ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 29 تیر 1394 - ساعت 14:07:04
چاپ خبر

خواننده‌ی ارکستر سازهای ملی:

آن همه نوازنده ساز ایرانی حیف بودند

خواننده‌ی ارکستر سازهای ملی درباره نخستین تجربه‌اش از همکاری با این ارکستر سخن گفت.

آن همه نوازنده ساز ایرانی حیف بودند

وحید تاج در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا‌، اظهار کرد: خیلی از تشکیل ارکستر سازهای ملی خوشحالم، زیرا فکر می‌کنم، همیشه جای چنین ارکستری خالی بوده است. به هر حال، نوازندگان سازهای ایرانی هم زحمت کشیده‌اند و حیف این همه نوازنده‌ی جوان، قبراق و تحصیل‌کرده بود.

این خواننده‌ی موسیقی ایرانی ادامه داد: آن همه نوازنده‌ی سازهای ایرانی حیف بودند که در ارکستری مشغول نباشند و من امروز از صمیم قلب خوشحالم. افرادی هم که به کنسرت آمده بودند‌، از این اتفاق خوش‌شان آمده بود. امیدوارم فعالیت این ارکستر تداوم داشته باشد و بتوان اجراهای بیشتری با این ارکستر روی صحنه برد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا فعالیت ارکستر سازهای ملی همزمان با ارکستر ملی ایران موازی‌کاری محسوب نمی‌شود‌؟ گفت: ارکستر ملی ایران کار خودش را می‌کند‌. سواد و علم استاد فرهاد فخرالدینی بر کسی پوشیده نیست، اما وجود چنین ارکستری نیز لازم است. حضور ارکستر ساز‌های ایرانی هیچ تداخلی با ارکستر ملی ندارد.

وحید تاج همچنین اظهار کرد: ارکستر سازهای ملی، ارکستر جوانی است. البته بهترین نوازندگان در آن ساز می‌زنند که من با خیلی از آن‌ها پیش از این کار کرده‌ام. استاد محمود فرهمند نیز که از پیشکسوتان تنبک‌نوازی است که در کنار این جوانان ساز زدند.

وی افزود: من مدتی پیش با ارکستری به نام «آهنگ» در کرج کنسرت داشتم که شباهت زیادی به این ارکستر داشت. در واقع چنین فضایی را قبلا تجربه کرده بودم. این ارکستر صدادهی بسیار خوبی دارد که این صدادهی نمره‌ای مثبت برای آن است. ارکستر، خوش‌صدا و خوش‌رنگ است.

این هنرمند با بیان این‌که کار اسماعیل تهرانی در این ارکستر قابل تقدیر است، گفت: از هنگام تشکیل این ارکستر تا برگزاری کنسرت فقط 20 روز زمان بود. نوازندگان کمتر از 10 جلسه تمرین کردند و تمرین ما خوانندگان هم صرفا به سه یا چهار جلسه ختم شد.

تاج در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا او خواننده‌ی ثابت ارکستر است؟ اظهار کرد: هیچ صحبتی با من نشده است‌ که خواننده‌ی ثابت ارکستر باشم. البته فکر می‌کنم، درستش هم همین است، زیرا ما خوانندگان جوان خوبی در کشور داریم و من از حضور خوانندگان جوان در این ارکستر خوشحال می‌شوم تا بتوانند صدای‌شان را از این طریق به گوش مردم برسانند.

وحید تاج, ارکستر سازهای ملی
آمار بازدید : 1,033
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500