلبوم همکاری داشتند.
متاسفانه آلبوم «نبض» آن طور که شایسته بود دیده نشد، پخش نامناسب در کنار ناآشنا بودن میثم ابراهیمی موجب شده که افراد زیادی این آلبوم را نشنوند و هنوز که هنوز است حتی کاور‌های این آلبوم را با کیفتی مناسب نمی‌توان در اینترنت پیدا کرد.

«دردسر‌های عظیم» و شروع یک اتفاق
شکی در این نیست که بزرگ‌ترین اتفاق زندگی هنری میثم ابراهیمی تیتراژ سریال «درد‌سر‌های عظیم» با نام «چشامو بستم» بود که تابستان سال گذشته از شبکه 3 سیما پخش شد، سریالی که بسیار مورد توجه قرار گرفت و کار و بار میثم ابراهیمی هم با خواندن تیتراژ پایانی‌اش سکه شد.
از بعد از «چشامو بستم» بود که میثم ابراهیمی در بین مخاطبان عام نیز شناخته شد و روند انتشار تک‌آهنگ‌ها را سرعت داد و از تابستان گذشته تا امروز به طور متوسط ماهانه یک تک‌آهنگ منتشر کرده است او که تا به امروز همکاری‌های بسیاری با حامد برادران و امیربهادر دهقان داشته چندی است که همکاری مشترکی را با مهرزاد امیرخانی و پازل باند آغاز کرده که به در چشم بودن و مورد توجه بودن میثم ابراهیمی کمک کرده و حضور پررنگ و مستمرش هم در صدا و سیما عموما، در برنامه‌ها و سریال‌هایی که پربیننده بوده است باعث شده هر روز بر تعداد مخاطبان و دوستداران او اضافه شود.

«تگرگ »و ظهور یک میثم ابراهیمی جدید
آلبوم دوم میثم ابراهیمی با نام «تگرگ» که دو سال پس از آلبوم اول منتشر شد، بسیار حرفه‌ای‌تر از «نبض» بود، هم از نظر کسانی که با او همکاری کرده بودند، هم توانایی خواندن خود ابراهیمی و حتی پخش و تبلیغات. یک قطعه نیز با همخوانی مازیار فلاحی ارائه کرده بود که وقتی در مورد این قطعه و تاثیراتش بر موفقیت آلبوم «تگرگ» پرسیدند، گفت: « مازیار فلاحی از دوستان بسیار خوب من است و قطعاً او در این آلبوم بسیار به من کمک کرد اما فکر می‌کنم خودم آن قدر توانایی داشتم که بدون حضور ایشان هم آلبومم شنیده شود.»

رمضان پررونق برای میثم ابراهیمی
رمضان سال 94 بدون هیچ گونه تردیدی، رمضانی بسیار پربار برای میثم ابراهیمی بود، قطعه «چشامو بستم» که برای تیتراژ سریال «درد‌سر‌های عظیم 2» نیز استفاده شد، «حس تو» آغازگر برنامه «عقیق» بود و «دستامو بگیر» و «احساس» نیز در میان «دردسر‌های عظیم 2» پخش شد و حتی خواندن تیتراژ برنامه «ماه عسل» نیز به این خواننده پرکار این روز‌ها پیشنهاد شد که او نپذیرفت.

کنسرت، به زودی
قطعا همه بر این امر واقف است که با توجه به تعداد کار‌ها و شهرت و محبوبیتی که میثم ابراهیمی بهم زده است اکنون نوبت کنسرت است، او هم همین اعتقاد را دارد و در این باره گفته است: «خیلی از دوستان هم صنف و همکار من در اولین کنسرت‌شان بازخورد خوبی را نداشتند و با اسقبال خوبی مواجه نشدند. من تصمیم گرفتم که عجولانه تصمیم نگریم و پیش از برگزاری کنسرت جای پایم را مجکم کنم. اما بعد از ماه مبارک رمضان قطعاً تور کنسرت‌هایی را آغاز خواهم کرد و در تهران به روی صحنه می‌رویم. پس از تهران در شهرهای اصفهان، شیراز، اراک، اهواز و ... به روی صحنه خواهیم رفت. او همچنین در مورد شرکت برگزارکننده کنسرت گفت که هنوز شرکت خاصی را در نظر نگرفتیم.»

احتیاج امروز موسیقی پاپ ما
موسیقی پاپ بدون هویت و تکراری امروز نیاز به خوانندگانی دارد که خودشان صاحب کلاس و شخصیت کاری باشند و این دو خصیصه را از دیگران به عاریه نگرفته باشند، بدون شک میثم ابراهیمی این خصوصیات را دارد و قطعا در آینده از او بیش‌تر می‌شنویم.

میثم ابراهیمی, شباهنگ
آمار بازدید : 1,883
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500